Sinä joka uskot että kyllä Kiina pelastaa Venäjän ostamalla sieltä kaiken Eurooppaan tarkoitetun kaasun...
...mitä hintaa ajattelit sellaisen asiakkaan maksavan joka tietää että myyjän on pakko myydä hänelle, ja vain hänelle?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ei Venäjä edes voi myydä kaasua Kiinaan. Ihan koska se kaasu kulkee putkissa ja Venäjän kaasuputket vievät Eurooppaan, eivät Kiinaan. Joten Venäjällä ei ole mitään tapaa saada sitä kaasua Kiinaan. Uusien kaasuputkien rakentaminen Kiinaan taas kestää jopa vuosikymmeniä, on valtavan kallista ja paljolti mahdotonta ilman läntistä teknologiaa.
Joten hinta ei ole edes relevantti, kun logistiikka estää kyseisen myynnin.
No kyllä Venäjällä on jo putkia Kiinaankin, ja suunnittelupöydällä lisää, mutta se on totta ettei nykyistä Euroopan vientiä käännetä Kiinaan kuin vuosikymmenen rakennusurakalla.
Mutta kysymys oli hinnasta, joka on relevantti ja yhä relevantimpi mikäli Venäjä alkaa tosissaan korvata Euroopan vientiä Kiinan viennillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Venäjä edes voi myydä kaasua Kiinaan. Ihan koska se kaasu kulkee putkissa ja Venäjän kaasuputket vievät Eurooppaan, eivät Kiinaan. Joten Venäjällä ei ole mitään tapaa saada sitä kaasua Kiinaan. Uusien kaasuputkien rakentaminen Kiinaan taas kestää jopa vuosikymmeniä, on valtavan kallista ja paljolti mahdotonta ilman läntistä teknologiaa.
Joten hinta ei ole edes relevantti, kun logistiikka estää kyseisen myynnin.
No kyllä Venäjällä on jo putkia Kiinaankin, ja suunnittelupöydällä lisää, mutta se on totta ettei nykyistä Euroopan vientiä käännetä Kiinaan kuin vuosikymmenen rakennusurakalla.
Mutta kysymys oli hinnasta, joka on relevantti ja yhä relevantimpi mikäli Venäjä alkaa tosissaan korvata Euroopan vientiä Kiinan viennillä.
Kannattaa myös huomata, että Kiinan talous on vaikeuksissa tiukkojen koronarajoitusten myötä . Toki rakennusala on romahtamassa ja vetämässä myös pankkeja mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Venäjä edes voi myydä kaasua Kiinaan. Ihan koska se kaasu kulkee putkissa ja Venäjän kaasuputket vievät Eurooppaan, eivät Kiinaan. Joten Venäjällä ei ole mitään tapaa saada sitä kaasua Kiinaan. Uusien kaasuputkien rakentaminen Kiinaan taas kestää jopa vuosikymmeniä, on valtavan kallista ja paljolti mahdotonta ilman läntistä teknologiaa.
Joten hinta ei ole edes relevantti, kun logistiikka estää kyseisen myynnin.
No kyllä Venäjällä on jo putkia Kiinaankin, ja suunnittelupöydällä lisää, mutta se on totta ettei nykyistä Euroopan vientiä käännetä Kiinaan kuin vuosikymmenen rakennusurakalla.
Mutta kysymys oli hinnasta, joka on relevantti ja yhä relevantimpi mikäli Venäjä alkaa tosissaan korvata Euroopan vientiä Kiinan viennillä.
Popparit esiin kun hinnoista ja maksuista sopii kaksi valtiota, jotka määrittelevät valuuttansa arvon täysin mielivaltaisesti. Varsinkin kun kyseiset valuutat ei kelpaa kenellekään muille.
Tilanne on todella vaikea sekä Venäjälle että Kiinalle edellä jo esille nousseista seikoista johtuen.
Lisäksi voi kysyä, onko Venäjällä varaa odottaa sitä vähintään vuosikymmentä, että putket saadaan suunnattua itään ja onko Kiinalla riittävästi sijoittaa resursseja sellaisiin rakennelmiin.
Kiinassakin on pakko miettiä uusiutuvia energiamuotoja ja sitä, kuinka paljon näitä fossiilisia polttoaineita kannattaa tulevaisuuden kannalta tukea.
Sanoisin, että ainoa täysin varma häviäjä on Venäjä, jolla ei ole lyhyellä eikä edes keskipitkällä aikavälillä ostajia sen ainoalle vakavasti otettavalle vientituotteelle (energia) ja pidemmänkin aikavälin tilanne on hyvin epävarma.
Kaikki tämä johtuu yksin Venäjän omista toimista Ukrainassa.
On kieltämättä herkullista seurata, miten köysi rys sien kaulalla kiristyy. On tätä odotettukin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Venäjä edes voi myydä kaasua Kiinaan. Ihan koska se kaasu kulkee putkissa ja Venäjän kaasuputket vievät Eurooppaan, eivät Kiinaan. Joten Venäjällä ei ole mitään tapaa saada sitä kaasua Kiinaan. Uusien kaasuputkien rakentaminen Kiinaan taas kestää jopa vuosikymmeniä, on valtavan kallista ja paljolti mahdotonta ilman läntistä teknologiaa.
Joten hinta ei ole edes relevantti, kun logistiikka estää kyseisen myynnin.
No kyllä Venäjällä on jo putkia Kiinaankin, ja suunnittelupöydällä lisää, mutta se on totta ettei nykyistä Euroopan vientiä käännetä Kiinaan kuin vuosikymmenen rakennusurakalla.
Mutta kysymys oli hinnasta, joka on relevantti ja yhä relevantimpi mikäli Venäjä alkaa tosissaan korvata Euroopan vientiä Kiinan viennillä.
Kannattaa myös huomata, että Kiinan talous on vaikeuksissa tiukkojen koronarajoitusten myötä . Toki rakennusala on romahtamassa ja vetämässä myös pankkeja mukanaan.
KIINTEISTÖALA ON JO SUURISSA VAIKEUKSISSA, JOKIN AIKA SITTEN JO UUTISOITIIN
Venäjä ei saa enää toimitettua rautateitsekään energiaansa, kun vetureista kuluvat kuulalaakerit puhki, eivätkä saa uusia mistään.
Mites nyt suu pannaan?
Nythän Venäjä myy raakaöljyä Kiinaan ja Intiaan missä ne jalostetaan bensiiniksi ja dieseliksi ja osa myydään eteenpäin Eurooppaan.
Näinollen pakotteet eivät pure Venäjään niin kovaa, ainoa että Venäjä joutuu myymään raakaöljyn maailmanmarkkina hintaa huomattavasti halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä ei saa enää toimitettua rautateitsekään energiaansa, kun vetureista kuluvat kuulalaakerit puhki, eivätkä saa uusia mistään.
Mites nyt suu pannaan?
Kreml ratkaisee pulman määräämällä kaikki mummelit pakkotyöhön ja kantamaan maan hi-tech-sinkkiämpäreillä raakaöljyä Kiinaan. Ei tarvitse kuulalaakereita, eikä mummoillekaan tarvitse kauaa maksaa eläkkeitä tai palkkaa, koska ne tuupertuvat sopivasti työn sankareina askareidensa ääreen. Kätevää, tehokasta ja suorastaan nerokasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä ei saa enää toimitettua rautateitsekään energiaansa, kun vetureista kuluvat kuulalaakerit puhki, eivätkä saa uusia mistään.
Mites nyt suu pannaan?
Kreml ratkaisee pulman määräämällä kaikki mummelit pakkotyöhön ja kantamaan maan hi-tech-sinkkiämpäreillä raakaöljyä Kiinaan. Ei tarvitse kuulalaakereita, eikä mummoillekaan tarvitse kauaa maksaa eläkkeitä tai palkkaa, koska ne tuupertuvat sopivasti työn sankareina askareidensa ääreen. Kätevää, tehokasta ja suorastaan nerokasta!
Mitäs sitten tehdään, kun mummotkin on parin vuoden päästä loppu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä ei saa enää toimitettua rautateitsekään energiaansa, kun vetureista kuluvat kuulalaakerit puhki, eivätkä saa uusia mistään.
Mites nyt suu pannaan?
Kreml ratkaisee pulman määräämällä kaikki mummelit pakkotyöhön ja kantamaan maan hi-tech-sinkkiämpäreillä raakaöljyä Kiinaan. Ei tarvitse kuulalaakereita, eikä mummoillekaan tarvitse kauaa maksaa eläkkeitä tai palkkaa, koska ne tuupertuvat sopivasti työn sankareina askareidensa ääreen. Kätevää, tehokasta ja suorastaan nerokasta!
Mitäs sitten tehdään, kun mummotkin on parin vuoden päästä loppu?
Tämä. Vaarithan olivat kuolleet viinaan jo aiemmin, ja nuoret miehet kaatuneet Ukrainassa.
Vierailija kirjoitti:
EU-maiden psykoosista riippumatta suurin osa maailman valtioista tekee vielä kauppaa Venäjän kanssa. Esimerkiksi Intia on Venäjälle hyvä kauppakumppani kaasunviennin suhteen.
Viisi valtiota ei ole suurin osa, Igor.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU-maiden psykoosista riippumatta suurin osa maailman valtioista tekee vielä kauppaa Venäjän kanssa. Esimerkiksi Intia on Venäjälle hyvä kauppakumppani kaasunviennin suhteen.
Viisi valtiota ei ole suurin osa, Igor.
Igor on saanut parhaan venäläisen maailman koulutuksen ja siellä viisi on suurin osa. Samojen oppien mukaan kaasua voidaan vielä muovikasseissa Intiaan.
Aika pätevänoloista väkeä nämä Igorit, eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on todella vaikea sekä Venäjälle että Kiinalle edellä jo esille nousseista seikoista johtuen.
Lisäksi voi kysyä, onko Venäjällä varaa odottaa sitä vähintään vuosikymmentä, että putket saadaan suunnattua itään ja onko Kiinalla riittävästi sijoittaa resursseja sellaisiin rakennelmiin.
Kiinassakin on pakko miettiä uusiutuvia energiamuotoja ja sitä, kuinka paljon näitä fossiilisia polttoaineita kannattaa tulevaisuuden kannalta tukea.
Sanoisin, että ainoa täysin varma häviäjä on Venäjä, jolla ei ole lyhyellä eikä edes keskipitkällä aikavälillä ostajia sen ainoalle vakavasti otettavalle vientituotteelle (energia) ja pidemmänkin aikavälin tilanne on hyvin epävarma.
Kaikki tämä johtuu yksin Venäjän omista toimista Ukrainassa.
Tämä on ikävä visio Venäjälle.
EI OLE OLEMASSA TOIMIVIA KAASUPUTKIA JOLLA SITÄ KAASUA VOI SIIRTÄÄ AASIAAN. PUTKET EIVÄT ILMESTY TAIVAALTA SORMEA NAPSAUTTAMALLA.
Vierailija kirjoitti:
EU-maiden psykoosista riippumatta suurin osa maailman valtioista tekee vielä kauppaa Venäjän kanssa. Esimerkiksi Intia on Venäjälle hyvä kauppakumppani kaasunviennin suhteen.
Intia on siitä vaikea kaasunvientikumppani ettei sinne mene kaasuputkia. Gazprom luopui viime vuonna 25 miljardin hankkeesta rakentaa putki Intiaan. Jos nyt aloittavat uudestaan projektin niin milloinka lottoat että kaasu alkaa virrata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Venäjä edes voi myydä kaasua Kiinaan. Ihan koska se kaasu kulkee putkissa ja Venäjän kaasuputket vievät Eurooppaan, eivät Kiinaan. Joten Venäjällä ei ole mitään tapaa saada sitä kaasua Kiinaan. Uusien kaasuputkien rakentaminen Kiinaan taas kestää jopa vuosikymmeniä, on valtavan kallista ja paljolti mahdotonta ilman läntistä teknologiaa.
Joten hinta ei ole edes relevantti, kun logistiikka estää kyseisen myynnin.
No kyllä Venäjällä on jo putkia Kiinaankin, ja suunnittelupöydällä lisää, mutta se on totta ettei nykyistä Euroopan vientiä käännetä Kiinaan kuin vuosikymmenen rakennusurakalla.
Mutta kysymys oli hinnasta, joka on relevantti ja yhä relevantimpi mikäli Venäjä alkaa tosissaan korvata Euroopan vientiä Kiinan viennillä.
Venäjällä kasautuu kaikki suunnittelupöydille jo suunnitelmatalouden ajoista lähtien. Sieltä te tulitte ja sinne te olette jälleen palaava.
Paariavaltio, joka joutuu rakentamaan muurin ympärilleen ettei venäläiset karkaa.
Pohjois-Korea 2.0
Eikö Igor-leimaaja kestänyt sitä tosiasiaa, että suurin osa maailman maista tekee edelleen kauppaa Venäjän kanssa, kun piti mennä poistattamaan tuo faktapitoinen kommenttini?
Vierailija kirjoitti:
Venäjä ei saa enää toimitettua rautateitsekään energiaansa, kun vetureista kuluvat kuulalaakerit puhki, eivätkä saa uusia mistään.
Mites nyt suu pannaan?
Venäjällä oli jo 10 vuotta sitten toistakymmentä isoa laakeritehdasta, puhumattakaan pienistä.
Kaikki junanlaakerit saadaan siellä tehtyä. Venäjällä on myös kaikki raaka-aineet , mitään ei tarvita ulkoa.
Tässä vanhaa raporttia asiasta:
https://www.bearing-news.com/5-russian-bearing-plants-will-probably-sur…
Ei Venäjä edes voi myydä kaasua Kiinaan. Ihan koska se kaasu kulkee putkissa ja Venäjän kaasuputket vievät Eurooppaan, eivät Kiinaan. Joten Venäjällä ei ole mitään tapaa saada sitä kaasua Kiinaan. Uusien kaasuputkien rakentaminen Kiinaan taas kestää jopa vuosikymmeniä, on valtavan kallista ja paljolti mahdotonta ilman läntistä teknologiaa.
Joten hinta ei ole edes relevantti, kun logistiikka estää kyseisen myynnin.