Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Helsinkiläiset lämmittää autoa kun yleinen paikka autolle on tienvarsi paikka?

Vierailija
01.09.2022 |

Olen tätä monesti ihmetellyt, että miten lämmitätte auton moottoria jos autopaikka on kadunvarressa taskuparkissa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten me maalaiset ollaan sen verran fiksuja ettei viitsitä hajottaa omaa autoa ja sitten ostaa uutta kallista tilalle. 

Vierailija
22/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajanut usealla romulla 300-500 TKM ajetulla autolla lämmittämättä ja ikinä ei ole tarvinnut tehdä moottoriremonttia. Kai sitten uudet autot (2000 luvun) ovat heikkoja, jos ne täytyy säilyttää huoneen lämmössä. En tiedä, ajan vanhoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupussissa konepellille makoilemaan

Vierailija
24/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne sähköautot ladataan?

Kun

ei lämmityskään onnistu.

Ei niitä ladatakaan. Voi tulla yllätyksenä monelle, mutta suurin osa helsinkiläisistä vihaa vihreitä ja muita hippejä sydämensä pohjasta. Ihan tavallisia ihmisiä täällä on suurin osa. 

Vierailija
25/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova rasitus moottorille kun käynnistää pakkasella ilman lämmitystä. Kai hesalaisilla sitten on varaa moottoriremonttiin.

Koskaan ei ole esilammitetty autoja eika ole moottoria ikina tarvinnut korjata. Mika on webasto? Minkalaisella antiikin kalustolla Suomessa ajetaan?

usalainen.

Vierailija
26/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ankeeta, mutta enemmän ihmettelen miten siellä ladataan sähköautoa? Jatkojohdolla ikkunasta, jos sattuu olemaan samalla puolella taloa mihin auton sai parkkiin.

Vierailija
27/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ankeeta, mutta enemmän ihmettelen miten siellä ladataan sähköautoa? Jatkojohdolla ikkunasta, jos sattuu olemaan samalla puolella taloa mihin auton sai parkkiin.

Siellä meidän alakerran tallissa on myös sähköautopaikkoja. t: se, joka maksaa lämpimästä tallista 25€/kk

Vierailija
28/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten me maalaiset ollaan sen verran fiksuja ettei viitsitä hajottaa omaa autoa ja sitten ostaa uutta kallista tilalle. 

Omaa autoa? Työantajan uudella autollahan täällä ajetaan. Kuka nyt omaa viitsii pitää?

Vierailija
29/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova rasitus moottorille kun käynnistää pakkasella ilman lämmitystä. Kai hesalaisilla sitten on varaa moottoriremonttiin.

Koskaan ei ole esilammitetty autoja eika ole moottoria ikina tarvinnut korjata. Mika on webasto? Minkalaisella antiikin kalustolla Suomessa ajetaan?

usalainen.

Taidat olla Kalifornialainen, kysypä New Yorkilaiselta kannattaako moottoria esilämmittää talvella, tosin USA:ssa ne tiesuolan pilalle ruostuttamat autot on varaa uusia, toisin kuin valtion ryöstämässä Suomessa...

Vierailija
30/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajanut usealla romulla 300-500 TKM ajetulla autolla lämmittämättä ja ikinä ei ole tarvinnut tehdä moottoriremonttia. Kai sitten uudet autot (2000 luvun) ovat heikkoja, jos ne täytyy säilyttää huoneen lämmössä. En tiedä, ajan vanhoilla.

En aja romulla. Mulla on ajotietokone, Ajonestolaite ja paljon uutta tekniikkaa. Käytän myös sisätilalämmitintä.

Vierailija
31/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Miks sitä pitäis lämmittää?

Tai no, mä lämmitän eberillä ihan vaan siks ettei tartte takkia laittaa päälle.

Ja sillä oo minkään valtakunnan merkitystä, kun ennenvanhaan mainostettiin että "yksi kylmäkäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon kuin ajomatka Helsingistä Rovaniemelle".

Ei kiinnosta moottorinkuluma pätkän vertaa, parin vuoden välein tulee uusi auto.

Juuri tuon vuoksi en osta hesassa ollutta autoa.

Ja tämän asian pitäisi huolettaa minua syystä että?

Vierailija
32/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Ja sillä oo minkään valtakunnan merkitystä, kun ennenvanhaan mainostettiin että "yksi kylmäkäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon kuin ajomatka Helsingistä Rovaniemelle".

Ei kiinnosta moottorinkuluma pätkän vertaa, parin vuoden välein tulee uusi auto.

Ja tämän asian pitäisi huolettaa minua syystä että?

Miksi rääkkät autoa. Kylmäkäynnistys rasittaa moottoria ja lisää päästöjä

Täällä on tilaa vaikka monelle autolle. En ikinä viihtyisi kaupungin hälyssä.

Vierailija
33/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Autotallipaikossa onnistuu, mutta kaikilla ei niitä ole.

Vierailija
34/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän parkkiruudussa pitää päivät joku viereisen työmaan ukko kotteroaan aina aamuvarhaisesta iltapäivään. Pitääkö sillekin jättää oma lämmitystolpan avain? Isännöitsijälle on tuosta kyllä ilmoitettu mutta asialle ei kuulemma voi mitään.

Vierailija
35/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa en tarvitse tienvarsipaikkaa ja lämmityskin onnistuu kätevästi 😊

Vierailija
36/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkailla vihreillä tsadilaisilla on sähköautot. ei niitä tarvitse lämmittää

Vierailija
37/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lämmitä ja siksipä ei kannata käytettyä ostaa.

Vierailija
38/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä, vieläpä ilmaiseksi. 

Vierailija
39/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän parkkiruudussa pitää päivät joku viereisen työmaan ukko kotteroaan aina aamuvarhaisesta iltapäivään. Pitääkö sillekin jättää oma lämmitystolpan avain? Isännöitsijälle on tuosta kyllä ilmoitettu mutta asialle ei kuulemma voi mitään.

Hankkikaa sinne yksityinen pysäköinninvalvonta, niin oppivat kyllä karttamaan teidän taloyhtiötä.

T. Entinen ParkkiPate

Vierailija
40/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

kolaroitujakin kaikki tsadin autot. kun sataa ensilumi, niin ainakin 1000 tsadilaista ryttää autonsa päivässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän