Suomen kaunein koti 2022 OFFICAL
Ekassa jaksossa kahdessa ensimmäisessä talossa oli ihan liikaa tavaraa. Viimeisen talon tunnelmasta ja sisustuksesta pidin paljonkin.
Kommentit (893)
Vierailija kirjoitti:
Tuo musta moderni hirsitalo jossa se suuri kattoterassi niin siinä talossa ei ollut mitään mistä pitäisin.
Nyt suuressa muodissa oleva, talossa vähintään yksi seinä pelkkää ikkunaa lattiasta katonharjaan asti on musta ihan kamala muoti.Ja nuo vaakatasossa olevat leveää puupaneelia seinät koko talossa ruskeaksi tai mustaksi maalattuna ovat absoluuttisen hirveät.
Sisäseinät oli kyllä ehkä hirttä, ei paneelia tai sitten hirsitalon tekijä on seonnut päästään.
Seuraavaksi fillerijakso. Ite jätän katsomatta. Siinä on tuo leimattu virolainen jonka pärstä on jatkuvasti iltapäivälehdissä kommentoimassa koska hän on jollain meriiteillä "asiantuntija". Nyt sitten telsuun ja seuraavaksi oma sijoitusohjelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10.jakson Espoon pariskunta oli jotenkin tosi tutun oloisia, kunnes muistin, että ovat olleet Satuhäät-ohjelmassa joskus.
Olivat jo vastenmielisiä nousukkaita silloin, mies olikin "yllätys" puhelinmyyjä, taisi myydä vakuutuksia.
Ei kukaan sinuakaan estä myymästä vakuutuksia vakuutusasimies yrittäjänä. Voisit olla myös "nousukas". Olen itsekin myynyt vakuutuksia jo pidemmän aikaa. Helposti tienaa 20-30000€ kuukaudessa.
Nuo nousukkaat tekee vielä kovempaa tiliä.
Talo oli ihan ok, Meillä sipoossa tuplasti isompi.Juu uskon että puhelinmyyjät tienaa helposti 20-30k€/kk, myyvät varmaan myös vitamiineja ja lehtiä samalla. Taisi tulla yksi nolla liikaa todellisuuteen.
Uskonasioita ei kannata rahoihin sotkea. Firmojen tiedot löytyy suomessa netistä. Suosittelen myös käymään kouluja, niin saat itsekin parempaa liksaa. Kateellisuuteen menee usealla ihmisellä koko elämä.
Mitä kouluja pitää käydä että pääsee puhelinmyyjäksi, Suomen arvostetuimpaan ammattiin?
Montako vuotta koulutus kestää?
Helppo raha kyllä kelpaisi, riittääkö se että olen kova valehtelemaan ja tykkään häiritä ihmisiä. Suosikkeja ovat avuttomat vanhukset, niille on helppo myydä mitä vaan roskaa.
Nyt piti arvostella taloja, ei asukkaiden ammatteja.
Mitä vakuutusten myyntiin tulee, vakuutustutkinto kestää n. 2-3 vuotta ja ylempi vakuutustutkinto vielä sen jälkeen. Lisäksi henkivakuutusyhtiöt vaatii koulutuksen ennenkuin saa myydä henkivakuutuksia.
Itsesuoritin vakuutustutkinnon, tentit oli Turun Yliopistossa, 10 tenttiä ja joka tenttiin piti lukea useampi tenttikirja.
Voi olla nykyään muuttunut, ala muuttunut itsellä.Ok. Hienoa. Jos asukkaiden ammatteja ei pitänyt arvostella niin pitikö käydä läpi vakuutustutkinnon sisältöä? Ilmeisesti siis muustakin kuin taloista saa siis puhua.
Siispä takaisin asukkaisiin... Siitä ykköstalosta huokui tietynlainen tökerö käytös. Talon nimi oli valikoitu Westendiin, vaikka kyse oli ko. alueen laitamilla kerrostalojen kupeeseen heikosti sovitetusta kivitalosta. Itse kuuluisin Westend on hieman toisaalla, paremmilla paikoilla. Kuullostaahan se tietysti hienolta noin niin kuin businesmielessä.
Itse pariskunta on tuonut itseään esille sillä periaatteella että varakas elämäntyyli loisi sivistystä. Kuka esim. laittaa Linkedin-profiiliinsa hääkuvansa? Lisäksi mm. kehutaan "me olemme asuneet ulkomailla". Opiskelleet kyllä, ymmärtäisin vielä että kumpikin tahoillaan. CV:t ovat täynnä toistuvia lauseita joihin on ainoastaan vaihdettu avainsanat. Nykyistäkin elinkeinoa kehutaan päällekäyvän liioitelluin sanankääntein. Aivan kuin isännän käytettyjen autojen kauppa olisi jotenkin uraa uurtavaa liiketoimintaa. Toki pari onnistunutta tilinpäätöstä on ihan hyvä saavutus ja sillä varmaan on saatukin kimmoke rakentaa ylimitoitettu omakotitalo.
Minulle jäi tästä kodista mieleen hatara kulissi johon asukkaat itse uskovat. Ohjelmaan osallistuminen on tehty pelkästään yrityksen mainostamismielessä. Ahdistavaa ajatellakin miten keinotekoista ja kolkkoa elämää tuossa kodissa vietetään. Olisinko pitänyt talosta enemmän jos en olisi nähnyt asukkaita? Luultavasti olisin.
Aika paljon negatiivista löysit talon asukkaista
alkaen Linked, CV, liiketoiminta, tilinpäätös, mainostamistarkoitus
Vakuutustutkinnon sisältöä ei saanut kirjoittaa (jokuhan kyseli koulutusta), mutta siinä ei sentään menty henkilökohtaisuuksiin.
Ja tosiaan taloa piti arvostella. Asutko sinä siinä talossa, koska voit kirjoittaa asumisen olevan keinotekoista ja kolkko, ylimitoitetussa talossa?
Ja miten asukkaiden näkeminen liittyy siihen että et pitänyt talostakaan?
Nurmeksen talon asukkaat taitaa kommenteista päätellen täällä mainostaa taloaan. Aika säälittävää.
Siskollani on super kaunis koti, jonka ovat itse suunnitelleet ja rakennuttaneet Etelä-Suomeen. Olen ehdottanut monta kertaa, että sisko osallistuisi kotinsa kanssa tähän ohjelmaan, mutta vastaus on aina jyrkkä ei.
Ja ymmärrän nyt miksi. Kuka haluaa tulla riepotelluksi netissä kotinsa vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Nurmeksen talon asukkaat taitaa kommenteista päätellen täällä mainostaa taloaan. Aika säälittävää.
Enpä usko. Ei tarvitse. Se nyt vaan oli ainoa, joka jäi hyvällä tavalla mieleen. Ei sekään täydellinen ollut, jääkaappi törötti huonossa paikassa. Mutta mikäpä maailmassa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Siskollani on super kaunis koti, jonka ovat itse suunnitelleet ja rakennuttaneet Etelä-Suomeen. Olen ehdottanut monta kertaa, että sisko osallistuisi kotinsa kanssa tähän ohjelmaan, mutta vastaus on aina jyrkkä ei.
Ja ymmärrän nyt miksi. Kuka haluaa tulla riepotelluksi netissä kotinsa vuoksi?
Viisas päätös! Täällä arvostellaan täysin epäolennaisia asioita. Onko sitten kateus tai mikä jäytää sisintä.
Katsoin vain nämä finalistit! Ihan järkyttäviä kaikki paitsi se rinkelitalo. Nuo on kauniita vain jos kaunis = omituinen = sekava.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi fillerijakso. Ite jätän katsomatta. Siinä on tuo leimattu virolainen jonka pärstä on jatkuvasti iltapäivälehdissä kommentoimassa koska hän on jollain meriiteillä "asiantuntija". Nyt sitten telsuun ja seuraavaksi oma sijoitusohjelma?
Teemu Muurimäen koti oli ihana ja Teemu on todella miellyttävä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No apua. Mietin ihan samaa. Seesteinen ja miellyttävä puhetapa. Oli ihan pakko katsoa sijoitusasuntoa Kruununhaasta 🙈
Hienoja ja erilaisia koteja ollut tällä kaudella. Omat suosikit ovat ehkä ne Lohjan ja Kajaanin asunnot.
Mun makuun oli aika toistoa kaikkien kämpissä. Värikkyys nyt muotia ja sitä lähes kaikilla. En tykkää trendien mukaan menevistä. Nurmesta äänestin, mutta oli vaikea valita. Mikä ei osunut kunnolla.
Sitä vaan mietin näiden uusien ja suurien kotien kohdalla, että tänä talvena voi tulla valtavat sähkölaskut. 🤔 Nykyään kolmekymppisetkin rakentavat 250-300 neliön taloja, kuten sarjassakin nähtiin esim. modernien hirsitalojen kohdalla. Myös asuntolainojen korot ja ruuan hinta nousevat. On siinä näillä velkaelviksillä maksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätkä asu kerrostaloyksiössä. Mutta kauniita mekkoja kyllä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vain nämä finalistit! Ihan järkyttäviä kaikki paitsi se rinkelitalo. Nuo on kauniita vain jos kaunis = omituinen = sekava.
Jotenkin jäi itsellekin ontto olo näistä finalisteista. Ei ainuttakaan, mikä jotenkin säväyttäisi. Oli huono vuosi!
Ensimmäinen kerta kun jätin äänestämättä, taso oli niin heikko. Mikään koti ei ollut kaunis.
Minäpä annan äänen sille mille ei varmaan kukaan muu eli se Keravan kivitalo, koska lie oli rakennettu mutta sisustus hyvin ysäriä mikä sopii mulle ihan hyvin. Pidin värimaailmasta, se hieman terrakotan värinen laattalattia oli ihan täydellinen. Ainoa mikä ei ollut mieleen se uusittu keittiö jossa aivan liian tummat kalusteet, en voi sietää näitä nykyisiä mustia moderneja keittiöitä.
Silti jos itselle näistä pitäisi talo valita niin tuo Keravan kivitalo se olisi.
Sitten jos puhutaan puhtaasti kauneimmasta niin kyllä nuo vanhat upeat puutalot ovat kauneusarvoiltaan minunkin mielestä ylivoimaisesti kauniimpia,
eli Nurmes ja Loviisa. Nurmes oli kyllä upein niin sisältä ulkoa kuin se kartanomainen puutarhakin.
Korkeakiiltoinen lattia näyttää pelottavan vaarallisen liukkaalta. Mitä voikaan tapahtua etenkin tilaan tottumattomille vieraille, jos lattialle läikkyy esim. viiniä, kahvia tai vettä?
Kuten myös minä!