Miten Helsinkiläiset lämmittää autoa kun yleinen paikka autolle on tienvarsi paikka?
Olen tätä monesti ihmetellyt, että miten lämmitätte auton moottoria jos autopaikka on kadunvarressa taskuparkissa?
Kommentit (58)
Minä olen ajanut usealla romulla 300-500 TKM ajetulla autolla lämmittämättä ja ikinä ei ole tarvinnut tehdä moottoriremonttia. Kai sitten uudet autot (2000 luvun) ovat heikkoja, jos ne täytyy säilyttää huoneen lämmössä. En tiedä, ajan vanhoilla.
Makuupussissa konepellille makoilemaan
Vierailija kirjoitti:
Miten ne sähköautot ladataan?
Kun
ei lämmityskään onnistu.
Ei niitä ladatakaan. Voi tulla yllätyksenä monelle, mutta suurin osa helsinkiläisistä vihaa vihreitä ja muita hippejä sydämensä pohjasta. Ihan tavallisia ihmisiä täällä on suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Kova rasitus moottorille kun käynnistää pakkasella ilman lämmitystä. Kai hesalaisilla sitten on varaa moottoriremonttiin.
Koskaan ei ole esilammitetty autoja eika ole moottoria ikina tarvinnut korjata. Mika on webasto? Minkalaisella antiikin kalustolla Suomessa ajetaan?
usalainen.
Se on kyllä ankeeta, mutta enemmän ihmettelen miten siellä ladataan sähköautoa? Jatkojohdolla ikkunasta, jos sattuu olemaan samalla puolella taloa mihin auton sai parkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä ankeeta, mutta enemmän ihmettelen miten siellä ladataan sähköautoa? Jatkojohdolla ikkunasta, jos sattuu olemaan samalla puolella taloa mihin auton sai parkkiin.
Siellä meidän alakerran tallissa on myös sähköautopaikkoja. t: se, joka maksaa lämpimästä tallista 25€/kk
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten me maalaiset ollaan sen verran fiksuja ettei viitsitä hajottaa omaa autoa ja sitten ostaa uutta kallista tilalle.
Omaa autoa? Työantajan uudella autollahan täällä ajetaan. Kuka nyt omaa viitsii pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova rasitus moottorille kun käynnistää pakkasella ilman lämmitystä. Kai hesalaisilla sitten on varaa moottoriremonttiin.
Koskaan ei ole esilammitetty autoja eika ole moottoria ikina tarvinnut korjata. Mika on webasto? Minkalaisella antiikin kalustolla Suomessa ajetaan?
usalainen.
Taidat olla Kalifornialainen, kysypä New Yorkilaiselta kannattaako moottoria esilämmittää talvella, tosin USA:ssa ne tiesuolan pilalle ruostuttamat autot on varaa uusia, toisin kuin valtion ryöstämässä Suomessa...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ajanut usealla romulla 300-500 TKM ajetulla autolla lämmittämättä ja ikinä ei ole tarvinnut tehdä moottoriremonttia. Kai sitten uudet autot (2000 luvun) ovat heikkoja, jos ne täytyy säilyttää huoneen lämmössä. En tiedä, ajan vanhoilla.
En aja romulla. Mulla on ajotietokone, Ajonestolaite ja paljon uutta tekniikkaa. Käytän myös sisätilalämmitintä.
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Miks sitä pitäis lämmittää?
Tai no, mä lämmitän eberillä ihan vaan siks ettei tartte takkia laittaa päälle.Ja sillä oo minkään valtakunnan merkitystä, kun ennenvanhaan mainostettiin että "yksi kylmäkäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon kuin ajomatka Helsingistä Rovaniemelle".
Ei kiinnosta moottorinkuluma pätkän vertaa, parin vuoden välein tulee uusi auto.
Juuri tuon vuoksi en osta hesassa ollutta autoa.
Ja tämän asian pitäisi huolettaa minua syystä että?
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Tai no, mä lämmitän eberillä ihan vaan siks ettei tartte takkia laittaa päälle.Ja sillä oo minkään valtakunnan merkitystä, kun ennenvanhaan mainostettiin että "yksi kylmäkäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon kuin ajomatka Helsingistä Rovaniemelle".
Ei kiinnosta moottorinkuluma pätkän vertaa, parin vuoden välein tulee uusi auto.
Ja tämän asian pitäisi huolettaa minua syystä että?
Miksi rääkkät autoa. Kylmäkäynnistys rasittaa moottoria ja lisää päästöjä
Täällä on tilaa vaikka monelle autolle. En ikinä viihtyisi kaupungin hälyssä.
Ei mitenkään.
Autotallipaikossa onnistuu, mutta kaikilla ei niitä ole.
Meidän parkkiruudussa pitää päivät joku viereisen työmaan ukko kotteroaan aina aamuvarhaisesta iltapäivään. Pitääkö sillekin jättää oma lämmitystolpan avain? Isännöitsijälle on tuosta kyllä ilmoitettu mutta asialle ei kuulemma voi mitään.
Omakotitalossa en tarvitse tienvarsipaikkaa ja lämmityskin onnistuu kätevästi 😊
rikkailla vihreillä tsadilaisilla on sähköautot. ei niitä tarvitse lämmittää
Ei ne lämmitä ja siksipä ei kannata käytettyä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Töissä, vieläpä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Meidän parkkiruudussa pitää päivät joku viereisen työmaan ukko kotteroaan aina aamuvarhaisesta iltapäivään. Pitääkö sillekin jättää oma lämmitystolpan avain? Isännöitsijälle on tuosta kyllä ilmoitettu mutta asialle ei kuulemma voi mitään.
Hankkikaa sinne yksityinen pysäköinninvalvonta, niin oppivat kyllä karttamaan teidän taloyhtiötä.
T. Entinen ParkkiPate
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
kolaroitujakin kaikki tsadin autot. kun sataa ensilumi, niin ainakin 1000 tsadilaista ryttää autonsa päivässä
Tai sitten me maalaiset ollaan sen verran fiksuja ettei viitsitä hajottaa omaa autoa ja sitten ostaa uutta kallista tilalle.