Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

90-luvulla 200 markkaa riitti hyvin ravintolailtaan

Vierailija
03.09.2022 |

Kolmostuoppi ja talon lonkero maksoivat tuolloin noin 20 markkaa. Nykyisin vastaava 35 euroa ei riitä mihinkään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos sinun palkkasi oli 90-luvulla ja paljon nyt? Kannattaa enemmän tsekata ostovoimaa. Itse tienaan noin 4 kertaa enemmän kuin 90-luvulla. Jos olisin urani alussa, niin kuin 90-luvulla olin, saisin nykyisin noin 2x palkkaa enemmän kuin 90-luvulla.

Ehkä vielä lisähuomiona, että kantapaikassasi muuten 0,5 l tuoppi kolmostuoppi maksaa nykyisin 4 euroa. Eli paikan valinnallakin voi vaikuttaa paljon ilta maksaa.

Vierailija
2/6 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-luvulla nuo sai yhdellä kolikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos sinun palkkasi oli 90-luvulla ja paljon nyt? Kannattaa enemmän tsekata ostovoimaa. Itse tienaan noin 4 kertaa enemmän kuin 90-luvulla. Jos olisin urani alussa, niin kuin 90-luvulla olin, saisin nykyisin noin 2x palkkaa enemmän kuin 90-luvulla.

Ehkä vielä lisähuomiona, että kantapaikassasi muuten 0,5 l tuoppi kolmostuoppi maksaa nykyisin 4 euroa. Eli paikan valinnallakin voi vaikuttaa paljon ilta maksaa.

Siihen aikaa oli lama ja moni oli työtön. Työttömyyskorvaus oli silloin melkein sama kuin nyt, mutta sillä sai ostettua paljon enemmän kuin nyt. Asumistuki kattoi koko vuokran.

Vierailija
4/6 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon riitti 100 markkaa vielä ysärin puolivälin jälkeenkin. Ja siis oikeasti ihan yökerhossa, ei missään räkälässä.

Tai joo, tuo 200 markkaa olisi varmaan mennyt jos olisi ajanut taksilla mennen tullen ja hakenut vielä grilliltä yöpalaa.

Vierailija
5/6 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon riitti 100 markkaa vielä ysärin puolivälin jälkeenkin. Ja siis oikeasti ihan yökerhossa, ei missään räkälässä.

Tai joo, tuo 200 markkaa olisi varmaan mennyt jos olisi ajanut taksilla mennen tullen ja hakenut vielä grilliltä yöpalaa.

Aika kullannut muistot, tai sinulla ei montaa drinkkiä ja olutta illassa mennyt! Jos oikein Kallion räkälän löysit, niin saattoi jossain 10 markalla tuopin saada, tyypillisempi räkälähinta oli 15 markkaa 90-luvun puolivälin tienoilla. Yökerhossa sitten kalliimpaa

Vierailija
6/6 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki oli max 80% tuolloin.