Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Suurin osa laihduttajista lihottaa itsenä takaisin. Lääkäri: Ylipainon ihannointi on absurdia. Mitenkäs se tervepainoisen elämän sitten voi saavuttaa??

Vierailija
04.09.2022 |

Itsekin tiedän paljon lihavia, joista osa on laihduttanut - ja lihottaneet itsensä takaisin. Osa jopa korkojen kera.

Milloin ihmiset oppivat, että mikään kuuri ei tuo pysyvää tulosta vaan ylipainosta vapautuminen vaatii suurta pysyvää muutosta ihmisenä??

Jokainen tervepainoinen voi miettiä kuinka helppoa olisi alkaa elämään ylipainoisen elämää.... no thanks!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on...

Itse oon aina lihonut joku 4kg lisää laihdutuksen päätteeksi

Vierailija
2/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainon ihailu on absurdia? Ihaileeko joku siis oikeasti? En pääse juttua lukemaan, kertokaa miten tämä ihailu ilmenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes hampaiden lähtö, syöpä ja diabeetees, sokeus... ei saa laihduttaan

Vierailija
4/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhe sammaltaa nyt enemmän ja oksennus tulee suuhun kun nukun... Lihon vaan lopulta kun laihdutan...

Vierailija
5/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi koskaan päästä lihomaan. On laihduttajia, ja sitten on niitä, jotka ovat aina olleet hoikkia.

Vierailija
6/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalion muutos riittää laihduttamiseen. Liikuntaa siihen ei vaadita. Liikuntahan ei itse asiassa laihduta lainkaan ellei sitä harrasta tuntitolkulla joka päivä.

Huvittaa monessa laihdutusohjelmassa se, että osallistujan ruokavalio laitetaan aluksi täysin uusiksi ja samalla hänet pistetään harjoittamaan kovaa liikuntaa. Ei sellaisella tavalla saada koskaan pysyviä tuloksia. Poikkeuksia tietenkin on.

Vierailija
7/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi koskaan päästä lihomaan. On laihduttajia, ja sitten on niitä, jotka ovat aina olleet hoikkia.

Joo

Tämä on se avain

Vierailija
8/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalion muutos riittää laihduttamiseen. Liikuntaa siihen ei vaadita. Liikuntahan ei itse asiassa laihduta lainkaan ellei sitä harrasta tuntitolkulla joka päivä.

Huvittaa monessa laihdutusohjelmassa se, että osallistujan ruokavalio laitetaan aluksi täysin uusiksi ja samalla hänet pistetään harjoittamaan kovaa liikuntaa. Ei sellaisella tavalla saada koskaan pysyviä tuloksia. Poikkeuksia tietenkin on.

No mitäs sitten syödä? Mua ainakin alkaa ahdistaa ja masentaa ilman herkkuja... Millä se estetään?

Vierailija
9/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menossa laihdutusleikkaukseen. Muuten en saa ikinä painoa pois. +60 kg on ylimääräistä. Aina olen laidhduttanut.

Vierailija
10/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs sitten syödä? Mua ainakin alkaa ahdistaa ja masentaa ilman herkkuja... Millä se estetään?

Sun kohdalla eka homma on asennemuutos.

Vierailija
11/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan kaloreita ei kannata laskea... Meni elämä helvetin vaikeeks.... Muutaman kuukauden sitä jaksaa...

Vierailija
12/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihava täällä, heippa! En tietääkseni lihonut tällaiseksi koska ihailen ylipainoa. Vähän outo ajatus mielestäni.Ja jos laihduttaminen ei auta, niin eipä se lihavana pysyminenkään oo hyvä ratkaisu. Joten mikä sais olla?

Vierailija
13/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kohdalla eka homma on asennemuutos.

Voi olla mutta oikeesti tuntuu kun olisin helvetissä jos en saa herkkuja. Koko maailma kaatuu päälle saan käytännössä paniikin. Pidä siinä esitelmä kokouksessa... Ahdistaa edes puhua ihmisille... ilman herkkuja mä varjoon johonkin varjomaailmaan jossa ei oo toivoa...

Siis mä en pysty toimiin ilman... Tulee todella synkkiä ajatuksia mitä tähän ei voi laittaa

Vierailija
14/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi pystyä muuttamaan elintavat lopullisesti, sellaisiksi että niiden kanssa jaksaa vuoden-kahdenkin jälkeen.

Joku kituketodieetti ja älytön määrä liikuntaa laihduttaa nopeasti, mutta kuinka moni jaksaa alkuhurmoksen jälkeen?

80-luvulla nukuttiin keskimäärin tunnin pidempään, liikuttiin enemmän ja syötiin yksinkertaisemmin. Nykyään on helppo jäädä valvomaan, kun tekemistä (passiivista sellaista) on tarjolla niin paljon. "Kaikilla" on auto, ja jos sellainen on, ajetaan näilläkin bensanhinnoilla kaikki kilometriä pidemmät matkat. Aina on mahdollisuus syödä jotain hyvää.

Vierailija
15/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainon ihailu on absurdia? Ihaileeko joku siis oikeasti? En pääse juttua lukemaan, kertokaa miten tämä ihailu ilmenee.

Enpä tunne yhtään ihmistä joka ihailee ylipainoa. Edes ylipainoisissa.

Ehkä Somesta voi löytyä,jos etsimällä etsii. (Sieltä löytyy mitä vain) Niistäkin suurin osa on näitä "hyväksyn itseni", "en enää vihaa itseäni", ei ihailua.

Vierailija
16/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti täys maxirääkki päälle- varmistaa epäonnistumisen. Sama siinä nicorettemainoksessa- ettei riitä röökauksen lopetus, vaan maratooni pitää vähintään vetää siihen päälle. Järkevää?

Vierailija
17/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavalla saadaan nopeasti isoja muutoksia (painon pudotusta) mutta ne eivät ole pysyviä tiloja. Tämä koska ohjelmaa kuvataan tiukalla aikataululla. Dietti tehdään keittiössä. Se on elämäntapamuutos ei mikään kuuri.

Vierailija
18/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä saan hermoromahduksen verrattavan tilan ilman herkkuja... Mä vetäydyn johonkin nurkkaan tärisee ja itkeen... Raivoon ja erityisesti ahdistumaan ja pelkotilat valtaa mielen.

Eli ehdotat miehistymistä! Luitko tota yllä olevaa. Oleta se todeksi ja mieti uudestaan!

Vierailija
19/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin 20vuotiaana noin 60kg. (En tiedä miten paljon oikeasti,kun vaaka loppui 120kg ja se meni pohjaan).

Pysyin melkein 40 vuotiaaksi normaalipainoisena (jotain 5-6 kilon heittoja),mutta sitten sairastuin enkä kyennyt enää liikkumaan oikein ja sain lääkkeitä mm kortisoni,jotka turvottivat. Nyt olen melkein 30kg ylipainoinen. Terveenä painonhallinta osasin,mutta nyt olen aika kädetön asian kanssa.

Paino muuten nousi 20kg 2 kuukaudessa kun lääkitykset aloitettiin.

Vierailija
20/49 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen todella ilkeä lapsille ja puolisolle ilman herkkuja! Mä en vaan pysty! Kuin kaikki voimavarat vietäis! Siis oon todella paska.

Herkuilla kepponen, hellä ja auttava

Rakastan heitä!

Vinkkiä?

Ei auta jos laihdun ja saan palkaksi eron! Luuletko että pysyn laihana? Jep

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän