Paljonko suunnilleen maksaa omakotitalon täysremontti?
Pinnat siis kaikki uusitaan, rakenteet ovat kunnossa. N 150 neliötä. Montako nollaa laitetaan laskuun, onko mitään arvioita?
Kommentit (58)
Meillä meni noin 70000e. Se oli tosin kuusi vuotta sitten. Hinnat on nyt monin kertaiset.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö keittiö ja kylppäri (sauna? Erillinen vessa?) uusiksi myös?
Ainakin keittiö. Kylppäri ja vessa ei niin akuutteja, ne uusittu n 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni noin 70000e. Se oli tosin kuusi vuotta sitten. Hinnat on nyt monin kertaiset.
Kiitos. Tämä antaa vähän osviittaa.
Lattiat töineen 150e/neliö, kylpyhuone+sauna 10000e ja keittiö saman 10000e.
Maalit, sisäovet, listat 350 e /lattianeliö
Keittiö min 1000 e /metri. Eli jos keittiö on yhdellä seinällä viiden metrin levyisenä, niin 5000 e. Vain taivas rajana ylöspäin.
Kylppäri 20 000 e, nyrkkisääntönä.
Joskus kuulin sellaisen, että jos kaikki pistetään uusiksi, niin voi kertoa neliöt 1000 eurolla, ja saa osviittaa loppusummasta.
Yleensä rahojen lisäksi menee vielä terveys ja mahdollisesti parisuhdekin.
Vierailija kirjoitti:
Maalit, sisäovet, listat 350 e /lattianeliö
Keittiö min 1000 e /metri. Eli jos keittiö on yhdellä seinällä viiden metrin levyisenä, niin 5000 e. Vain taivas rajana ylöspäin.
Kylppäri 20 000 e, nyrkkisääntönä.
Siis 350 e sisältää uuden laminaatti/vinyylilattian, seinämaalit, uudet listat. Sisältää työn. Näin Helsingissä.
katto 15k,ulkovuoraus jos on 15k ,salaojat 7k ,kylppäri 10k ,keittiö 10k ,muut pinnat 10k ,ikkunat 10k,lämmitysjärjestelmä ja viemäröinti 15k .Olettaen että ette itse osalistu töihin.
Vierailija kirjoitti:
katto 15k,ulkovuoraus jos on 15k ,salaojat 7k ,kylppäri 10k ,keittiö 10k ,muut pinnat 10k ,ikkunat 10k,lämmitysjärjestelmä ja viemäröinti 15k .Olettaen että ette itse osalistu töihin.
Katto ym ulkorakenteet on uusittu ja kunnossa. Putket myös uusittu. Sisäremontti pitäisi tehdä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kuulin sellaisen, että jos kaikki pistetään uusiksi, niin voi kertoa neliöt 1000 eurolla, ja saa osviittaa loppusummasta.
Huh, oikeastiko 150 neliön talon sisäremontti maksaa 150 000?
Saako oikeasti keittiön kymppitonnilla? Mä nimittäin meinaan keittiön remontoida ja oon ollut siinä uskossa että vähintään 15 tonnia pitää varata, todennäköisesti jopa 20. En ole vielä tarjouksia kysellyt.
Vierailija kirjoitti:
Saako oikeasti keittiön kymppitonnilla? Mä nimittäin meinaan keittiön remontoida ja oon ollut siinä uskossa että vähintään 15 tonnia pitää varata, todennäköisesti jopa 20. En ole vielä tarjouksia kysellyt.
Saa, jos keittiö pieni.
Tai ei ole yläkaappeja ja koneet halvat.
Kannattaako tämmöisenä aikana kun kaikki maksaa ja jos ei itse pysty mitään tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako tämmöisenä aikana kun kaikki maksaa ja jos ei itse pysty mitään tekemään.
No siksi juuri aloin kyselemään että kannattaako. Tietysti voi ajatella niinkin että nyt juuri kannattaa työllistää, jos mahdollista. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kai mistä ottaa ja minkä kokoinen keittiö on. Meidän 16 neliön keittiön remontti kodikoneineen maksoi noin 8500 euroa.
rehellisesti sanottuna, niin paljon kuin itse haluaa maksaa. Materiaalivalinnat ratkaisee pitkälti. Jos laatua haluaa maksaa enempi kuin jokin halpis.
Meneekö keittiö ja kylppäri (sauna? Erillinen vessa?) uusiksi myös?