Jos juot kahvin mustana nyt, saatko unta enää tämän vuorokauden puolella?
Kommentit (69)
Kyllä. Tänään join kahvin noin klo 01.20, klo 8.10 ja 10.10. Kymmenen jälkeen menin nukkumaan ja nukahdin heti.
Saan helposti.
Pystyn nukahtamaan heti vaikka kahden (2) kahvikupin jälkeen.
M
Hieman aihetta sivuten kaakaon tebrobiini piristää myös.
Unta ajatellen kaakaon/suklaan nauttiminen on hyvä päättää klo 12.
Toki on yksilöllisiä eroja, yleisesti kuitenkin näin. Myös se miten tummaa kaakao on vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä väri siihen vaikuttaa?
Ehkä ap ajatteli kahvin määrää kupissa tai mukissa? Jotkuthan juovat kahvia niin, että siinä on n. puolet maitoa. Onhan kahvin osuus kupillisesta silloin vähäisempi. En tosin tiedä, onko sillä merkitystä, kofeiinia siinä maitokahvissakin on.
Mulla vaikuttaa negatiivisesti yöuniin, jos juon kahvia klo 14 jälkeen. Joskus olen juonut myöhemmin ihan pikkukupillisen, niin ei ole vaikuttanut. Mutta mieluiten en sitä riskiä ota, olen niin huonouninen muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tänään join kahvin noin klo 01.20, klo 8.10 ja 10.10. Kymmenen jälkeen menin nukkumaan ja nukahdin heti.
Jos ymmärsin oikein, laitoit viestin eilisillalla vähän ennen iltayhtätoista, joten olet siis valvonut pe-la -yön, juonut kahvia aamupäivällä klo 10.10 ja mennyt heti sen jälkeen nukkumaan?
Yötöissä olevat on hieman eri asia kuin ne, jotka työskentelevät päivisin. Jos menisin yöksi töihin, joisin ihan tarkoituksella kahvia illalla, että jaksaisin valvoa yön.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla etten.
Mulla muuttui tämä, kun noin nelikymppisenä. Samoin kuin alkoholin suhteen.
Ennen pystyin juomaan kahvia ja menemään nukkumaan samantien. Samoin alkoholi ei haitannut yöunta. Nelikymppisten jälkeen molemmat heikentää nukkumistani
Neljänkympin jälkeen kaikesta tulee komplikaatiota. Kumulatiivisesti.
Jos juon kupin kahvia mustana, niin ei siinä sen enempää kofeiinia ole kuin kupillisessa kahvia minkä sekaan on kaadettu ruokalusikallinen kahvikermaa.