Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti 2022 OFFICAL

Vierailija
03.09.2022 |

Ekassa jaksossa kahdessa ensimmäisessä talossa oli ihan liikaa tavaraa. Viimeisen talon tunnelmasta ja sisustuksesta pidin paljonkin.

Kommentit (893)

Vierailija
81/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Sumarin ärsyyntyminen ja v-mäinen kuittailu hymysuin on silmäänpistävää. Esim.eilen pastellikodissa kun sanoi, et joidenkin sisustaminen tarkoittaa vaan asunnon koristelua. Menee hänellä tunteisiin nämä kodit.

Itse en tykkää autioista, mutten överikrääsästäkään.

Vierailija
82/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miten ihmisillä on varaa koko ajan muutella sisustusta ja kerätä koristekamaa huusholliin. Etsiä kaikki kauppojen vaaleanpunaset kynttilöistä patalapun kautta maaleihin ja tossuihin. Sitte joku sähkönsininen pussilakana ja kynä.

Kuinka laskelmoitua asettelua ja poseeraamista. Eikö väki itse tajua sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkakin persoonallisia, ei mikään näistä viimeisimmistä ollut mielestäni kaunis taikka kodikas. Kauneus tulee mielestäni harmoniasta ja se tuntuu näissä joskus unohtuvan.

Ei se heiltä unohtunut, koska heille kauneus ja harmonia ovat eri asioita kuin sinulle. 

Mutta älä välitä, kyllä sinäkin joskus kasvat aikuiseksi. 

Ehkä. 

Vierailija
84/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten ihmisillä on varaa koko ajan muutella sisustusta ja kerätä koristekamaa huusholliin.

Ehkä he eivät ole yhtä köyhiä kuin sinä.

Vierailija
85/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkkarista tulee sikin sokin jaksoja, ei niistä kukaan pysy kärryillä.

Uusi jakso tiistaisin, muina päivinä uusintoja. Heikkolahjaisille liian sekavaa. 

Vierailija
86/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanna Sumarin ärsyyntyminen ja v-mäinen kuittailu hymysuin on silmäänpistävää. Esim.eilen pastellikodissa kun sanoi, et joidenkin sisustaminen tarkoittaa vaan asunnon koristelua. Menee hänellä tunteisiin nämä kodit.

No oikeassahan hän oli tosta koristelusta. Ihan hyvä että sanoi sen ääneenkin. Ja neutraalisti asian ilmaisi.

Vierailija
87/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee tunteisiin? Vaikea uskoa että menisi, kun kuitenkin on vuosikymmeniä työkseen ollut sisustusalalla ja nähnyt satoja ellei tuhansia koteja.

Tämän viikon pastellikodit olivat kaikki todella tylsiä, tasapaksuja ja mitäänsanomattomia. Hanna sanoi hyvin, että varsinkin ekassa tuli lavastemainen vaikutelma ja sisustaminen oli ymmärretty koristelemisena eli tavaroiden laittamisena. Tokassa kodissa oli hieman ideaa, mutta esimerkiksi aikuisen makuuhuoneen painopiste oli vinksallaan ja tuollaiset asiat paljastavat, minkä verran sisustussilmää lopulta löytyy. Olkkarin taulut oli kyllä kivasti laitettu, mutta vaikutelma oli silti tukkoinen.

Kyllästyttää nähdä samat HM Home -maljakot ja julisteet. Tulee vaikutelma, että seurataan vain trendejä pysähtymättä miettimään, mitä omaan kotiinsa haluaa ja miksi.

Vierailija
88/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten ihmisillä on varaa koko ajan muutella sisustusta ja kerätä koristekamaa huusholliin. Etsiä kaikki kauppojen vaaleanpunaset kynttilöistä patalapun kautta maaleihin ja tossuihin. Sitte joku sähkönsininen pussilakana ja kynä.

Joo, ja mihin hävittää esim. Jutta Larm sen koko talollisen heiniä, punottuja koreja, bambua ja rekallisen sitä bohoa? Sekin kun vaihtaa miestä varmaan pian taas, kuten taloa ja sisustustakin.

Vierailija
89/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten ihmisillä on varaa koko ajan muutella sisustusta ja kerätä koristekamaa huusholliin.

Ehkä he eivät ole yhtä köyhiä kuin sinä.

Ennemmin köyhä, kuin tyhmä, jos ymmärrät mitä tarkoitan...   sivusta

Vierailija
90/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt outoa, että jos ei ole kämppä katosta lattiaan remontoitu, se onkin vaan koristelua, ei sisustamista. Mitä heleä? Jo nyt on kumma. Törkeää, sanon minä. Eli pikkurahalla ei kannata edes yrittää. Koko kämppä uusiksi vaan, että kelpaa. Ai että ottaa päähän tuommoiset elitistit.

Vierailija
91/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä ylenmääräisiä koristeita, mutta tavarapaljous itsessään ei hirvitä, jos tavaroilla on funktio. Kammoksun kliinisiä tyhjiä varastoja, jossa joku design-sohva kirkuu itseään.

Vierailija
92/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuvampi nimi tälle ohjelmalle olisi

" Suomen kauhein museo " tai " Suomen kauhein sekatavarakauppa"

En asuisi päivääkään useimmissa noissa.

Less is more👍

Vierailija
93/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pastelli-jakson asunnot oli kyllä kaikki vähän liikaa myös minulle. Nurmes oli omassa genressään hieno, mutta minun makuuni aivan liikaa kaikkea. Toivottavasti tulisi jotain vähän hillitympiäkin koteja jatkossa.

Vierailija
94/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on harrastus, voisi varmaankin ajatella. Mihin itse käytät aikaasi ja mistä innostut vapaa-ajallasi?

Vierailija
95/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt outoa, että jos ei ole kämppä katosta lattiaan remontoitu, se onkin vaan koristelua, ei sisustamista. Mitä heleä? Jo nyt on kumma. Törkeää, sanon minä. Eli pikkurahalla ei kannata edes yrittää. Koko kämppä uusiksi vaan, että kelpaa. Ai että ottaa päähän tuommoiset elitistit.

Sitähän ohjelmassa ei tarkoitettu vaan sitä, että sisustaminen on muutakin kuin oikeanvärisen ja trendikkään pikkutavaran ripottelua ympäri asuntoa.

Vierailija
96/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tietynväriset maksa sen enempää kuin vääränvärisetkään😂

Tuossa 4. jaksossa joku mainitsi isänsä olleen graafikko tms? Yleensä siinä oppii sitten jo lapsuudessa ettei kykene edes asumaan rumassa kodissa.

Vierailija
97/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pastellikotien emännillä ei ollut lapsena leikkimökkiä. Nyt sitten tekevät kodistaan sellaisen ja keräävät sinne kaiken maailman kilkettä.

Vierailija
98/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei kelpaa "Suomen kauneimmaksi kodiksi". Jos talo ja pinnat itsessään ei ole sopiva sisustustyyliin, niin menee hukkaan koko uurastus. Ihan sama kuin ikivanhaan hirsitaloon tuotais täysin moderneja tavaroita, ja neonvärejä jne. Paremmalta ja yhtenäisemmältä se näyttää samoilta ajoilta olevien huonekalujen yms. kanssa. Kun kaikessa ei tarvitse "toteuttaa niitä villeimpiä unelmiaan", vaan se räväkkä juttu voi mennä todella pieleen. Ja yleensä nuo ideat kun ovat juuri muilta kopsattuja, eivät omia ja persoonallisia.

Eri juttu on sitten taas se, jos osaa yhdistää taidolla vanhoja klassikoita modernimpaan tyyliin. Harva osaa.

Ei se nyt niin kalliiksi tule, kun vähitellen pintoja uusii, ja siihen sopivaa sitten laittaa sisustukseenkin. Meilläkin oli lasikuitutapettia vanhassa rivarissamme (emme tykänneet), jonka päälle vedimme peitetapetin, minkä pystyy myös maalaamaan ja vielä tapetoimaan vaikka vanhan talon henkeen kukkaistapetilla esim. Ashelyn tyyliin.

Jätimme luonnonvalkoiseksi kuitenkin, kun halusimme ajatonta sisustusta, vaikkakin  70-luvun tunnelmaa, miltä vuosikymmeneltä itse talo/asuntokin on. Tekstiileillä saa muokattua paljon.

Vierailija
99/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Ashley

Vierailija
100/893 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Simari päsmäröi ja on äänessä koko ajan, arkkitehdit joutuvat vaikenemaan. Ärsyttävää se sumari!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi