Kaupunkilainen kerrostaloasuja, vuokralla: miten varaudut talveen?
Median sähkönsäästövinkit tuntuvat koskettavat omistusasujia ja omakotitaloasujia. Eikö sähkön vähäisempi saanti koske meitä lainkaan? Ainoa vinkkilistojen kohta, johon voisin itse vaikuttaa on somen vähäisempi käyttö. Mitään muuta vinkkien säästökohdetta meillä ei ole edes käytössä (sauna lattialämmitys, pääsy lämmitysjärjestelmään jne.) Mattoja kait kannattaisi hankkia siltä varalta, että vuokrafirma laskee asuntojen lämpötilaa.
Kommentit (9)
Ja puhelimenikin toimii akulla, joten somen selaamisen vähentäminen ei auta mihinkään.
Ostin kolme taskulamppua , pesen aina täysiä koneellisia pyykkejä , valot pois aina kun ei tarvi , uunissa monta ruokaa kerralla (kiertoilmauuni).
Koitan olla tuhlaamatta rahaa vaan jätän jotain säästöön jos hinnat nousee vielä.
Täs on pitkään menty minimillä. Enempää ei voi tehdä.
Olen aina pessyt täysiä kokeellisia pyykkiä. Enkä ikinä lämmitä uunia jonkun muutaman minuutin lämmittämisen takia. Tyhmillä tulee olemaan vaikeaa.
Olen käsittänyt niin ettei muiden tarvitse olla huolissaan ollenkaan eikä säästää muuta kuin sähköllä lämmittävien omakotitalo asukkaiden.
En mitenkään. Lämmitys on kaukolämmöllä, lämmin ja kylmä vesi tulee hanoista, ei siis ole erillistä lämmitintä niitä varten. Joten eipä hirveästi ole edes mahdollisuutta säästämiseen. Lapsuudesta muistan sähköasentajien lakon ja jonkun energiakriisin, sähköt meni poikki välillä noin 5-10 minuutiksi, ei siis mitään isompaa siitäkään seurannut
En varaudu sen kummemmin. Miksi pitäisi? Et sä voi kerätä sähköä varastoon ja käyttää sitä talvella, kun omakotiasujat käyttää jo nyt kuukaudessa saman kuin itse vuodessa.