Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen kaunein koti 2022 OFFICAL

Vierailija
03.09.2022 |

Ekassa jaksossa kahdessa ensimmäisessä talossa oli ihan liikaa tavaraa. Viimeisen talon tunnelmasta ja sisustuksesta pidin paljonkin.

Kommentit (893)

Vierailija
721/893 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoja taloja viimeisessä jaksossa. Onneksi vielä joillakin on suomessa vara rakentaa kunnon talo velattomana. Suurin osa joutuu ottamaan valtavasti velkaa. Tietysti nämä oli tehty ennen vuoden 21-22 50% rakentamisen hintojen kuvitteellista "nousua", eli asiakkaan kusetusta.

Sanottiinko se velattomuus jossain?

Vierailija
722/893 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Sumari voisi opetella tekemään numeron kahdeksan. Se ei ole kaksi ympyrää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/893 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessa kirjoitti:

Hanna Sumari voisi opetella tekemään numeron kahdeksan. Se ei ole kaksi ympyrää.

Ok.

Vierailija
724/893 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessa kirjoitti:

Ei ne ympyrät mitään mutta en meinaa kestää sitä tussin kirskahdusta!

Vierailija
725/893 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10.jakson Espoon pariskunta oli jotenkin tosi tutun oloisia, kunnes muistin, että ovat olleet Satuhäät-ohjelmassa joskus.

Olivat jo vastenmielisiä nousukkaita silloin, mies olikin "yllätys" puhelinmyyjä, taisi myydä vakuutuksia.

Ei kukaan sinuakaan estä myymästä vakuutuksia vakuutusasimies yrittäjänä. Voisit olla myös "nousukas". Olen itsekin myynyt vakuutuksia jo pidemmän aikaa. Helposti tienaa 20-30000€ kuukaudessa.

Nuo nousukkaat tekee vielä kovempaa tiliä.

Talo oli ihan ok, Meillä sipoossa tuplasti isompi.

Juu uskon että puhelinmyyjät tienaa helposti 20-30k€/kk, myyvät varmaan myös vitamiineja ja lehtiä samalla. Taisi tulla yksi nolla liikaa todellisuuteen.

Uskonasioita ei kannata rahoihin sotkea. Firmojen tiedot löytyy suomessa netistä. Suosittelen myös käymään kouluja, niin saat itsekin parempaa liksaa. Kateellisuuteen menee usealla ihmisellä koko elämä.

Mitä kouluja pitää käydä että pääsee puhelinmyyjäksi, Suomen arvostetuimpaan ammattiin?

Montako vuotta koulutus kestää?

Helppo raha kyllä kelpaisi, riittääkö se että olen kova valehtelemaan ja tykkään häiritä ihmisiä. Suosikkeja ovat avuttomat vanhukset, niille on helppo myydä mitä vaan roskaa.

Nyt piti arvostella taloja, ei asukkaiden ammatteja.

Mitä vakuutusten myyntiin tulee, vakuutustutkinto kestää n. 2-3 vuotta ja ylempi vakuutustutkinto vielä sen jälkeen. Lisäksi henkivakuutusyhtiöt vaatii koulutuksen ennenkuin saa myydä henkivakuutuksia.

Itsesuoritin vakuutustutkinnon, tentit oli Turun Yliopistossa, 10 tenttiä ja joka tenttiin piti lukea useampi tenttikirja.

Voi olla nykyään muuttunut, ala muuttunut itsellä.

Vierailija
726/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Sumari voisi vierailla julkkisjaksossa Päivi Räsäsen kotona.

Vierailija
727/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10.jakson Espoon pariskunta oli jotenkin tosi tutun oloisia, kunnes muistin, että ovat olleet Satuhäät-ohjelmassa joskus.

Olivat jo vastenmielisiä nousukkaita silloin, mies olikin "yllätys" puhelinmyyjä, taisi myydä vakuutuksia.

Ei kukaan sinuakaan estä myymästä vakuutuksia vakuutusasimies yrittäjänä. Voisit olla myös "nousukas". Olen itsekin myynyt vakuutuksia jo pidemmän aikaa. Helposti tienaa 20-30000€ kuukaudessa.

Juu uskon että puhelinmyyjät tienaa helposti 20-30k€/kk, myyvät varmaan myös vitamiineja ja lehtiä samalla. Taisi tulla yksi nolla liikaa todellisuuteen.

Uskonasioita ei kannata rahoihin sotkea. Firmojen tiedot löytyy suomessa netistä. Suosittelen myös käymään kouluja, niin saat itsekin parempaa liksaa. Kateellisuuteen menee usealla ihmisellä koko elämä.

Mitä kouluja pitää käydä että pääsee puhelinmyyjäksi, Suomen arvostetuimpaan ammattiin?

Helppo raha kyllä kelpaisi, riittääkö se että olen kova valehtelemaan ja tykkään häiritä ihmisiä. Suosikkeja ovat avuttomat vanhukset, niille on helppo myydä mitä vaan roskaa.

Mitä vakuutusten myyntiin tulee, vakuutustutkinto kestää n. 2-3 vuotta ja ylempi vakuutustutkinto vielä sen jälkeen. Lisäksi henkivakuutusyhtiöt vaatii koulutuksen ennenkuin saa myydä henkivakuutuksia.

Itsesuoritin vakuutustutkinnon, tentit oli Turun Yliopistossa, 10 tenttiä ja joka tenttiin piti lukea useampi tenttikirja.

Ok. Hienoa. Jos asukkaiden ammatteja ei pitänyt arvostella niin pitikö käydä läpi vakuutustutkinnon sisältöä? Ilmeisesti siis muustakin kuin taloista saa siis puhua.

Siispä takaisin asukkaisiin... Siitä ykköstalosta huokui tietynlainen tökerö käytös. Talon nimi oli valikoitu Westendiin, vaikka kyse oli ko. alueen laitamilla kerrostalojen kupeeseen heikosti sovitetusta kivitalosta. Itse kuuluisin Westend on hieman toisaalla, paremmilla paikoilla. Kuullostaahan se tietysti hienolta noin niin kuin businesmielessä.

Itse pariskunta on tuonut itseään esille sillä periaatteella että varakas elämäntyyli loisi sivistystä. Kuka esim. laittaa Linkedin-profiiliinsa hääkuvansa? Lisäksi mm. kehutaan "me olemme asuneet ulkomailla". Opiskelleet kyllä, ymmärtäisin vielä että kumpikin tahoillaan. CV:t ovat täynnä toistuvia lauseita joihin on ainoastaan vaihdettu avainsanat. Nykyistäkin elinkeinoa kehutaan päällekäyvän liioitelluin sanankääntein. Aivan kuin isännän käytettyjen autojen kauppa olisi jotenkin uraa uurtavaa liiketoimintaa. Toki pari onnistunutta tilinpäätöstä on ihan hyvä saavutus ja sillä varmaan on saatukin kimmoke rakentaa ylimitoitettu omakotitalo.

Minulle jäi tästä kodista mieleen hatara kulissi johon asukkaat itse uskovat. Ohjelmaan osallistuminen on tehty pelkästään yrityksen mainostamismielessä. Ahdistavaa ajatellakin miten keinotekoista ja kolkkoa elämää tuossa kodissa vietetään. Olisinko pitänyt talosta enemmän jos en olisi nähnyt asukkaita? Luultavasti olisin.

Vierailija
728/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Hienoa. Jos asukkaiden ammatteja ei pitänyt arvostella niin pitikö käydä läpi vakuutustutkinnon sisältöä? Ilmeisesti siis muustakin kuin taloista saa siis puhua.

Siispä takaisin asukkaisiin... Siitä ykköstalosta huokui tietynlainen tökerö käytös. Talon nimi oli valikoitu Westendiin, vaikka kyse oli ko. alueen laitamilla kerrostalojen kupeeseen heikosti sovitetusta kivitalosta. Itse kuuluisin Westend on hieman toisaalla, paremmilla paikoilla. Kuullostaahan se tietysti hienolta noin niin kuin businesmielessä.

Itse pariskunta on tuonut itseään esille sillä periaatteella että varakas elämäntyyli loisi sivistystä. Kuka esim. laittaa Linkedin-profiiliinsa hääkuvansa? Lisäksi mm. kehutaan "me olemme asuneet ulkomailla". Opiskelleet kyllä, ymmärtäisin vielä että kumpikin tahoillaan. CV:t ovat täynnä toistuvia lauseita joihin on ainoastaan vaihdettu avainsanat. Nykyistäkin elinkeinoa kehutaan päällekäyvän liioitelluin sanankääntein. Aivan kuin isännän käytettyjen autojen kauppa olisi jotenkin uraa uurtavaa liiketoimintaa. Toki pari onnistunutta tilinpäätöstä on ihan hyvä saavutus ja sillä varmaan on saatukin kimmoke rakentaa ylimitoitettu omakotitalo.

Minulle jäi tästä kodista mieleen hatara kulissi johon asukkaat itse uskovat. Ohjelmaan osallistuminen on tehty pelkästään yrityksen mainostamismielessä. Ahdistavaa ajatellakin miten keinotekoista ja kolkkoa elämää tuossa kodissa vietetään. Olisinko pitänyt talosta enemmän jos en olisi nähnyt asukkaita? Luultavasti olisin.

Onko sinulla jokin pakkomielle arvostella muiden tekemistä ja elämistä ?

Ohjelmassa on perheitä taloineen, jotka tukevat verollisesti koko yhteiskuntaa. Eivätkä myöskään ole täällä arvostelemassa muita ihmisiä tai taloja.

Miljoonien liikevaihto on hyvin autokaupassa tai missä vain suomalaisessa yritystoiminnassa.  Se ei ole keneltäkään pois.

Westendiin kannattaa tehdä iso talo, se ei ole mikään mökki alue.

Vierailija
729/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ollut "Westendin" jupilla varaa kunnon tonttiin kun naapurit muutaman metrin päässä, sitähän ne tuomaritkin arvosteli että ankeat näkymät. Sama vaivasi lähes kaikkia esiteltyjä uusia taloja, tontit postimerkkejä, ahdistavaa olisi asua sellaisessa. 

Vierailija
730/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ollut "Westendin" jupilla varaa kunnon tonttiin kun naapurit muutaman metrin päässä, sitähän ne tuomaritkin arvosteli että ankeat näkymät. Sama vaivasi lähes kaikkia esiteltyjä uusia taloja, tontit postimerkkejä, ahdistavaa olisi asua sellaisessa. 

Juu, kyllä kaupungin kerrostalossa vuokralla on mukavampaa...

Vierailija
731/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs sille voit jos on kaavoitettu tiheään, Sumarihan totesi että noussut siihen, rakennuttajatkin voivat myydä yllätyksiä. 

Vierailija
732/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites nää viestit täältä oikein poistuu. Omani näkyy lainattuna liitteenä, mutta varsinainen viestini poistettu. Haukuin ympyrätalon saunan suomalaisen saunan irvikuvaksi. Vetikö joku tästä herneet nenään?

Minäkin olen ihmetellyt, että on joskus lainattuna viestinä sellaisia joita ei ole kuitenkaan ketjussa. Ilmeisesti viestejä poistellaan summamutikassa.

Juu, samaa mieltä olen. Sauna oli kyllä lähinnä naurettava ja selkeää erikoisuudentavoittelua. Tuskin ovat itse edes innokkaita saunojia, oli pikemminkin vai esittelytila. Niin epämukavalta se sauna vaikutti. Ja epäkäytännölliseltä.

Muillakin on ollut ohjelmassa tosi hankalanoloisia ja onnettomia saunoja.

On ollut joillain hyviäkin ratkaisuja saunoissa kyllä.

Täysin samaa mieltä Pyörteen epäkäytännöllisestä saunasta. Lisäksi talosta tuli galleria-fiilis ennemminkin kuin talo saati koti. Lisäksi tuo taide oli päällekäyvää, tukahdutti alleen. Terassi oli lähinnä ohikulkijoiden akvaarioksi tarkoitettu. 

En kyllä tykännyt kyseisen jakson mistään talosta. Ykkösessä ihan onnettoman pienet makuuhuoneet ja sauna-kylpyhuonetila oli ihan mini. Mihin se 200 m2 oli piilotettu. Ja voi ei sitä näkymää naapurin katolle. Toinen talo monotoninen. Hyvänä asiana ensimmäisessä ja toisessa talossa oli ulkokiveykset.

Vierailija
733/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, Nurmeksessa hieno miljöö ja mahtuu muutakin kuin postimerkkejä!

Vierailija
734/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites nää viestit täältä oikein poistuu. Omani näkyy lainattuna liitteenä, mutta varsinainen viestini poistettu. Haukuin ympyrätalon saunan suomalaisen saunan irvikuvaksi. Vetikö joku tästä herneet nenään?

Minäkin olen ihmetellyt, että on joskus lainattuna viestinä sellaisia joita ei ole kuitenkaan ketjussa. Ilmeisesti viestejä poistellaan summamutikassa.

Juu, samaa mieltä olen. Sauna oli kyllä lähinnä naurettava ja selkeää erikoisuudentavoittelua. Tuskin ovat itse edes innokkaita saunojia, oli pikemminkin vai esittelytila. Niin epämukavalta se sauna vaikutti. Ja epäkäytännölliseltä.

Muillakin on ollut ohjelmassa tosi hankalanoloisia ja onnettomia saunoja.

On ollut joillain hyviäkin ratkaisuja saunoissa kyllä.

Täysin samaa mieltä Pyörteen epäkäytännöllisestä saunasta. Lisäksi talosta tuli galleria-fiilis ennemminkin kuin talo saati koti. Lisäksi tuo taide oli päällekäyvää, tukahdutti alleen. Terassi oli lähinnä ohikulkijoiden akvaarioksi tarkoitettu. 

En kyllä tykännyt kyseisen jakson mistään talosta. Ykkösessä ihan onnettoman pienet makuuhuoneet ja sauna-kylpyhuonetila oli ihan mini. Mihin se 200 m2 oli piilotettu. Ja voi ei sitä näkymää naapurin katolle. Toinen talo monotoninen. Hyvänä asiana ensimmäisessä ja toisessa talossa oli ulkokiveykset.

Nyt paistaa kateus jo ihan liian selvästi läpi viimeisessä kommentissa.

Vierailija
735/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkyisi kodeista kuvia ,jotta voisi vielä vertailla?

Vierailija
736/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se oli hassua että se Sini ihmetteli moneen kertaan niitä Korson aseman talon pesualtaita makuuhuoneissa.

Sehän olisi ihan valtavan kätevää lapsi- ja varsinkin teiniperheissä. Oikein kadehdin kun näin ne.

Vierailija
737/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jaksot nähtävissä Ruutu-palvelussa, on ilmainen mutta vaatii kirjautumisen, taitaa olla mainoksellinen että mainostenesto otettava selaimesta pois päältä. 

Vierailija
738/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa kun asukkaat kehuvat kotiaan itsensä näköiseksi.

Sieltä löytyy yleensä kaikki trendijutut

joita on kaikilla muillakin..

Täysin persoonattomia nuo ölytalot.

Vierailija
739/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jaksot nähtävissä Ruutu-palvelussa, on ilmainen mutta vaatii kirjautumisen, taitaa olla mainoksellinen että mainostenesto otettava selaimesta pois päältä. 

Miksi Maikkarin ohjelma olisi Ruudussa?

Vierailija
740/893 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessa kirjoitti:

Mitä väliä, kun lopputulos on kuitenkin nro 8? Minä olen aina ihaillut Hannan tekemiä numeroita. 

Vaivaako sinua muuten, jos näät vasenkätisen tekemässä numeroita, ne kun tekee niitä ihan oudon näköisesti?