Epäilen että kaverini uusi mies on mukana jossain rikollisessa
Tietyistä syistä epäilen että ei ole kunnollinen. Esimerkkinä voin sanoa että hän on tor-verkkolainen (derp webin käyttäjä) ja muutama muukin asia mm. päihteisiin liittyen on saanut epäilemään ettei kaikki ole ok. Varoittaisitko kaveriasi tällaisessa tilanteessa? Kaveri on niin naivi ettei esim. tiedä mikä on tor-verkko.
Kommentit (33)
Ei vaikuta kovin epäilyttävältä. Yleensä ne oikeat pikkurikolliset eivät ole riittävän fiksuja seikkailemaan tor-verkossa, tai ainakaan tekemään sitä turvallisesti. Tämän kuvauksen perusteella en huolestuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea keksiä hirveästi syitä, miksi tavallisen suomalaisen pitäisi käyttää tor-verkkoa. Diktatuurimaiden asukkailla eri juttu.
Tor-verkon kauttahan levitetään esimerkiksi lapsin kohdistuvaa seksuaaliväkivaltaa kuvaavaa materiaalia.
Olen jo vuosia selannut tätä palstaa pelkästään tor-verkon kautta, kuten teen muunkin henkilökohtaisen selailun kohdalla. En tiennyt, että joku voi edes ajatella noin ja luokittelee ihmiset rikollisiksi vain tämän vuoksi. Olen it-alalla ja tietoturva kiinnostaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea keksiä hirveästi syitä, miksi tavallisen suomalaisen pitäisi käyttää tor-verkkoa. Diktatuurimaiden asukkailla eri juttu.
Tor-verkon kauttahan levitetään esimerkiksi lapsin kohdistuvaa seksuaaliväkivaltaa kuvaavaa materiaalia.
Olen jo vuosia selannut tätä palstaa pelkästään tor-verkon kautta, kuten teen muunkin henkilökohtaisen selailun kohdalla. En tiennyt, että joku voi edes ajatella noin ja luokittelee ihmiset rikollisiksi vain tämän vuoksi. Olen it-alalla ja tietoturva kiinnostaa minua.
Lisään vielä etten käy missään hämäräsivustoilla tai osta netistä huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä etten käy missään hämäräsivustoilla tai osta netistä huumeita.
Vauvapalstaa hämärämpää sivustoa saa etsiä.
AMK:ssa tor-selaimen käyttö opetettiin minulle, kun opiskelin tietotokniikkaa. Oli yksi perustyökalu muiden joukossa. Miksi sillä on tuollainen maine ihmisten keskuudessa?
Tor-verkkohan on hidas pasca,. Joka ei kelpaa muuhun kuin laittomien kuvien ja tekstien katselemiseen. Tai diktaturian sensuuri kiertämiseen.
Eiköhän jokainen joka vähänkin tietokoneista ollut kiinnostunut käy katsomassa, että mikä ihme tuo on Tor-verkko on, mutta mun täytyy kyllä myöntää, että hokema "Tor-verkko on sinänsä täysi laillinen väline ja sitä käyttävät esimerkiksi tietokoneprotokollista kiinnostuneet ammattilaiset" on samanlainen kuin:"b2b-verkkoja käytetään myös muuhun kuin laittomien elokuvien levittämiseen, esimerkiksi Linux -distrojen jakamiseen". Sinänsä väittämä on loogisessa mielessä totta, mutta silti käytännössä väärä.
Jokainen kuitenkin tietää, ettei teinisi tietenkään imuta silmät tapittaen mitään Fedoran uusinta distroa vaan "hot housewifes vol 12" -elokuvaa full hdd:nä, vaikka tämä edellinenkin teoriassa voisi olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
AMK:ssa tor-selaimen käyttö opetettiin minulle, kun opiskelin tietotokniikkaa. Oli yksi perustyökalu muiden joukossa. Miksi sillä on tuollainen maine ihmisten keskuudessa?
On se väärin, että 90% verkon laittomista käyttäjistä pilaavat muidenkin maineen!
Tai no joo, sellaisia "tirkistelijöitä" jotka vain katsoo että mitä ihmettä tää on, löytyy varmasti aika paljon. Mun täytyy myönt että itsekin jotain sipulilautaa oon aikoinani seurannut, koska vain olin utelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa, miten tänne foorumille postailu onnistuu tor-verkon kautta? Saan joka kerta virheilmoituksen, kun yritän lähettää viestiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa, miten tänne foorumille postailu onnistuu tor-verkon kautta? Saan joka kerta virheilmoituksen, kun yritän lähettää viestiä...
Käytän ylimääräistä proxyä välissä.
Tapahtumapaikkana on kehitysvammaisten laitos, niinhän ap?
Mä jaan tor-verkossa länsimaista musiikkia aktivisteille mm. Lähi-idässä ja Pohjois-Koreassa. Toki niiden kohdalla rikollista, mutta meikäläisittäin aika harmitonta puuhaa mielestäni.
Jos arvauksesi osuu oikeaan, niin luuletko että kannattaa vasikoida?