Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-50v nainen, miten pukeudut illanviettoon esim.ravintolaan?

Vierailija
03.09.2022 |

Siinäpä se kysymys olikin, ns bileillan vaatetuksesi?
Ja älkää tarttuko ja takertuko tuohon bile-sanaan.

Kommentit (277)

Vierailija
21/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko. Oli vaikea päättää mitä ihmettä laitan päälleni, mutta ilokseni huomasin, että sovin hyvin joukkoon. Mekkoja näkyi paljon. Edellisen kerran olen käynyt missään varmaan kymmenisen vuotta sitten.

Vierailija
22/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi oli musta lyhyt mekko ja maiharit.

Millainen mekko ja maiharit? Minkä väriset sukkikset vai oliko kesäsää?

Tällainen mekko ja mustat sukkikset.

https://www.zalando.fi/wal-g-briege-skater-dress-vapaa-ajan-mekko-black…

Tuon tilaisin, koska ns bilemekko haussa, mutta ei taida koot riittää minulle, koska olen povekas.

Harmi😐

Voi olla, ettei sovi, kun tuo yläosa on aika tyköistuva pienirintaisellekin. Toivottavasti löytyy joku toinen kiva vaihtoehto :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin piirtein näin: https://i.pinimg.com/236x/01/3e/fa/013efa8038b0be120345e9107f9e59d9.jpg

Yläosa saattaa olla vähän peittävämpi, riippuen ravintolasta/bileistä.

N44

🤮🤢 Myötähäpeä on suuri!!

If you got it, flaunt it. 

Vierailija
24/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat farkut, paitapusero, korkkarit, keikoille laadukas merkkinahkabicer ja maiharit, ikää 67 v. Luullaan n 50 v.

Vierailija
25/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin  kiinnostava ketju, toivottavasti tulee paljon vastauksia! En ole itse käynyt yöelämässä sitten vuoden 2019, joten tuntuu, että olen vähän pihalla ikäluokkani pukeutumisesta. Firman pikkujouluissa olin alkuillan (hohtokeilausta ja ruokailu) viime talvena ja silloin mulla oli päällä mustat pillit ja musta laatikkomallinen silkkipaita.

Nyt olen lokakuussa menossa yhdelle keikalle ja mietin jo, että mitä ihmettä laitan päälle. Mennään syömään sitä ennen, niin en halua mitään vartalon myötäistä. Jos en muuta keksi, niin laitan mustan frillamekon (kyllä 😁), mustat sukkikset ja saappaat.

Käsitin, että tähän voi vastata vaikka ei kävisi missään eikä olisi menossa. Vastasin vaikka muistaakseni olen viimeksi ollut baarissa vuonna 2016 eikä ole aikomusta mennä tulevaisuudessa.

Vierailija
26/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös me av-mammat käytetäkään enää sitä niin suosittua kansallispukua 🙄?

Vierailija
27/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkomania siis jyllää.

Mutta kukaan ei kommentoi, että millaisia mekkoja.

Vierailija
28/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin  kiinnostava ketju, toivottavasti tulee paljon vastauksia! En ole itse käynyt yöelämässä sitten vuoden 2019, joten tuntuu, että olen vähän pihalla ikäluokkani pukeutumisesta. Firman pikkujouluissa olin alkuillan (hohtokeilausta ja ruokailu) viime talvena ja silloin mulla oli päällä mustat pillit ja musta laatikkomallinen silkkipaita.

Nyt olen lokakuussa menossa yhdelle keikalle ja mietin jo, että mitä ihmettä laitan päälle. Mennään syömään sitä ennen, niin en halua mitään vartalon myötäistä. Jos en muuta keksi, niin laitan mustan frillamekon (kyllä 😁), mustat sukkikset ja saappaat.

Sama juttu, yhdelle keikalle lokakuussa menossa eikä haisuakaan miten pukeutuisin.

Ja sitten olisi vielä ns bileilta, ei tuo keikka, tiedossa ja sama juttu, nothing to wear🤷😐

Vierailija
29/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekkomania siis jyllää.

Kommentoihan.

Vierailija
30/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen alaosan laittaisit puseron kanssa joka ns läpinäkyvää kangasta, mesh?, ja sen alla on siihen päällikankaaseen ommeltuna peittävämpi kangas. Väri on musta ja tuon läpinäkyvän kankaan pinnassa on mustaa ommeltua kuviota, alla oleva kangas ei peitä käsivarsia eli niiden peittona vain tuota läpinäkyvää versiota.

Pusero on löysä malliltaan, pituus jää tuohon vyötärölle/lantiolle.

Olisiko tuollainen ylipäätään mikään illanvietto/bilepusero?

Entäpä polvimittainen kapea hame joka musta ja pinnaltaan kokonaan paljetteja, siihen olisi mustaa puseroa kaveriksi ja miettinyt myös mustia sukkiksia. Paljetit ei ole mustia vaan kuparikullan värisiä.

Vierailija
31/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue iltapäivä lehtiä.Katso eduskunta väen kuin julkiksien puketumis koodia Helsingin yössä..

Vierailija
32/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukat farkut, paitapusero, korkkarit, keikoille laadukas merkkinahkabicer ja maiharit, ikää 67 v. Luullaan n 50 v.

Että bicer.

Niin, kuka luulee ja kuka ei, viisikymppiseksi. No ihan sama.

Istuvat farkut ja paitiksen laitan tyypillisesti itseksi, korolliset nilkkurit ehkä säästä riippuen. En kyllä kuvittele kenenkään luulevan minua eri ikäiseksi kuin olen

Vierailija
33/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli mustapohjainen kukkakuvioinen lyhythihainen fiftarimekko, violetti neuletakki, sukkikset ja mustat nyörisaappaat.

Eilen oli tummanvihreä polvipituinen hame, sukat ja sukkanauhat, mustat lyhyet saappaat, valkoinen lyhythihainen kauluspaita ja musta-harmaa jakku. Nyt on miehen iso T-paita ja krapula.

Vierailija
34/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisen alaosan laittaisit puseron kanssa joka ns läpinäkyvää kangasta, mesh?, ja sen alla on siihen päällikankaaseen ommeltuna peittävämpi kangas. Väri on musta ja tuon läpinäkyvän kankaan pinnassa on mustaa ommeltua kuviota, alla oleva kangas ei peitä käsivarsia eli niiden peittona vain tuota läpinäkyvää versiota.

Pusero on löysä malliltaan, pituus jää tuohon vyötärölle/lantiolle.

Olisiko tuollainen ylipäätään mikään illanvietto/bilepusero?

Entäpä polvimittainen kapea hame joka musta ja pinnaltaan kokonaan paljetteja, siihen olisi mustaa puseroa kaveriksi ja miettinyt myös mustia sukkiksia. Paljetit ei ole mustia vaan kuparikullan värisiä.

Yleissääntö, jonka mukaan niukan alaosan kanssa peittävämpi yläosa ja toisin päin, pätee minusta erityisen hyvin meille hiukan varttuneemmille bilettäjille. 

Kuvailemasi mesh-pusero kuulostaa oikein hyvältä illanviettoon. Kaveriksi laittaisin kapeat (pillit) farkut tai muut hyvin kapeat housut. Kun paita on löysä, pitäisi alaosan olla tiukka, ettei tule säkkivaikutelmaa.

Paljettihameen pariksi puolestaan mustat peittävät sukkikset ja musta hyvin yksinkertainen paita, ihan siis esim. v-aukkoinen t-paita tai paitapusero, muuten menee överiksi.

Vierailija
35/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluspaita, musta kynähame, korkokengät.

Vierailija
36/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekkomania siis jyllää.

Itse tykkään tähän aikaan vuodesta käyttää sellasia bodycon mekkoja (midi) ja siihen sit paksupohjaiset maiharit.

T. 22

Vierailija
37/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin myös, että kroppa ja oma tyyli vaikuttaa kokonaisuuteen. Ei ole mielestäni iästä kiinni tämä.

T. 22 (myös vaatemyyjä)

Vierailija
38/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä on ollut useimmin Tiger of Swedenin vartalonmyötäinen ohut musta neulemekko, R-collectionin vaaleanharmaa maksi-takkimekko tai Aarrelabelin monivärinen kimono. Sandaalit useimmin, on ollut niin lämmin.

Nyt alkaa maihinnousukenkien ja erilaisten sukkahousujen valtakausi, noista yllä mainituista vain tuo kimono sopii viileämpään kauteen. Villainen pitkähihainen tummanharmaa neulemekko ja viininpunainen villasekoite-kietaisumekko odottavat vuoroaan. Erilaisia takkimekkoja löytyy myös muutama, ne ovat aika moni-ilmeisiä napituksesta ja vyöttämistavasta riippuen.

Vierailija
39/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileitä on niin monenlaisia.

Mutta esim. keikoille tai pubiin todennäköisesti pillifarkut, stilettikorkkarit ja yläosaksi materiaaliltaan / kuosiltaan jotain astetta normaalia arkipaitaa sähäkämpää, mutta ei siis kuitenkaan mitään tiukkaa tissipaitaa tms. tyrkkyä.  

Hieman fiinimpään juhlaan joko mustat siistit housut + juhlakorkkarit + laukku sekä laadukas yläosa, esim. toppimallinen paita ja housuihin sopiva valkoinen tai musta bleiseri tms. TAI sitten jokin siisti pikkumusta, eli siisti ja tyylikäs, hyvin istuva mekko + siihen ne juhlakorkkarit + laukku jne. 

Ihan kunnon juhlaan sitten pitkä iltapuku tykötarpeineen. 

Eli tosi paljon riippuu "bileistä". Eli saa olla sähäkkää / näyttävääkin, mutta tyyli on minulle tosi tärkeää etten näytä tyrkyltä liian kireissä tai avonaisissa vaatteissa. Arkirytkyt voi olla vähän mitä vaan, mutta kun pukeudun ns. paremmin, haluan pukeutua laadukkaasti tai ainakin niin että kokonaisuus näyttää siltä. 

Vierailija
40/277 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekkomania siis jyllää.

Itse tykkään tähän aikaan vuodesta käyttää sellasia bodycon mekkoja (midi) ja siihen sit paksupohjaiset maiharit.

T. 22

Suomeksi: vartalonmyötäinen mekko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan