Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti 2022 OFFICAL

Vierailija
03.09.2022 |

Ekassa jaksossa kahdessa ensimmäisessä talossa oli ihan liikaa tavaraa. Viimeisen talon tunnelmasta ja sisustuksesta pidin paljonkin.

Kommentit (893)

Vierailija
741/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa kun asukkaat kehuvat kotiaan itsensä näköiseksi.

Sieltä löytyy yleensä kaikki trendijutut

joita on kaikilla muillakin..

Täysin persoonattomia nuo ölytalot.

Ihminen on laumaeläin ja massasielu. Suurinta osaa kiinnostaa samat jutut ja samannäköinen sisustus on monen mielestä kaunista. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Ja uniikkia sisustusta et saa muuten, kun tekemällä kaiken alusta asti itse, muuten aina jollakin on samanlaista ja saman väristä.

Joku ihastuu supersuureen laattaan ja kohta sitä on kaikilla jne. Tämän päivän unikkuus on huomisen massaa.

Vierailija
742/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi se ei ole mikään peruste kauneimmuudelle. Luulisi, että sitä keksisi objektiivisempiakin perusteita, jos tuollaiseen ohjelmaan hakee. Vähän sama kuin väittäisi, että oma lapsi on paras koulussa, koska se on oma lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta meidän katsojien pitää kiittää ihmisiä ja perheitä, jotka uskaltavat avata kotinsa kansan arvostelemisen alle. Jos noita rohkeita ja itseriittoisia ihmisiä ei olisi, meillä ei olisi koko ohjelmaa. Eihän siinä ole mitään pahaa, jos itse on sitä mieltä että kotini on paras ja kaunein.

Luulenpa että moni katsoja saa " vinkkejä " itselleen mitä voisi itse tehdä/ hankkia kotinsa viihtyisyyden lisäämiseksi.

Vierailija
744/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella hieno idea tässä Pyörre-talossa:

Pyörre-talo on ekologisten ratkaisujen edelläkävijä, jonka pienen hiilijalanjäljen eteen on nähty valtavasti vaivaa.

”Jo se on melkoinen ekoteko, että talo valmistetaan ikuisesti kierrätettävästä teräksestä”, Timo toteaa. ”Kotimme runko on tehty neljästä taitavasti kierrätetystä autonromusta, ja esimerkiksi puhallusvilla on valmistettu kierrätyslasista.”

Teräsjalkojen päällä tukevasti seisova talo on paitsi esteettinen näky, myös ympäristöystävällinen teko – maaperää ei ole tarvinnut tuhota. Myös energiantuotannossa on hyödynnetty ympäristöystävällisiä ratkaisuja, kuten ilmavesilämpöpumppua ja aurinkopaneeleja.

https://www.xn--pyrre-talo-fcb.fi/asukkaat

Kaikessa lasivillassa käytetään kierrätyslasia kuten teräksessä romurautaa. Homppeleiden hyvesignalointia höpöjutuilla.

Vierailija
745/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella hieno idea tässä Pyörre-talossa:

Pyörre-talo on ekologisten ratkaisujen edelläkävijä, jonka pienen hiilijalanjäljen eteen on nähty valtavasti vaivaa.

”Jo se on melkoinen ekoteko, että talo valmistetaan ikuisesti kierrätettävästä teräksestä”, Timo toteaa. ”Kotimme runko on tehty neljästä taitavasti kierrätetystä autonromusta, ja esimerkiksi puhallusvilla on valmistettu kierrätyslasista.”

Teräsjalkojen päällä tukevasti seisova talo on paitsi esteettinen näky, myös ympäristöystävällinen teko – maaperää ei ole tarvinnut tuhota. Myös energiantuotannossa on hyödynnetty ympäristöystävällisiä ratkaisuja, kuten ilmavesilämpöpumppua ja aurinkopaneeleja.

https://www.xn--pyrre-talo-fcb.fi/asukkaat

Kaikessa lasivillassa käytetään kierrätyslasia kuten teräksessä romurautaa. Homppeleiden hyvesignalointia höpöjutuilla.

Mutta harvaa taloa tehdään teräsestä tai ylipäätään kierrätettävästä materiaalista. Tietenkin voidaan ajatella, että myös hirsitalo on kierrätettävää materiaalia, ellei hirsi pilaannu/lahoa/pala.

Vierailija
746/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites nää viestit täältä oikein poistuu. Omani näkyy lainattuna liitteenä, mutta varsinainen viestini poistettu. Haukuin ympyrätalon saunan suomalaisen saunan irvikuvaksi. Vetikö joku tästä herneet nenään?

Minäkin olen ihmetellyt, että on joskus lainattuna viestinä sellaisia joita ei ole kuitenkaan ketjussa. Ilmeisesti viestejä poistellaan summamutikassa.

Juu, samaa mieltä olen. Sauna oli kyllä lähinnä naurettava ja selkeää erikoisuudentavoittelua. Tuskin ovat itse edes innokkaita saunojia, oli pikemminkin vai esittelytila. Niin epämukavalta se sauna vaikutti. Ja epäkäytännölliseltä.

Muillakin on ollut ohjelmassa tosi hankalanoloisia ja onnettomia saunoja.

On ollut joillain hyviäkin ratkaisuja saunoissa kyllä.

Täysin samaa mieltä Pyörteen epäkäytännöllisestä saunasta. Lisäksi talosta tuli galleria-fiilis ennemminkin kuin talo saati koti. Lisäksi tuo taide oli päällekäyvää, tukahdutti alleen. Terassi oli lähinnä ohikulkijoiden akvaarioksi tarkoitettu. 

En kyllä tykännyt kyseisen jakson mistään talosta. Ykkösessä ihan onnettoman pienet makuuhuoneet ja sauna-kylpyhuonetila oli ihan mini. Mihin se 200 m2 oli piilotettu. Ja voi ei sitä näkymää naapurin katolle. Toinen talo monotoninen. Hyvänä asiana ensimmäisessä ja toisessa talossa oli ulkokiveykset.

Nyt paistaa kateus jo ihan liian selvästi läpi viimeisessä kommentissa.

Voi kun olisikin kateutta. En tiedä, missä kammiossa arkkitehti oli suunnitellut ensimmäisen talon näkymät. Olisi jättänyt sen naapuritalon huopakatto-ikkunasivun kokonaan seinäksi tai sitten ikkunat ns. katonrajaan tai puoli-ikkunat. Ja ne makuuhuoneet olivat valehtelematta todella pikkuruiset. Ja siinä toisessa talossa monotonisuus ja tummuus söi kaiken valon ja tilan. Ja se lattia häikäisi toisaalta niin paljon, että mietin mitä suunnittelussa oli ajettu takaa. Ja kyllähän kehuin kummankin talon ulkokiveyksiä ja -laatoituksia. Ne olivat ryhdikkäät ja sointuivat talohin upeasti.

Ja se Galleria-Pyörre. Nyt tiedän, missä ongelma oli. Taide ei kooltaan istunut taloon. Varsinkin se keittiön taulu oli kuin olisi tippunut päälle. Huonekalut olivat kuin olisi ollut jossain lavasteissa eikä valaistukseen oltu kiinnitetty oikein mitään huomiota. Eikä kyse ole kenenkään seksuaalisesta suuntautumisesta. Pari kesää sitten tullut Suomen kaunein kesämökki-ohjelmassa voiton vienyt miespari punaisella mökillään oli ehdottomasti paras silloisista ehdokkaista.

Vierailija
747/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ollut "Westendin" jupilla varaa kunnon tonttiin kun naapurit muutaman metrin päässä, sitähän ne tuomaritkin arvosteli että ankeat näkymät. Sama vaivasi lähes kaikkia esiteltyjä uusia taloja, tontit postimerkkejä, ahdistavaa olisi asua sellaisessa. 

Juu, kyllä kaupungin kerrostalossa vuokralla on mukavampaa...

Hyvä että olet asuntoosi tyytyväinen, minulla ei ole sellaisesta omaa kokemusta.

Vierailija
748/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10.jakson Espoon pariskunta oli jotenkin tosi tutun oloisia, kunnes muistin, että ovat olleet Satuhäät-ohjelmassa joskus.

Olivat jo vastenmielisiä nousukkaita silloin, mies olikin "yllätys" puhelinmyyjä, taisi myydä vakuutuksia.

Ei kukaan sinuakaan estä myymästä vakuutuksia vakuutusasimies yrittäjänä. Voisit olla myös "nousukas". Olen itsekin myynyt vakuutuksia jo pidemmän aikaa. Helposti tienaa 20-30000€ kuukaudessa.

Nuo nousukkaat tekee vielä kovempaa tiliä.

Talo oli ihan ok, Meillä sipoossa tuplasti isompi.

Juu uskon että puhelinmyyjät tienaa helposti 20-30k€/kk, myyvät varmaan myös vitamiineja ja lehtiä samalla. Taisi tulla yksi nolla liikaa todellisuuteen.

Uskonasioita ei kannata rahoihin sotkea. Firmojen tiedot löytyy suomessa netistä. Suosittelen myös käymään kouluja, niin saat itsekin parempaa liksaa. Kateellisuuteen menee usealla ihmisellä koko elämä.

Mitä kouluja pitää käydä että pääsee puhelinmyyjäksi, Suomen arvostetuimpaan ammattiin?

Montako vuotta koulutus kestää?

Helppo raha kyllä kelpaisi, riittääkö se että olen kova valehtelemaan ja tykkään häiritä ihmisiä. Suosikkeja ovat avuttomat vanhukset, niille on helppo myydä mitä vaan roskaa.

Nyt piti arvostella taloja, ei asukkaiden ammatteja.

Mitä vakuutusten myyntiin tulee, vakuutustutkinto kestää n. 2-3 vuotta ja ylempi vakuutustutkinto vielä sen jälkeen. Lisäksi henkivakuutusyhtiöt vaatii koulutuksen ennenkuin saa myydä henkivakuutuksia.

Itsesuoritin vakuutustutkinnon, tentit oli Turun Yliopistossa, 10 tenttiä ja joka tenttiin piti lukea useampi tenttikirja.

Voi olla nykyään muuttunut, ala muuttunut itsellä.

Ok. Hienoa. Jos asukkaiden ammatteja ei pitänyt arvostella niin pitikö käydä läpi vakuutustutkinnon sisältöä? Ilmeisesti siis muustakin kuin taloista saa siis puhua.

Siispä takaisin asukkaisiin... Siitä ykköstalosta huokui tietynlainen tökerö käytös. Talon nimi oli valikoitu Westendiin, vaikka kyse oli ko. alueen laitamilla kerrostalojen kupeeseen heikosti sovitetusta kivitalosta. Itse kuuluisin Westend on hieman toisaalla, paremmilla paikoilla. Kuullostaahan se tietysti hienolta noin niin kuin businesmielessä.

Itse pariskunta on tuonut itseään esille sillä periaatteella että varakas elämäntyyli loisi sivistystä. Kuka esim. laittaa Linkedin-profiiliinsa hääkuvansa? Lisäksi mm. kehutaan "me olemme asuneet ulkomailla". Opiskelleet kyllä, ymmärtäisin vielä että kumpikin tahoillaan. CV:t ovat täynnä toistuvia lauseita joihin on ainoastaan vaihdettu avainsanat. Nykyistäkin elinkeinoa kehutaan päällekäyvän liioitelluin sanankääntein. Aivan kuin isännän käytettyjen autojen kauppa olisi jotenkin uraa uurtavaa liiketoimintaa. Toki pari onnistunutta tilinpäätöstä on ihan hyvä saavutus ja sillä varmaan on saatukin kimmoke rakentaa ylimitoitettu omakotitalo.

Minulle jäi tästä kodista mieleen hatara kulissi johon asukkaat itse uskovat. Ohjelmaan osallistuminen on tehty pelkästään yrityksen mainostamismielessä. Ahdistavaa ajatellakin miten keinotekoista ja kolkkoa elämää tuossa kodissa vietetään. Olisinko pitänyt talosta enemmän jos en olisi nähnyt asukkaita? Luultavasti olisin.

Onko sinulla jokin pakkomielle arvostella muiden tekemistä ja elämistä ?

Ohjelmassa on perheitä taloineen, jotka tukevat verollisesti koko yhteiskuntaa. Eivätkä myöskään ole täällä arvostelemassa muita ihmisiä tai taloja.

Miljoonien liikevaihto on hyvin autokaupassa tai missä vain suomalaisessa yritystoiminnassa.  Se ei ole keneltäkään pois.

Westendiin kannattaa tehdä iso talo, se ei ole mikään mökki alue.

Niin kuin joku tuossa aikaisemminkin kirjoitti, talo ei ahdistaisi jos ei olisi nähnyt sitä sisällyksetöntä itsensä ja tyylitajunsa kehumista.

Mitäpä käy kun tuohon paratiisiin luikertelee käärme ja paikka laitetaan lihoiksi? Saavatko edes omiaan pois?

Vierailija
749/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ollut "Westendin" jupilla varaa kunnon tonttiin kun naapurit muutaman metrin päässä, sitähän ne tuomaritkin arvosteli että ankeat näkymät. Sama vaivasi lähes kaikkia esiteltyjä uusia taloja, tontit postimerkkejä, ahdistavaa olisi asua sellaisessa. 

Juu, kyllä kaupungin kerrostalossa vuokralla on mukavampaa...

Hyvä että olet asuntoosi tyytyväinen, minulla ei ole sellaisesta omaa kokemusta.

No, toisista en tiedä, mutta meidän asuntoon on juuri paraikaa tulossa putkiremontti, keittiöremontti, kylppäriremontti, saunaremontti ja sähköjen vetäminen uusiksi. Kaupungin vuokrakerrostalo. Kuudes viikko nyt menossa, tällä hetkellä ollaan evakossa sukulaisissa vanhassa omakotitalossa, jossa on paljon kylmempää kuin meillä kotona. Mutta kiva, kun saadaan ilmaiseksi täällä olla. Pari viikkoa taitaa mennä yli alkuperäisen aikataulun, mutta ehkä syntymäpäivänäni jo päästään saunomaan remontoidussa kotisaunassa. Tulee hienoa jälkeä, käytiin viikonloppuna katsomassa valmistuneita remontteja taloissa.

Eri

Vierailija
750/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10.jakson Espoon pariskunta oli jotenkin tosi tutun oloisia, kunnes muistin, että ovat olleet Satuhäät-ohjelmassa joskus.

Olivat jo vastenmielisiä nousukkaita silloin, mies olikin "yllätys" puhelinmyyjä, taisi myydä vakuutuksia.

Ei kukaan sinuakaan estä myymästä vakuutuksia vakuutusasimies yrittäjänä. Voisit olla myös "nousukas". Olen itsekin myynyt vakuutuksia jo pidemmän aikaa. Helposti tienaa 20-30000€ kuukaudessa.

Juu uskon että puhelinmyyjät tienaa helposti 20-30k€/kk, myyvät varmaan myös vitamiineja ja lehtiä samalla. Taisi tulla yksi nolla liikaa todellisuuteen.

Uskonasioita ei kannata rahoihin sotkea. Firmojen tiedot löytyy suomessa netistä. Suosittelen myös käymään kouluja, niin saat itsekin parempaa liksaa. Kateellisuuteen menee usealla ihmisellä koko elämä.

Mitä kouluja pitää käydä että pääsee puhelinmyyjäksi, Suomen arvostetuimpaan ammattiin?

Helppo raha kyllä kelpaisi, riittääkö se että olen kova valehtelemaan ja tykkään häiritä ihmisiä. Suosikkeja ovat avuttomat vanhukset, niille on helppo myydä mitä vaan roskaa.

Mitä vakuutusten myyntiin tulee, vakuutustutkinto kestää n. 2-3 vuotta ja ylempi vakuutustutkinto vielä sen jälkeen. Lisäksi henkivakuutusyhtiöt vaatii koulutuksen ennenkuin saa myydä henkivakuutuksia.

Itsesuoritin vakuutustutkinnon, tentit oli Turun Yliopistossa, 10 tenttiä ja joka tenttiin piti lukea useampi tenttikirja.

Ok. Hienoa. Jos asukkaiden ammatteja ei pitänyt arvostella niin pitikö käydä läpi vakuutustutkinnon sisältöä? Ilmeisesti siis muustakin kuin taloista saa siis puhua.

Siispä takaisin asukkaisiin... Siitä ykköstalosta huokui tietynlainen tökerö käytös. Talon nimi oli valikoitu Westendiin, vaikka kyse oli ko. alueen laitamilla kerrostalojen kupeeseen heikosti sovitetusta kivitalosta. Itse kuuluisin Westend on hieman toisaalla, paremmilla paikoilla. Kuullostaahan se tietysti hienolta noin niin kuin businesmielessä.

Itse pariskunta on tuonut itseään esille sillä periaatteella että varakas elämäntyyli loisi sivistystä. Kuka esim. laittaa Linkedin-profiiliinsa hääkuvansa? Lisäksi mm. kehutaan "me olemme asuneet ulkomailla". Opiskelleet kyllä, ymmärtäisin vielä että kumpikin tahoillaan. CV:t ovat täynnä toistuvia lauseita joihin on ainoastaan vaihdettu avainsanat. Nykyistäkin elinkeinoa kehutaan päällekäyvän liioitelluin sanankääntein. Aivan kuin isännän käytettyjen autojen kauppa olisi jotenkin uraa uurtavaa liiketoimintaa. Toki pari onnistunutta tilinpäätöstä on ihan hyvä saavutus ja sillä varmaan on saatukin kimmoke rakentaa ylimitoitettu omakotitalo.

Minulle jäi tästä kodista mieleen hatara kulissi johon asukkaat itse uskovat. Ohjelmaan osallistuminen on tehty pelkästään yrityksen mainostamismielessä. Ahdistavaa ajatellakin miten keinotekoista ja kolkkoa elämää tuossa kodissa vietetään. Olisinko pitänyt talosta enemmän jos en olisi nähnyt asukkaita? Luultavasti olisin.

Ohjelmassa on perheitä taloineen, jotka tukevat verollisesti koko yhteiskuntaa. Eivätkä myöskään ole täällä arvostelemassa muita ihmisiä tai taloja.

Miljoonien liikevaihto on hyvin autokaupassa tai missä vain suomalaisessa yritystoiminnassa.  Se ei ole keneltäkään pois.

Hyvätuloiset maksamassa iloisesti veroja? Olisi kyllä ensimmäinen kerta. Yleensähän ne haluavat "verosuunnitella" rahansa kaiken maailman veroparatiiseihin.

Mutta jos yksikin hyvätuloinen veronsa sentilleen Suomeen maksaa, siitä voidaan vetää jo rasti seinään. Eläköön!!

Vierailija
751/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi se ei ole mikään peruste kauneimmuudelle. Luulisi, että sitä keksisi objektiivisempiakin perusteita, jos tuollaiseen ohjelmaan hakee. Vähän sama kuin väittäisi, että oma lapsi on paras koulussa, koska se on oma lapsi.

Tätä olen myös ihmetellyt. "Meidän koti on kaunein koska se on just sopiva meille". Niiiin, mutta miksi minä sitä äänestäisin?

Vierailija
752/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen myös ihmetellyt. "Meidän koti on kaunein koska se on just sopiva meille". Niiiin, mutta miksi minä sitä äänestäisin?

Näin juuri.

Aika mielikuvitusköyhää porukkaa. Pitäisi vähän skarpata jo ennen kuin ohjelmaan hakee. Miettiä, mikä juuri tästä talosta tekee sellaisen, että muutkin innostuvat. Mutta aika monethan niistä ovat myynnissä jo sarjan esittämisen aikana tai ihan heti sen jälkeen.

Vierailija
753/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin joku tuossa aikaisemminkin kirjoitti, talo ei ahdistaisi jos ei olisi nähnyt sitä sisällyksetöntä itsensä ja tyylitajunsa kehumista.

Mitäpä käy kun tuohon paratiisiin luikertelee käärme ja paikka laitetaan lihoiksi? Saavatko edes omiaan pois?

Kyllä stadin lähialueilla saa omansa pois, nyt muutamassa vuodessa arvo hypännyt 30-50%.

Lohjalla nyt tuskin arvonnousua tapahtuu, ainut arvo on tunnearvo.

Myin keväällä oman penthousen westendistä, oli parasta myyntiaikaa, 4,9 miljoonaa pompsahti tilille.

Mikä käärme, kyy? Mulla on housuissa yks käärme ja sekin asustaa pian miamin rannikolla. Ei ole paluuta köyhään suomeen.

Vierailija
754/893 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli se punainen mökki, kuka samaa mieltä ?

Vierailija
755/893 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä punainen mökki?

Vierailija
756/893 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä kaunein !

Vierailija
757/893 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitä et vaatehuoneeseen mahtuu vain miehen vaatteita?

Vierailija
758/893 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen ja maksat veroni Suomeen, lähes sentilleen. Joskus lomamatkalla joutuu maksaa alveja kohdemaahan.

Hyvätuloisten veronkierto ulkonaiden kautta on kaupunkilegenda. Joku oikeasti rikas saattaa olla poikkeus.

Vierailija
759/893 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä kaunein !

Niin se vaaleanpunainen 100-vuotias kaunotar!

Vierailija
760/893 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Nurmes vie voiton, vaikka en pidä sokeripalamuodosta ulkopuolelta katsottuna. Muut ehdokkaat ovat suorastaan kamalia.

Äänestin pari päivää sitten Nurmesta.