40-50v nainen, miten pukeudut illanviettoon esim.ravintolaan?
Siinäpä se kysymys olikin, ns bileillan vaatetuksesi?
Ja älkää tarttuko ja takertuko tuohon bile-sanaan.
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiukat farkut, paitapusero, korkkarit, keikoille laadukas merkkinahkabicer ja maiharit, ikää 67 v. Luullaan n 50 v.
Että bicer.
Niin, kuka luulee ja kuka ei, viisikymppiseksi. No ihan sama.
Istuvat farkut ja paitiksen laitan tyypillisesti itseksi, korolliset nilkkurit ehkä säästä riippuen. En kyllä kuvittele kenenkään luulevan minua eri ikäiseksi kuin olen
Kylläpä se nyt korpee.
En minäkään luule, mutta kuulen kyllä ja usein, en vain miesten suusta jaa ihan naisten myös.
Mutta eipä se väliä, minä viihdyn erittäin hyvin nahkoissani ja tyylissäni, on ihan sama mitä muut minusta ajattelevat. Minäkin ajattelen aika paljon muista. Esim. sinusta. 😉
Vierailija kirjoitti:
Talvella mustat suorat housut ja jokin tumma pusero. Ei siis välttämättä musta vaan voi olla sininen, vihreä tai punainen, mutta on siis tumma. Jalassa mustat sirommat talvikengät.
Kesällä puuvillamekko joka voi sitten olla musta, petrooli, pinkki tai vihreä. Jalassa concerset tai ballerinat.
Siis converset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella mustat suorat housut ja jokin tumma pusero. Ei siis välttämättä musta vaan voi olla sininen, vihreä tai punainen, mutta on siis tumma. Jalassa mustat sirommat talvikengät.
Kesällä puuvillamekko joka voi sitten olla musta, petrooli, pinkki tai vihreä. Jalassa concerset tai ballerinat.
Musta ja tumman sininen, voi luoja.
Mitä sitten? Se on mun oma asia. Ja huomoit vain nuo kaksi väriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi: vartalonmyötäinen mekko.
Voi ei! Pikkujoulukausi lähestyy uhkaavaa vauhtia ja pian näitä (liian) pinkeitä makkarankuoria näkee taas joka paikassa.
Olen melkoinen läski- ja ulkonäköpoliisi, mutta jos jossain, niin pikkujouluissa saa mielestäni ihan luvan perästä vetää överit myös pukeutumisessa. Lisää glögiä vaan naamaan, niin kaikki kaunistuvat ja komistuvat! :D
Pikkumustan varmaan hankkisin jos olisi aihetta. Se skatermekko oli kiva.
Nykyään pitää näköjään näyttää maksulliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt osaa antaa tarkkaa ohjetta, mutta korosta vartalon hyviä puolia, peitä huonoja äläkä paljastele. Jos vyötärö ei ole enää kapeimmasta päästä, jätä vyö laittamatta. Peitä kylkimakkarat kevyellä avonaisella yläosalla. Älä käytä tyttömäisiä vaatteita vaan kivaa aikuiselle naiselle sopivaa tyyliä. Muista, että naisvartaloa vaanii aina sadat silmäparit, miehiä ja naisia, valmiina arvostelemaan vaikutelmaa.
Mun mielestä vyö sopii juuri tasapaksun vartalon omaavalle, koska se tuo vyötärön esiin. Väljä mekko on vyötäröttömälla paljon parempi vyön kanssa kuin ilman.
Jos ei ole vyötäröä, ei sitä voi tuoda esiinkään. Vyö tuo esiin nimenomaan sen vartalon tasapaksuuden ja korostaa sitä, että vyötäröä ei ole.
Sellainen voi tosin joskus toimia, että väljän mekon yläosaa nostetaan ylös vyön avulla niin että se tasapaksuus "rikkoutuu".
Ruskatanssit edessä. Uutta hyvin istuvaa hankittu. Pikkarin rajat ei näy, kommandona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi: vartalonmyötäinen mekko.
Voi ei! Pikkujoulukausi lähestyy uhkaavaa vauhtia ja pian näitä (liian) pinkeitä makkarankuoria näkee taas joka paikassa.
Oon kokoa 36 ja ihan hyvässä kunnossa, mikään ei tursua ;) ja toisekseen, mun bodycon mekoissa on poolokaulus ym. Ei kaikki 40-50v ole tyylittömiä matameja.
Eli vartalonmyötäinen suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiukat farkut, paitapusero, korkkarit, keikoille laadukas merkkinahkabicer ja maiharit, ikää 67 v. Luullaan n 50 v.
Että bicer.
Niin, kuka luulee ja kuka ei, viisikymppiseksi. No ihan sama.
Istuvat farkut ja paitiksen laitan tyypillisesti itseksi, korolliset nilkkurit ehkä säästä riippuen. En kyllä kuvittele kenenkään luulevan minua eri ikäiseksi kuin olen
Kylläpä se nyt korpee.
En minäkään luule, mutta kuulen kyllä ja usein, en vain miesten suusta jaa ihan naisten myös.
Mutta eipä se väliä, minä viihdyn erittäin hyvin nahkoissani ja tyylissäni, on ihan sama mitä muut minusta ajattelevat. Minäkin ajattelen aika paljon muista. Esim. sinusta. 😉
Ihminen on vanha silloin, kun muut alkavat kommentoida nuorekkaan näköiseksi.
PIkkumusta aina ja kaikkialla, ei ihonkireä vaan hyvin istuva, niin että voi syödä rauhassa jos nälättää mutta toisaalta ei näytä säkkiin puetulta, vyötärö esiin. Omaan hyvin mitäänsanomattoman boleron (tai kuten sitä kutsun, "irtohihat"), jolla hihaton pikkumusta näyttää pitkähihaiselta mekolta jos tarvitaan, sitten jos tanssittaa niin irtohihat kassiin. Jos juhlavampaa, niin iso kaulakoru tai värikkäämpi silkkihuivi pikkumustan päälle. Biletys-biletykseen verkkosukkikset alle, bolero pois ja käsivarsiin koruja, mutta jos paksut sukkikset ja ne hihat, niin menee vaikka työpaikan palaveriin tai kirkkoon. PIkkumusta <3 (kannattaa hankkia muutama laadukas, käytättää ompelijalla jos tarve niin että sopii just eikä melkein, ja sitten pitää niistä hyvä huoli).
Povekkaana itselleni sopii Espritin mekot, niissä on usein aika laajasti tilaa edessä vaikka vyötärö hyvinistuva. Käytän myös maihareita näiden mekkojen kanssa vapaa-ajalla: merkistä niin väliä, tärkeintä, että ne ovat mukavat, hyvässä kunnossa, hyvin hoidetut ja kiillotetut. (Töissä pidän varalla jakun ja matalakantaiset avokkaat, jos joku tärkeämpi eksyy paikalle). (Enkä ole aina valmiina lähdössä bilettämään: uskon kapselipuvustamiseen).
Riippuu ihan juhlista tai bileistä. Pikkujouluissa vaikkapa paljettimekko ja korkeakorkoiset nilkkurit
https://m.lightinthebox.com/fi/p/naisten-a-linjainen-mekko-minimekko-va…
Tai joku housupuku kivassa värissä ja korkkarit.
https://www.etsy.com/in-en/listing/1106664566/hot-pink-blazer-trouser-s…
Tai ihan mustat hame tai housut ja silkkipaita.
https://shopravella.com/products/monaco-silk-blouse
Olen hoikka ja pitkä.
Pikkumusta useimmiten. Joskus bleiseri, jokin tiukka pusero, minari ja pitkät nahkasaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan juhlista tai bileistä. Pikkujouluissa vaikkapa paljettimekko ja korkeakorkoiset nilkkurit
https://m.lightinthebox.com/fi/p/naisten-a-linjainen-mekko-minimekko-va…
Tai joku housupuku kivassa värissä ja korkkarit.
https://www.etsy.com/in-en/listing/1106664566/hot-pink-blazer-trouser-s…
Tai ihan mustat hame tai housut ja silkkipaita.
https://shopravella.com/products/monaco-silk-blouse
Olen hoikka ja pitkä.
Onko tuo 1.linkin putiikki luotettava paikka tilata mitään?
Mulla valuu kuola, löysin useampia mekkoja tmv esim.pikkujouluja ajatellen😋
Minulla on paljon erilaisia mekkoja, mustia, värikkäitä, arkisia, juhlavampia. Musta mekko lienee se yleisin vaihtoehto, siihen sitten sopivat asusteet tilaisuuden luonteesta riippuen. Olen huono käyttämään housuja, mutta mielikuvissani laitan baariin korkkarit, pillifarkut ja jonkun kivan topin. Käytännössä kuitenkin tuntuvat jotenkin epämiellyttäviltä päällä ja kuljen aina mekossa ja legginseissä tai sukkahousuissa, vaikka farkkuja kaapissa onkin.
Mitä h-ttiä :D Vastasin tähän aiemmin ja vastaus oli poistettu! :D
Mikä vastauksessa "pikkumusta tai bleiseri, jokin tiukka pusero, minari ja nahkasaappaat" nyt niin paljon triggeröi?
Minun luottovatteeni juhliin on jo viimeiset 20 vuotta olleet musta tyköistuva yläosa, mustat housut, juhlien mukaiset korut + korkkarit. Vuosien varrella korkkareiden muoto ja housujen lahkeen leveys on elänyt.
Nyt on vähän hankala aika, kun syksy ei ole kunnolla alkanut, mutta kesäkuteissa ei enää tarkene. Perjantaille yritä muokata valkoisesta paitamekosta syksyiltaan sopivan. Katotaan onnistuuko.
Tyypillisimmin päällä on mekko ja tennarit/nilkkurit/saappaat/korkkarit riippuen tilaisuudesta. Mekko on mukava ja siinä on helpommin "pukeutuneempi" kuin yhdistelmissä.
Mekko ja maiharit! Voi apua, miten junttia. 😀
Mekon kanssa korkkarit arvon siskot. 😊
45v. Pariisitar kirjoitti:
Mekko ja maiharit! Voi apua, miten junttia. 😀
Mekon kanssa korkkarit arvon siskot. 😊
Typerä trolli.