Munuaissyövät kokeneita tai siitä tietäviä?
Millä oireilla alettiin tutkimaan? Miten hoidettiin jne? Mulla on paljonkin eri oireita ja varasin lääkärille ajan. Pari päivää sitten huomasin kyljessä vasemmalla puolella, oikeastaan ihan kylkiluiden alla patin, joka liittyy ainakin munuaissyövän kuvaukseen. Pelottaa...
Kommentit (17)
Väsymystä, janoa, pissattaa. Muita oiteita mitkä ei varmaan liity siihen, nivelet naksuu, tukka lähtee ja harmaantuu, en edes muista kaikkea näin äkkiä. Olen lukenut kyllä parantumismahdollisuuksista, että olisivat paremmat. Ainakin ajoissa löydetyt. Ja pärjäähän yhelläkin munuiasella?
se on aika yleinen oire joo. oletko pissannut verta? laihtunut? onko sulla ylipainoa tai muita riskitekijöitä? rööki?
liikkuuko se kun kosketat sitä vai onko kiinnittynyt? onko kipeä? minkäkokoinen? muoto? pallomainen vai littempi?
mutta munuaissyövästä selviää vain 10%.
Ja aika iso, jos kaikki se mitä kuvittelen, kuuluu siihen. MUn mielestä se ei ole pallo, vaan ehkä ovaalin mallinen, kylkiluiden linjassa vähän.
ksäski kuvailla tarkemmin missä kohtaa se tarkalleen on ja kumman kylkikaaren alla. pystytkö koskemaan siihen hyvin itse? nouseeko sulle helposti kuume? onko sulta otettu hemppa lähiaikoina? oliko alhainen?
edestä katsottuna oikealla ja tunnen sen kun vedän vatsaa sisään... onko miehesi lääkäri? mitä muuta halua tietää?
kuulostaa kylkiluulta, joista alimmat ovat anatomialtaan hieman erilaisia, et ole ensimmäinen joka luulee syöväksi. Sen sijaan oireesi voisivat viitata diabeteekseen,
Olen myös itse miettinyt diabetesta, reumaa ja kilpirauhasen vajaatoimintaa. Ja nyt on rintasyöpäkin alkanut kummittelee mielessä, kun oikealla puolellla pistää välillä rinnan yläosaan ja mutsilla on ollu rintasyöpä
mitä odotat minun vielä lisäävän. edelleenkin uskon sen olevan kykkiluu. monet eivät tajua näiden alimpien eerilaisten kylkiluiden olemassaoloa ennen kuin vahingossa tuntevat ensimmäistä kertaa. rintasyöpä ei tee pattia kylkikaaren alapuolelle.
Anopilla on se parhaillaan, ja hänelle sanottiin ettei tarvitse kuin leikata toinen munuainen pois. Pärjäähän sitä yhdelläkin.
Se kyhmy eiole kuin kylkiluu, luita en pysty painamaan sisään, tätä voin.
jos ei ole sen kummempia muita vakavia perussairauksia. Mutta syöpä on syöpä ja munuaissyöpäkin tekee useimmiten etäispesäkkeitä jotka lopulta leviävät muihin elimiin ja aiheuttavat kuoleman.
koska eivät ole toisesta päästäään kiinni kylkikaaressa.
jos olisit tässä vieressä, voisin kokeilla sen pattisi niin saisit nukuttua yösi rauhassa. Tiedätkö kuinka hirmuisen epätodennäköistä on että sinulla olis syöpä. Jos se olisi munuaisesta johtuva patti, olisi esim. paljon todennäköisempää etää se on kysta. Ja jos se olisikin syöpäpatti (esim. jollain vanhalla ihmisellä), en välttämättä ensin epäilisi juuri munuaissyöpää. Koitahan rauhoittua.
mitäs oireita sulla on?
viiden vuoden ennusteen mukaan vain 10% selviää. Munuaissyöpä on kyllä aikasta harvinainen.. mun äidin se vei 1993, se oli jo levinnyt joka paikkaan.