Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos juot kahvin mustana nyt, saatko unta enää tämän vuorokauden puolella?

Vierailija
03.09.2022 |

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa. Voin juoda kahvia kello 14 asti ettei se vaikuta yöuniin.

Vierailija
2/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi. Olen justiinsa pitänyt rajana klo 18 jonka jälkeen ei voi enää kofeiinia nauttia, jos meinaa unta saada. Vaikken nyt ole kahvia vähään aikaan juonut niin tämmöistä täällä. Menen sänkyyn yleensä klo 0.00 yöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan, juon juuri nyt kahvia. Seitsemän jälkeen illalla en enää juo kahvia ettei vaikuta uniin. Tosin joskus olen juonut 21-22 välillä, kun piti lukea tenttiin. En muista menikö unet, ei tainnut mennä.

Vierailija
4/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan.

Mutta heräisin kesken unien parin tunnin kuluttua ja pysyisin hereillä ja energisenä pari senkin tuntia.

Vierailija
5/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin unettomuudesta. Joten en juo kahvia kahden jälkeen.

Mutta musta kahvi on parempi vaihtoehto kuin maitoon sekoitettu koska kahvi+maito=kofeiini voimistuu.

Vierailija
6/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan, juon juuri nyt kahvia. Seitsemän jälkeen illalla en enää juo kahvia ettei vaikuta uniin. Tosin joskus olen juonut 21-22 välillä, kun piti lukea tenttiin. En muista menikö unet, ei tainnut mennä.

En ole kyllä käymässä nukkumaan vielä tämän vuorokauden puolella :D Vasta about kello 2 yöllä. Mutta jos ajatellaan tällaista subjektiivista vuorokautta.

Vierailija
7/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa muutenkaan.

Vierailija
8/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin unettomuudesta. Joten en juo kahvia kahden jälkeen.

Mutta musta kahvi on parempi vaihtoehto kuin maitoon sekoitettu koska kahvi+maito=kofeiini voimistuu.

Kofeiini kestää 12 tuntia elimistössä. Suosittelisin jättämään pelkkään aamukahviin.

Vierailija
9/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Siksi en juo lainkaan kahvia enää.

Vierailija
10/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla etten. 

Mulla muuttui tämä, kun noin nelikymppisenä. Samoin kuin alkoholin suhteen. 

Ennen pystyin juomaan kahvia ja menemään nukkumaan samantien. Samoin alkoholi ei haitannut yöunta. Nelikymppisten jälkeen molemmat heikentää nukkumistani

Vierailija
11/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan, kahvi jopa unettaa illalla juotuna. Johtunee siitä että mulla on eräs "aakkostauti" - muutakaan selitystä en ole keksinyt. Aamukahvi vielä jotenkin virkistää tai ehkä sekin on vain pinttynyt tapa, mut jos juon kahvia esim. iltapäivällä, niin olen heti ihan kanttuvei.

Vierailija
12/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin väsynyt että vaikka joisin nyt klo 19 kahvia nukahtaisin taatusti klo 21.

Vierailija
13/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan. Mulla ei kahvi vie yöunia. Tosin en kyllä yleensä juo kuin aamukahvin ja työpäivinä lounaskahvin.

Vierailija
14/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi juoda kahvia enää ollenkaan, edes aamulla ilman että se vaikuttaa yöuniin. Yhtäkkiä joku kofeiiniyliherkkyys iski, sama pätee teehen tai kolajuomiin joissa on kofeiinia.

Vierailija
15/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans "aakkostauti" 😅 Jos herään kesken unien yöllä, juon puoli kuppia kahvia, niin nukahdan uudestaan. Jos en juo, saatan pyöriä pariki tuntia sängysä nukahtamatta.

Vierailija
16/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nukuttaa kaikki lämmin juoma. Kahvi ei ole piristänyt minua ikinä, jos olen väsynyt on pakko nukkua. Juon aina illallakin kahvia ja nukkumaan menen yleensä 22.00-22.45. Kello soi 5.50.

Vierailija
17/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että kofeiini katoaa johonkin jos kahviin lorauttaa maitoa?

Vierailija
18/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ja lisäksi siitä aiheutuva närästys olisi melko infrenaalinen :) eli jätän väliin, kiitos.

Vierailija
19/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta ei sillä ole kahvin kanssa mitään tekemistä. Ellen ole pahasti univelkainen tai muuten täysin kuitti, ei ole mitään jakoa nukahtaa ennen keskiyötä.

Ketju avattu vähän yli 18, ja kysyttiin puoltayötä, eli voisin vähän soveltaen kysyä niin, että saatko illalla unta jos olet 6h sitten juonut kupin kahvia.

Siihen vastaan että kyllä, kunhan kofeiinin saanti pitkin päivää on ollut maltillista normaaliin kulutukseen suhteutettuna. Jos juon illalla kupin, se ei erityisemmin valvota, mutta jos juon päivän aikana useamman kupin enemmän kuin mihin olen tottunut, niin se valvottaa vaikka viimeinen kuppi olisi juotu 10h ennen nukkumaanmenoa.

Kaksi kuppia, joista toinen illalla = nukahdan normaalisti

Kuusi kuppia, joista viimeinen alkuiltapäivästä = pitää hereillä vielä pikkutunneilla.

En suosittele kenellekään tupakointia, mutta nikotiini tutkitusti haittaa kofeiinin imeytymistä ja nopeuttaa sen poistumista. Jos on tullut juotua liikaa kahvia, niin ei-tupakoitsija voi jouduttaa sen poistumista kehosta vaikka purkan tai suusumutteen avulla.

Vierailija
20/69 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä väri siihen vaikuttaa?