Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin saada töitä, mutta jotenkin hävettää lähetellä työhakemuksia.

Vierailija
04.09.2022 |

Olen kuitenkin jo ihan oikeasti aikuinen ihminen, ja tuntuu, että olen aivan epäonnistunut elämässäni, mitä opiskeluihin ja töihin tulee. Olen käynyt lukion, ja sen jälkeen liian monta kertaa hakenut opiskelemaan aloja, jotka eivät ole yhtään sopineet minulle, sitten kitkutellut niissä ihan kohtuuttoman kauan aikaa, kun aina joku opo tms. maanitteli minua niitä jatkamaan kun itse halusin luovuttaa. Tehnyt lyhyitä pätkiä töitä aina kun olen niitä saanut, mutta kyllähän se nyt lähes 40-vuotiaana näyttää pahalta, kun työpaikkoja ei hirveästi ole ollut ja työtkin olleet vain muutaman kuukauden pätkiä. En edes kehtaa mainita mitä kaikkea olen opiskellut, kun yhtäkään koulua en ole loppuun asti saanut käytyä. Haluaisin kuitenkin niin kovasti päästä töihin ja elää normaalia työssäkäyvän aikuisen elämää.

Lähettelen työhakemuksia ja välillä ehdin innostuakin kun näyttää siltä, että minulla voisi ollakin mahdollisuuksia joku työ saada, mutta en sitten tulekaan valituksi. Olen saanut aiemmilta työnantajiltani hyvää palautetta työskentelystäni, mutta en vaan osaa tuoda sitä työhakemuksessa ilmi. Yhdenkin työpaikan sain siten, että tuttavani suositteli minua sinne, ja jälkikäteen ymmärsin, että työhakemuksen perusteella minua ei olisi koskaan sinne otettu.

Kohtalotovereita minulla on varmasti ja vähän liikaakin, ikävä kyllä. Olisiko kenelläkään kuitenkaan kertoa, kuinka olisi vastaavasta tilanteesta selvinnyt ja saanut töitä?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Vierailija
2/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttini julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

eli ei koskaan, ei niitä koskaan julkaista vaikka noin lukeekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, jos vaikka jollakin olisi jotakin tsemppaavaa kerrottavaa.

- Ap

Vierailija
4/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne työsuhteet ovat aina loppuneet?

Vierailija
5/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vaan tavaksi lähettää niitä. Suurin osa on kiintiöhaastatteluja, koska siihen työhön on jo tulossa joku tuttu. Se on vaan pakko laittaa hakuun. Älä odota mitään. Laita niitä samalla ajatuksella kuin perse on pakko pyyhkiä paskan jälkeen. 

Vierailija
6/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rohkeampi, kerro hyvistä puolistasi.  Hyvät ja uskolliset tulevat työntekijät ovat liian usein kilttejä ja hiljaisia.

Vierailija
7/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisia pätkiä, eikä ole ollut enää tarvetta työntekijälle. Olen ollut paljon esim. kesätyöläisenä, ja sekin vähän "hävettää", kun yleensä kesätöitä tekevät opiskelevat teinit ja nuoret aikuiset.

- Ap.

Vierailija
8/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia töitä haet?

Vierailija
9/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko avoimia hakemuksia? Jotkut vuokrafirmat hakevat myös asiantuntijoita (hiljaisessa haussa). Kuvaa videoesittely itsestäsi, lataa nettiin, laita yksityiseksi jos haluat, pistä linkki CV:seen. Ota CV-kuva niissä vaatteissa missä menisit töihin. Jos olet rohkea, ilmoita Twitterissä, Facebookissa ja LinkedIn:ssä etsiväsi töitä.

Vierailija
10/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko avoimia hakemuksia? Jotkut vuokrafirmat hakevat myös asiantuntijoita (hiljaisessa haussa). Kuvaa videoesittely itsestäsi, lataa nettiin, laita yksityiseksi jos haluat, pistä linkki CV:seen. Ota CV-kuva niissä vaatteissa missä menisit töihin. Jos olet rohkea, ilmoita Twitterissä, Facebookissa ja LinkedIn:ssä etsiväsi töitä.

Asiantuntijaksi? Lukiopohjalta, josta siitäkin on se 20 vuotta aikaa? Anteeksi, mutta 😂

- Ap.

Vierailija
11/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia töitä haet?

Sellaisia, joihin ei tarvita mitään tutkintoa ja/tai minulla on aiempaa työkokemusta pohjalla.

- Ap.

Vierailija
12/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisia pätkiä, eikä ole ollut enää tarvetta työntekijälle. Olen ollut paljon esim. kesätyöläisenä, ja sekin vähän "hävettää", kun yleensä kesätöitä tekevät opiskelevat teinit ja nuoret aikuiset.

- Ap.

Näinhän se menee, mutta sun on pakko sitten tuoda asia esille juuri noin CV:ssä. Merkitset niihin aina, että kyseessä on ollut määräaikainen kesäsijaisuus.

Tosin monille työnantajille tämä määräaikaisuuden konsepti on haastava käsittää. Heillä on sellainen ajatus, että totta kai hyvälle tyypille aina tarjotaan jatkoa, jotain vikaahan tässä nyt on, kun jatkoa ei ole tarjottu.

Itse olen nykyään julkisella töissä määräaikaisena kehitystöissä ja työ jatkuu, jos rahoitus jatkuu. Se ei ole mitenkään omissa käsissäni jatkuuko ja olen tämän epävarmuuden hyväksynyt ottaessani työpaikan vastaan. Onneksi on toistaiseksi jatkunut.

Vierailija
13/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia töitä olet tehnyt ja millaisia koulutuksia kokeillut?

Joku koulutus sun pitäisi saada suoritettua. Se parantaisi sun tilannettasi ja saisit sitä kautta harkkoja ja muita työelämäkontakteja.

Vierailija
14/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijaksi? Lukiopohjalta, josta siitäkin on se 20 vuotta aikaa? Anteeksi, mutta 😂

- Ap.

Olet ilkeä ihminen, siksi et saa töitä. Koska autoin sinua turhaan, saat huonoa karmaa. Hauskoja epäonnistumisen hetkiä työnhaussa sulle! 😘😘😘

Olen oikeasti kiva ihminen, mutta onhan tuo nyt huvittavaa, että minua, kouluja käymätöntä ihmistä, neuvotaan laittamaan hakemusta johonkin linkediniin jos vaikka joku asiantuntijatehtävä sieltä napsahtaisi. En anteeksi vain ymmärrä, mihin minun "asiantuntijuuttani" tarvittaisiin.

- Ap.

Vierailija
15/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ensialkuun vain keikkatyötä. Jotain lyhyitä sijaisuuksia, vuokratyöfirmoistakin. Saat uusia merkintöjä CV:hen. Muutaman tällaisen jälkeen voit hakea vähän pidempiä määräaikaisuuksia ja lopulta hyvällä tuurilla voit saada vakituisen työn.

Sulla on vain yksi iso este, ja se on tuo, jos tosiaan et ole mitään opintoja saattanut loppuun. Valitse niistä työllistävän ja hanki pätevyys. Helpottaa työnhakua huomattavasti.

Lopulta yksi vinkki, joka täällä teilataan välittömästi, mutta on auttanut itseäni. Palkkatukityö.

Vierailija
16/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla

Vierailija
17/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap.

Olet ilkeä ihminen, siksi et saa töitä. Koska autoin sinua turhaan, saat huonoa karmaa. Hauskoja epäonnistumisen hetkiä työnhaussa sulle! 😘😘😘

Olen oikeasti kiva ihminen, mutta onhan tuo nyt huvittavaa, että minua, kouluja käymätöntä ihmistä, neuvotaan laittamaan hakemusta johonkin linkediniin jos vaikka joku asiantuntijatehtävä sieltä napsahtaisi. En anteeksi vain ymmärrä, mihin minun "asiantuntijuuttani" tarvittaisiin.

- Ap.

Siihen asiaan, mitä menisit tekemään. Ei ne kaikki asiantuntijat ole mitään valtion johtavia virkamiehiä, vaan osa on jotain firmojen tarjouslaskijoita kakkosella alkavalla palkalla. Jos sulla on kokemusta toimistotöistä, voit ihan hyvin päästä sellaiseksi.

Vierailija
18/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia töitä olet tehnyt ja millaisia koulutuksia kokeillut?

Joku koulutus sun pitäisi saada suoritettua. Se parantaisi sun tilannettasi ja saisit sitä kautta harkkoja ja muita työelämäkontakteja.

Laidasta laitaan jotakin, tehdastyötä, lastenhoitoa, kaupan alaa tms. Joku oppisopimuskoulutus olisi minulle kaikista sopivin vaihtoehto, mutta eipä kukaan työnantaja sellaiseen taida viitsiä lähteä.

- Ap.

Vierailija
19/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap.

- Ap.

Siellä haetaan myös duunarin hommiin kassalle, myyjäksi jne.

Vierailija
20/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt rehellisiä ollaan, niin onhan ap:n tilanne huono. Kouluttamaton n. 40-vuotias repaleisella työhistorialla. Samassa tilanteessa varmaan kouluttautuisin lähihoitajaksi ja hyväksyisin, että nuorempana tuli oltua laiska ja päämäärätön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme