Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko suunnilleen maksaa omakotitalon täysremontti?

Vierailija
03.09.2022 |

Pinnat siis kaikki uusitaan, rakenteet ovat kunnossa. N 150 neliötä. Montako nollaa laitetaan laskuun, onko mitään arvioita?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tämmöisenä aikana kun kaikki maksaa ja jos ei itse pysty mitään tekemään.

No siksi juuri aloin kyselemään että kannattaako. Tietysti voi ajatella niinkin että nyt juuri kannattaa työllistää, jos mahdollista. Ap.

Juuri nyt kannattaa kilpailuttaa ihan huolella kaikki ja vaatia alennuksia. Loppusyksy on loistavaa rakennus- ja remonttitavaroiden hamstraamisaikaa, kun on black fridayt ja muut, ja kesäsesonki ohi. Jos siis voitte odottaa sinne asti, suosittelen. Ja samalla tekisitte suunnitelmat huolellisesti alusta loppuun. Hätiköidä ei kannata, sillä remonteissa tulee aina yllätyksiä. 

Meillä uuteen taloon keittiö maksoi 28 000€ kaksi vuotta sitten. Jos saatte itse vanhan keittiön purettua ja ette vaihda vesipisteen paikkaa tai lisää julmetusti sä

Ap on varmaan jo mahdollisen remonttinsa tehnyt kun aloitus on kahden vuoden takaa.

Vierailija
42/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös katselemaan purkukeittiöitä. Me vaihdettiin 80-luvun keittiö sellaiseen. Joku halusi vaihtaa keittiönsä, joka oli ollut käytössä kolme vuotta ja oli mielestäni täydellisen näköinen. Purimme sen itse sieltä ja asensimme omaan kotiin. Toki jos mitään ei halua/osaa tehdä itse, niin tämä vaihtoehto heti pois.

Me siis tehtiin paljon itse, sekä talkooväellä. Materiaaleissa ei pihistelty. 7 vuotta sitten maksettiin 65 000€. Neliöitä 160. Kyllä se varmasti sinne lähemmäs 100 tuhatta menee töiden kanssa tai ylikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 50 000 e on minimi, paitsi jos haalitte edullisimmat mahdolliset materiaalit ja teette itse kaiken minkä voi itse tehdä.

Hintaan vaikuttaa mm.

- Paljon teette itse

- Mitä kaikkea tehdään (vaihtuuko kiintokalusteet ja kodinkoneet, uusitaanko väliseiniä, jne) 

- Mitä materiaaleja käytetään

Vierailija
44/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tämmöisenä aikana kun kaikki maksaa ja jos ei itse pysty mitään tekemään.

Rakentamine on aina sikamaisen kallista, mutta aina se on ennen ollut halvempaa! Eli odottamalla pari vuotta maksat vieläkin enemmän!

Nyt voisi olla hyvä aika teettää remppaa. Rakennusalalla on työt vähissä ja asiakkaalla hyvä tilanne neuvotella hintaa alaspäin. Niin työn kuin materiaalien osalta.

Vierailija
45/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa varata budjettinnne lisäski ainakin 20000 myös kaikenlaisille vastaan tuleville yllätyksille. Niitä tulee taastusti vastaan, kun vanhaa aletaan purkaa.

onko tulipesää, jonka meinaatte uusia? Ja pitääkö myös sähköt- ja putket vaihtaa nyt? Tai olisiko se järkevää, kun pintoja kuitenkin vaihdetaan? Ainakin näkyvivillä olevat osat niistä. 

Vierailija
46/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeron 

Vierailija
47/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuinka mittavaremontti tehdään ja onko rakenteet kunnossa. Vaatimaton, kierrättäjä, itse mahdollisimman paljon tekevä saa asunnon ulkonäköä muutettua edullisemmin.

Vierailija
48/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% uuden talon hinnasta. Jos puhutaan ammattirakentajan käsitteillä. Mutta remontti on hyvin venyvä käsite. Toiselle remontti tarkottaa uusia tapetteja, ja täysremontti lisäksi katon maalaamista.

Vierailija
49/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota voi arvioida näkemättä kohdetta tai tietämättä mitä ihan oikeasti uusitte. Pelkät pinnat saneerausgyprocilla ei kauheita maksa, mutta jos uusitaan kalusteet, puretaan vanha lattia, katto yms pois sekä uudet kalusteet niin alkaa hintaa kertyä. Kevyt pintaremontti halpa, täysi uusinta kallis.

Meillä meni täydelliseen keittiöremonttiin kalusteineen joku 25000€ noin 15 vuotta sitten. Silloin oli vielä halpaa. Purettiin koko keittiö aivan luille ja kaikki uusiksi kalusteita myöten. Vain vanha jääkaappi säilytettiin. Tehtiin ostotyönä.

Kylpyhuoneen ja saunan täysremonttiin meni joku 35000-37000€. Tässä sama homma, kaikki pois ja kokonaan uutta tilalle mutta aikaa jo melkein 10 vuotta. Tämäkin teetettiin.

Pelkkien pintojen remontointi ei paljoa maksa varsinkin jos tekee itse. Laitoin esim. itse keittiöön juuri uudet laminaatit, makso 500€.

Rakensin myös itse autotalli/varastoyhdistelmän ja se maksoi joku 17 vuotta sitten 22000€. Nykyään ostotyönä 60000-70000€.

Nykyisin remontointi on porvarien hommaa.

Vierailija
50/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin juuri täysremontti 40 m taloon. Katto ja osa ikkunoista jäi entiselleen, myös osa tukiparruista, mutta aivan kaikki muu uusiksi. Eli kaikki lattiarakenteet, lautalattia, seinien tukiparrut ja -laudoitukset, eristeet, ulkolaudoitus, pintamateriaalit, keittiö, useita ikkunoita ja uusi ovi, makkarin kaapistot uusiksi jne. Kylppäriä ja vessaa ei ole.

Aivan kaikki muu tehtiin itse, mutta LVI - ja koko talon sähkötyöt tietysti ammattilaisella. Remontin kokonaiskustannus 25 000 euroa. Pankki, tai kuka tahansa muukaan, ei uskonut 30 000 € lainan riittävän, mutta siitä jäi vielä ylikin 😄 Hintaan laskettu myös mm. ILP ja sen asennustyöt.

Itse tekemällä saa todella suuren säästön. Etenkin pinnoissa.

Vierailija
51/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota voi arvioida näkemättä kohdetta tai tietämättä mitä ihan oikeasti uusitte. Pelkät pinnat saneerausgyprocilla ei kauheita maksa, mutta jos uusitaan kalusteet, puretaan vanha lattia, katto yms pois sekä uudet kalusteet niin alkaa hintaa kertyä. Kevyt pintaremontti halpa, täysi uusinta kallis.

Meillä meni täydelliseen keittiöremonttiin kalusteineen joku 25000€ noin 15 vuotta sitten. Silloin oli vielä halpaa. Purettiin koko keittiö aivan luille ja kaikki uusiksi kalusteita myöten. Vain vanha jääkaappi säilytettiin. Tehtiin ostotyönä.

Kylpyhuoneen ja saunan täysremonttiin meni joku 35000-37000€. Tässä sama homma, kaikki pois ja kokonaan uutta tilalle mutta aikaa jo melkein 10 vuotta. Tämäkin teetettiin.

Pelkkien pintojen remontointi ei paljoa maksa varsinkin jos tekee itse. Laitoin esim. itse keittiöön juuri uudet laminaatit, makso 500€.

Rakensin myös itse autotalli/varastoyhdistelmän ja se maks

Melko keksittyjä hintoja.

Vierailija
52/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

213.449€ noin suunnilleen. Ihan täysin tarkkaa summaa ei pysty näkemättä sanomaan.

Vierailija
53/58 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske 500e / neliö. Eli teillä 75.000e, jos ei tule isompia yllätyksiä.

Vierailija
54/58 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole lukenut mitä tuo kysyi

Vierailija
55/58 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 neliöinen talo. Maksaa varmaan 100000 euroa ja jos putkia ja sähköt uusitaan niin 30000 euroa lisää.

Vierailija
56/58 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 neliöinen talo. Maksaa varmaan 100000 euroa ja jos putkia ja sähköt uusitaan niin 30000 euroa lisää.

Vierailija
57/58 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pinnat 500-700 euroa / m2. Koko talon täysremontti 1000-1250 € / m2.

Vierailija
58/58 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katto 15k,ulkovuoraus jos on 15k ,salaojat 7k ,kylppäri 10k ,keittiö 10k ,muut pinnat 10k ,ikkunat 10k,lämmitysjärjestelmä ja viemäröinti 15k .Olettaen että ette itse osalistu töihin.

Salaojat maksaa kyllä lähemmäs 20 000€.