Masennustestin tulos: vakava masennus
Kommentit (25)
Ei mitään nyt. Ei tulos kiinnosta edes lääkäriä kenen vastaanotolla testin tein.
Jos testi on tehty terveyskeskuksessa tai työterveydenhuollossa, pyydä lähetettä erikoissairaanhoitoon eli psykiatrian poliklinikalle.
Soitat maanantaina neuvolaan ja omaan terveyskeskukseen.
Jos juuri nyt tuntuu liian raskaalta jaksaa niin päivystykseen.
Tein testin lääkärillä kaksi kertaa viikon välein kun olin itsetuhoinen. Toisella kerralla lääkäri sanoi, Ai sä olet vieläkin masentunut.
Kannattaa selvittää onko masennus syy vai oire. Jos se on "vain" oire, niin turhaa hoitaa silloin vain masennusta, koska siitä ei parane ennen kuin juurisyy on hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos lapset ovat pieniä voi neuvolasta saada esimerkiksi perhetyöntekijän. Lastensuojelu voi auttaa myös. Lasun voi tehdä itse. Sitä ei kannata pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ensisijaisesti soittaa psykiatriseen päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikea masennus, ei vakava.
Vakava masennus tarkoittaa samaa kuin masennus, ja se voi olla vaikea, keskivaikea tai lievä.
No joo. Riippuu miten jaksat ja mitä ajatuksia on. Neuvolassa kertoisin. Sieltä sitten keskusteluavun piiriin.
Itse sain tämän tuloksen työterveydessä. 7 viikkoa saikkua, 5 kertaa psykologia. Sen jälkeen olin kuulemma terve. Sellaista hoitoa täällä saa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveystalon sivuilla tehty testi jonka tuloksessa luki vakava masennus.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakava masennus tarkoittaa samaa kuin masennus, ja se voi olla vaikea, keskivaikea tai lievä.
Lainaamassani kommentissa ja monessa muussa kommentissa on väärää tietoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveystalon sivuilla tehty testi jonka tuloksessa luki vakava masennus.
- Ap
Tarvitset terveydenhuollon apua. Varaa aika lääkäriin.
Käy ihmeessä lääkärissä! Ja kun akuutein tilanne alkaa rauhoittua, voit kääntyä FinFamin puoleen.
Jos mietityttää oma sairastaminen ja lapsiperheen arjen pyörittäminen ja tarvitsisi puhua ammattilaisen kanssa, FinFami tarjoaa lapsiperheille mm. tukikäyntejä, kursseja, vertaistukea ja oppaita.
Hae apua heti maanantaiaamuna. Se on se ensimmäinen askel.