Miksi jotkut eivät ole kiinnostuneita kuin omista asioistaan?
Olen pohtinut, että miksi jotkut ihmiset eivät ole kiinnostuneita kuin välittömästi heitä koskevista asioista? Keskustelua ei tahdo syntyä kuin heidän elämänpiirinsä asioista. Mikään yleismaailmallinen aihe ei oikein kiinnosta, toisen omasta elämästään esille ottamiin asioihin ei tule oikeastaan mitään kommenttia tai lisäkysymyksiä.
Esimerkiksi yksi tällainen henkilö on pariin otteeseen sanonutkin, etteivät jonkun toisen kertomat asiat kiinnosta (tarkoittaen siis jotain tiettyä ihmistä), mutta minulla on tunne, etteivät kyllä kiinnosta minunkaan. Olemme kuitenkin ystäviä ja meitä yhdistää samanlainen elämäntilanne ja yhteinen historia. Ehkä tuohon samankaltaiseen elämäntilanteeseen liittyen jos kerron jotain, saattaa jotain kommentteja tullakin ja sitä myötä jonkinlaista vertaistukea, mutta muutoin vuorovaikutus on kuten edellä kuvattu. Yhteyttä en halua katkaistakaan, mutta huomaan joka keskustelussa hämmästelen tätä ja petynkin. Olen itse kiinnostunut laajasti asioista ja tykkään keskustella milloin mistäkin, myös keskustelukumppanin esille ottamista aiheista, joten minua tämä ihmetyttää suuresti ja joskus suhde tuntuu yksipuoliselta. Tätä ei esiinny muissa ystävyyssuhteissani.
Ehkäpä meillä ei sitten vain synkkaa oikein hyvin, mutta pohdin, voiko olla kyse muustakin ja onko muilla samanlaisia kokemuksia ihmissuhteistaan.