Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää laittako kuvaa työhakemukseen!! Varsinkin jos on vielä erikseen kohta johon saa liittää kuvan! Työtä ei pitäisi saada ulkonäön perusteella!!

Vierailija
04.09.2022 |

Ulkonäön ei pitäisi vaikuttaa työn saamiseen, varsinkaan jos ei etsitä mallia, mutta valitettavasti se on niin nykyään että se vaikuttaa, osaamisella ei ole niinkään väliä vaan valitaan työntekijöitä pärstän perusteella. Muutetaan työnhakua, Jättäkää kuva pois.

https://yle.fi/uutiset/3-11592525

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittanut kuvaa enkä suosittelijoita vaikka niille oli paikat.

Pääsin kuitenkin eteen päin ja seuraavaksi piti tehdä videovastauksia kysymyksiin.

Siinähän ne näki pärstän.

Pääsin edelleen eteen päin ja lopulta sain paikan.

Olin 58v megaläski. Asiakaspalvelutyöstä kyse mutta pääasiassa puhelimessa ja sähköpostissa. Paikan päällä käy 1-4 asiakasta kuussa.

Mulla oli vakuuttava cv. Se merkkasi enemmän kuin ulkonäkö.

102/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kuitenkin eteen päin ja seuraavaksi piti tehdä videovastauksia kysymyksiin.

Olin 58v megaläski. Asiakaspalvelutyöstä kyse mutta pääasiassa puhelimessa ja sähköpostissa. Paikan päällä käy 1-4 asiakasta kuussa.

Niin, eli ei väliä vaikka olisitkin laittanut kuvan. Kun kerta cv merkkasi eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerroit tuon esimerkin kun työssäsi ei merkkaa ulkonäkö ollenkaan?

Vierailija
104/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole yllättynyt ja kuvittele, että "yhdenvertaisuuslaki" poistaa ulkonäön merkityksen. Vähän sama kuin olla pöyristynyt siitä, että Instagramissa ei katsota ihmisten kuvia saman verran, "tasa-arvoisesti" ja "ketään syrjimättä".

Miksi työnantajan edes pitäisi palkata suttuisen, epämääräisen tai sairaalloisen näköinen ihminen, jos vaihtoehtona on terveen ja huolitellun näköinen?

Kuvallisten työhakemusten en kuitenkaan toivoisi lisääntyvän, että pätevyys ei hautaudu näyttävyyden alle. Kauneudella on silti ihan viivan alle jäävää taloudellista merkitystä ja siihen tuloksen tekoonhan firmat pyrkivät.

Vierailija
105/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on edessäni kaksi tasaveroista hakemusta, arvaa kumman kutsun haastatteluun? Senkö joka piilotti naamansa, vai sen jonka kantti kesti näyttää sen?

En tiedä miten sinä toimisit, mutta minä pyytäisin molemmat haastatteluun jos hakemukset olisivat tasaveroisia. Yleensäkin kai haastatellaankin useampaa kuin yhtä.

Vierailija
106/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä laittanut kuvaa, eikä ole silti ollut ongelmia haastatteluun pääsemisessä.

Vierailija
107/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä yriyksellä on (tai oli viimeeksi kun katsoin) sellainen rekrylomake, ettei se lähde eteenpäin ilman kuvaa. 

En oikein usko, että töitä heiltä irtoaa, jos laittaa kuvan koirastaan tai ikkunasta avautuvasta maisemasta. 

108/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on edessäni kaksi tasaveroista hakemusta, arvaa kumman kutsun haastatteluun? Senkö joka piilotti naamansa, vai sen jonka kantti kesti näyttää sen?

En tiedä miten sinä toimisit, mutta minä pyytäisin molemmat haastatteluun jos hakemukset olisivat tasaveroisia. Yleensäkin kai haastatellaankin useampaa kuin yhtä.

Mutta kun ei ne ole. Läskiys ja yleinen saamattomuus kulkee käsi kädessä. Huoliteltu ihminen on noin sata kertaa paremmalla cv:llä yleensä hakemassa kuin läskiperse.

Vierailija
109/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ sisältää asiakaspalvelua, myyntiä tai muuta edustusta, ulkonäkö on erittäin oleellinen asia työn kannalta.

Vierailija
110/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei ne ole. Läskiys ja yleinen saamattomuus kulkee käsi kädessä. Huoliteltu ihminen on noin sata kertaa paremmalla cv:llä yleensä hakemassa kuin läskiperse.

OlliPolli läetti hakemuksen ihmiseksi, mutta sai "et tullut valituksi -kirjeen.

Vierailija
111/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työhakemus vaatimukset on sitä luokkaa että sellaista yli ihmistä ei ole edes luotu.

Vierailija
112/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työ sisältää asiakaspalvelua, myyntiä tai muuta edustusta, ulkonäkö on erittäin oleellinen asia työn kannalta.

Niin on. En asioi kaupoissa, joissa myyjillä on pitkät tekokynnet tai pitkät tekoripset. Haluan, että minua palvelee ihminen, ei pelle.

Vierailija
113/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoijana en kyllä etsi mitään komeita miehiä ja kauniita naisia, vaan rohkeita myyntialalla ihmisiä, joista kuvissa välittyy lähinnä reippaus ja tietynlainen harkintakyky esim. vaatevalinnoissa. Lähinnä siis karsiutuu pipokuvat ja huulten muikistukset, jotka ilmentävät sosiaalisten taitojen puutetta. Ei ole mitään väliä, onko hakija varsinaisesti kaunis kasvoiltaan tai muukaan epäolennainen seikka.

Asiallinen kuva antaa vielä paremman kuvan ihmisestä.

Eli jos laittaa ulkokuvan talvella pakkasessa, niin pipo ptäisi ottaa pois?

Ei jösses sentään, et kai sinä työhakemukseen mitään ulkona pakkasessa otettua kuvaa laittaisi?!

Vierailija
114/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö on eri asia kuin se, että on huoliteltu ja siisti. Mulle on ihan se ja sama, kuka kahvilassa ottaa maksun tai kuka myy vaatteita. Kunhan osaa hommansa, eikä täitä tipu hiuksista. 

115/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli läetti hakemuksen ihmiseksi, mutta sai "et tullut valituksi -kirjeen.

Kyllä, mutta ainakaan en ole läski saamaton luuseri. Lollotilolloo! :D

116/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoijana en kyllä etsi mitään komeita miehiä ja kauniita naisia, vaan rohkeita myyntialalla ihmisiä, joista kuvissa välittyy lähinnä reippaus ja tietynlainen harkintakyky esim. vaatevalinnoissa. Lähinnä siis karsiutuu pipokuvat ja huulten muikistukset, jotka ilmentävät sosiaalisten taitojen puutetta. Ei ole mitään väliä, onko hakija varsinaisesti kaunis kasvoiltaan tai muukaan epäolennainen seikka.

Ei jösses sentään, et kai sinä työhakemukseen mitään ulkona pakkasessa otettua kuvaa laittaisi?!

Nykynuoret ovat hieman erikoisia. Nepsyjä ja FAS lapsia täynnä. Silloin otetaan työhakemukseen kuva jostain laskettelurinteestä pipo päällä ja räkä poskella. Sillä kuvalla jos ei töihin pääse niin on kyllä ihme. :D

Vierailija
117/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. En asioi kaupoissa, joissa myyjillä on pitkät tekokynnet tai pitkät tekoripset. Haluan, että minua palvelee ihminen, ei pelle.

Juuri tätä tarkoitan. Ulkonäössä juuri esimerkiksi siisteys, asiallisuus, uskottavuus, helpostilähestyttävyys, myyvyys, positiivisuus jne. merkitsevät yrityksen tarkoituksesta ja brändistä riippuen. Jossain paikassa persoonallinen ulkonäkö voi esimerkiksi olla suuri plussa.

Vierailija
118/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietysti laittaisin. Kun haen lumilinnan veistäjäksi tai huskysafarille!

Vierailija
119/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin laittamaan ja heti alkoi tulla töitä.

Vierailija
120/134 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö on eri asia kuin se, että on huoliteltu ja siisti. Mulle on ihan se ja sama, kuka kahvilassa ottaa maksun tai kuka myy vaatteita. Kunhan osaa hommansa, eikä täitä tipu hiuksista. 

Huoliteltu ja siisti ulkonäkö ei ole ulkonäköä..??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi