Masennustestin tulos: vakava masennus
Kommentit (25)
Minulla on ollut vaikea/keskivaikea masennus vaihdellen 20 vuotta. Saatu apu: tehottomia ssri-lääkkeitä. Jotenkin sain lapset aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut vaikea/keskivaikea masennus vaihdellen 20 vuotta. Saatu apu: tehottomia ssri-lääkkeitä. Jotenkin sain lapset aikuisiksi.
No mitä kuvittelit saavasi? Meillä psykiatriassa on tosi rajallinen määrä tarjota apua masennukseen/mielialahäiriöihin - eivätkä ne todellakaan auta kaikilla. Lääkkeitä, keskustelua ja sähköshokkeja. Sitten se on voivoi jos nuo ovat tehottomia.
Vierailija kirjoitti:
No joo. Riippuu miten jaksat ja mitä ajatuksia on. Neuvolassa kertoisin. Sieltä sitten keskusteluavun piiriin.
Itse sain tämän tuloksen työterveydessä. 7 viikkoa saikkua, 5 kertaa psykologia. Sen jälkeen olin kuulemma terve. Sellaista hoitoa täällä saa.
En saanut tuonkaan vertaa, lääkäri totesi, että kun olen jaksanut tulla lääkäriin, niin kirjataan keskivaikea masennus vaikean sijaan. Sitten resepti masennuslääkkeeseen ja takaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä kuvittelit saavasi? Meillä psykiatriassa on tosi rajallinen määrä tarjota apua masennukseen/mielialahäiriöihin - eivätkä ne todellakaan auta kaikilla. Lääkkeitä, keskustelua ja sähköshokkeja. Sitten se on voivoi jos nuo ovat tehottomia.
Miten lohdullista 🥲
En usko ettei lääkäriä kiinnosta vakava/vaikea masennus. Jotain on kommunikaatiossa mennyt pieleen, mutta kyllä lääkärit reagoivat masennukseen.
On selviö että pyydät apua ja saat sitä myös. Tavalla tai toisella. Kannattaa muistaa tämä: Se että masennus ei poistu hetkessä tai ensimmäisen kokeiltavan lääkkeen vaikutuksesta ei tarkoita sitä että koko terveydenhuolto olisi surkea ja kyvytön. Oikean ja sulle sopivan hoidon löytyminen voi vaatia hiukan yritystä ennenkuin se sopiva löytyy.