Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estääkö kurkkukipu saunomista?

Vierailija
02.09.2022 |

Ymmärrän että kuumeessa saunominen ei ole suositeltavaa mutta mitä jos on flunssan oireita ilman kuumetta tai vain lievää lämpöä? Jos siis ei ota mitään kovia löylyjä ja on vain vähän aikaa kerrallaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pää kipeä?

Vierailija
2/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saunoisi, jos on mitään flunssan oireita. Se kuumuus kuitenkin on tietynlainen rasite keholle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana ei suositella saunomista. Verenkierto vilkastuu, tulehdus pesäkkeet voi levitä.

Vierailija
4/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pää kipeä?

Ei ainakaan toistaiseksi. 

Vierailija
5/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunon joka ilta ja usein jos tuntuu kipeälle olo, niin helpottaa oloa saunominen ja elossa olen vaikka kuumeessakin saunonut

Vierailija
6/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saunoisi, jos on mitään flunssan oireita. Se kuumuus kuitenkin on tietynlainen rasite keholle.

Itse asiassa monet lääkärit ovat sitä mieltä, että varsinkin kuumeettomassa flunssassa miedosta, siis oikeasti miedosta saunomisesta ei ole haittaa, vaan jopa päinvastoin. Kuumeessa se ei ole taas suositeltavaa sen vuoksi että se aiheuttaa tarpeetonta rasitusta keholle.

Vierailija
7/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei haittaa vaikka menisitkin saunaan kunhan et tosiaankaan heitä mitään hirmulöylyjä.Itse kyllä tein kerran virheen ollessani yskässä että menin saunaan ja vedin sitä kuumaa löylyä henkeeni kunnolla  kun ajattelin että rupeaa lohkeamaan lima mutta tulikin pahemmaksi se yskä.

Vierailija
8/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskässä ja nuhassa on hyväkin saunoa, kosteus laittaa liman liikkeelle. Kurkkukipuun ei taida auttaa, mutta ei siitä haittaakaan ole. Ainoastaan kuumeessa olen ollut saunomatta.

Vierailija
9/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuus ja kosteus tarjoaa hyvää alustaa pöpöjen kasvulle, sekä saattaa lisätä turvotusta. Lisäksi jo alkanut tulehdus kuormittaa mm. sydäntä, eikä silloin saunan kuumuus, joka sekin kuormittaa sydäntä, ole välttämättä hyvä yhdistelmä. Kun nielu on tulehtunut, toimii hyvin kylmä juotava, joka hillitsee tulehdusta.

Vierailija
10/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ole mitään haittaa.

Vierailija
11/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kurkkukipua tai tukkoisuutta, niin yleensä juuri silloin käyn saunassa. Lämmitän saunaa vähemmän, mutta se kosteus helpottaa.

Vierailija
12/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran teininä mennyt saunaan, kun oli kurkku kipeä. Menin saunan jälkeen nukkumaan ja heräsin siihen, etten saa ilmaa. Hengitys vain vinkui ja iski kauhea paniikki, joka ei asiaa yhtään kyllä helpottanut. Onneksi veli sattui kuulemaan ja haki äidin paikalle, joka sai sitten rauhoittelemalla tilanteen laukeamaan.

En ole tämän jälkeen enää ikinä saunaan mennyt kipeänä. Varsinkaan kurkku kipeänä.

Jos on pahempi flunssa (onneksi harvoin), niin olen joutunut juomaan jääkylmiä juomia tai imeskelemään jääpaloja, että turvotus laskee ja ilma kulkee paremmin. Joskus olen talvella mennyt pihalle, kun tuntuu, että ilma ei kierrä.

Joten; en suosittele.

Vierailija
13/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kerran teininä mennyt saunaan, kun oli kurkku kipeä. Menin saunan jälkeen nukkumaan ja heräsin siihen, etten saa ilmaa. Hengitys vain vinkui ja iski kauhea paniikki, joka ei asiaa yhtään kyllä helpottanut. Onneksi veli sattui kuulemaan ja haki äidin paikalle, joka sai sitten rauhoittelemalla tilanteen laukeamaan.

En ole tämän jälkeen enää ikinä saunaan mennyt kipeänä. Varsinkaan kurkku kipeänä.

Jos on pahempi flunssa (onneksi harvoin), niin olen joutunut juomaan jääkylmiä juomia tai imeskelemään jääpaloja, että turvotus laskee ja ilma kulkee paremmin. Joskus olen talvella mennyt pihalle, kun tuntuu, että ilma ei kierrä.

Joten; en suosittele.

Saunoitko kovaakin?

Vierailija
14/14 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ensin koronatesti. Muutama päivä sitten lehdessä oli, että tällä hetkellä tavallisin koronaoire on kurkkukipu. Jos kyse on koronasta, en menisi saunaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi