Jäisitkö pois töistä, jos sasit nettona 1500 eur kuukaudessa?
Tulisitko toimeen tällä summalla?
Minä joudun kituuttamaan tällaisella työkyvyttömyyseläkkeellä.
Onneksi puolisoni on vielä työelämässä ainakin 15 vuotta. Toivotaan, ettei joudu työttömäksi tai sairastu. Millä ihmeellä yksinelävät eläkeläiset tulevat toimeen?
Kommentit (67)
Tavallaan riittäisi mutta joutuisin luopumaan monesta. Riittäisi mutta tienaisin lisää
Sairaanhoitajana 30 vuoden työkokemuksella käteen jää 2000€, heti jäisin pois tuolla summalla!
Jos saisi tuon työkyvyttömänä niin kyllähän sillä hyvin tulisi toimeen. Varsinkin jos asumiskulut jaetaan kahdestaan eikä tarvitse maksaa yksin asuessa yksin asuntolainaa tai vuokraa.
Jos olisin työkykyinen niin totta kai olisin töissä ennemmin. Työn teko tuo muutakin kuin rahaa.
Ai mistä töistä? Työttömänä jo ties kuinka monetta vuotta. Olisin onnellinen, jos saisin työn josta jää noin paljon käteen.
Kaupan kassa tienaisi mieluusti 1500€ puhtaana käteen kuussa.
Ei kyllä täysilläkään työtunneilla yllä lähellekään tota summaa.
Jäisin kotiin pienemmälläkin summalla, jos sen saaminen olisi varmaa. Työnteko on aika raskasta :).
Laskin juuri että kaikki kiinteät kuluni ovat 885 euroa kuukaudessa. 1500 euron tuloilla voisin elää täysin samalla tavalla kuin nytkin, säästöön jäisi vain 500 euroa/kk vähemmän kuin nykytilanteessa.
Tosin olen köyhäillyt ja elänyt niukasti ihan tarkoituksella jo tähänkin saakka.
Saan noin 1650 nyt nettona ja siitä menee 100€ bussilippuun kuussa että voin käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Saan kokopäivätyöstä 1450 €/kk/netto, joten kyllä jäisin pois töistä, jos saisin tuon tekemättä mitään.
T. Miksi vain pienituloisista eläkeläisistä puhutaan
Joillakin eläke on 900-1100.
Kyllä jäisin. Välittömästi.
Nettopalkkani on noin 2100€, mutta pitkän työmatkan takia joudun pitämään autoa, jota en muuhun tarvitse. Pelkästään bensaan menee 400€ kuukaudessa ja muut auton kulut nousee helposti yli satkun/kk + tietenkin arvonalenema. Olen myös täysin poikki työpäivän jälkeen enkä jaksa tehdä yhtään mitään muuta. Viikonloppukaan ei riitä palautumiseen. Elämäni on vain työtä ja laskujen maksamista. Ja yksinäisyyttä.
Minä en paljon enempää tienaa kuukaudessa. Pitkän työttömyyden jälkeen olen todella onnellinen työpaikastani, vaikkakin määrä- aikaisena. Koen saaneeni itseluottamukseni takaisin, minä sain jopa kehuja työssäni. Tunnen olevani osa yhteiskuntaa, on mukava mennä aamulla töihin. Saa kontakteja ulkomaailmaan, tutustuu uusiin ihmisiin ja on selkeä rytmi päivissä. Tottakai työ väsyttää, mutta olen onnellinen tästä mähdollisuudesta, koska ikää on jo 58. 😊
San töistä 2000 kk. käteen. Säästäisin erotuksen helposti kun jaksaisin aina tehdä ruoat alusta asti, ei menisi rahaa työmatkoihin ja ehtisin metsästää käytettyjä vaatteita, huonekaluja ym.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jäisin. Välittömästi.
Nettopalkkani on noin 2100€, mutta pitkän työmatkan takia joudun pitämään autoa, jota en muuhun tarvitse. Pelkästään bensaan menee 400€ kuukaudessa ja muut auton kulut nousee helposti yli satkun/kk + tietenkin arvonalenema. Olen myös täysin poikki työpäivän jälkeen enkä jaksa tehdä yhtään mitään muuta. Viikonloppukaan ei riitä palautumiseen. Elämäni on vain työtä ja laskujen maksamista. Ja yksinäisyyttä.
:(
En, töissä käymällä palkan on sentään mahdollista joskus kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan kokopäivätyöstä 1450 €/kk/netto, joten kyllä jäisin pois töistä, jos saisin tuon tekemättä mitään.
Se pienin kansaneläke on melkein 900 euroa kuukaudessa.
Mieluummin töissä kuin työelämän ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pienin kansaneläke on melkein 900 euroa kuukaudessa.
Siihen asumistuki päälle + joillekin toimeentulotuki. Työssäkäyvillä katsotaan bruttotulot, joten asumistukea ei irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin töissä kuin työelämän ulkopuolella.
Vaikka olisit työpaikkakiusattu? Masokisminsa kullakin.
Hieman tuon alle saan työkyvyttömyyseläkettä enkä koe kituvani.
En. Saan tuon verran jo nettona kuukaudessa pääomatuloja. Jos saisin sen 1500 nettona tyhjästä (´kansalaispalkkana) tuon pääomatulon päälle niin jäisin.