Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Helsinkiläiset lämmittää autoa kun yleinen paikka autolle on tienvarsi paikka?

Vierailija
01.09.2022 |

Olen tätä monesti ihmetellyt, että miten lämmitätte auton moottoria jos autopaikka on kadunvarressa taskuparkissa?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Webastolla tai ei millään. Nykyään öljyt ovat sen verran hyviä, ettei lämmitys ole niin pakollinen asia.

Vierailija
2/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akku on pakko olla hyvässä kunnossa ja hyvät öljyt, muuten ei taida tulla mitään talviautoilusta.

Onneksi itse en asu Helsingissä, enkä ostaisi autoa jonka tiedän olleen Helsingissä ajossa, kylmäkäynnistykset edelleen kuluttaa konetta enemmän kuin esilämmitettynä. Ja sitten vielä se lyhyt kaupunkiajo kylmällä koneella joka ei ikinä lämpiä kunnolla normaalilämpimäksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäkäynnistävät ja myös ruostuttavat mieluummin kuin maksavat 300 €/kk melkein tyhjänä olevan maan alla sijaitsevan autohallin paikasta reilun kilometrin päässä kotoaan. Helsinkiläisten mielestä on käytännöllisempää kaivaa auto jäätyneiden aurausvallien seasta ulos ehkä kerran tai kolmesti talvessa. Tai eihän sitä itse tarvitse tehdä, kun sen voi teettää henkilöllä, joka jättää lapun auton päälle "Puhdistan autosi lumesta 25 €:lla, soita xxxx"

Tiedän, koska olen ex-helsinkiläinen

Vierailija
4/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Webasto olisi pakko olla jos asuisin Helsingissä.

Vierailija
5/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisen uusiin autoihin ei edes saa lämmitintä asennettua.Öljy on sitä varten.

Vierailija
6/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moottori mitään lämmitystä tarvitse. Vee 8 tulille ja menoksi. Akku pitää tietenkin olla hyvä ja voihan niitä laittaa useammankin.

Vierailija
7/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmäkäynnistävät ja myös ruostuttavat mieluummin kuin maksavat 300 €/kk melkein tyhjänä olevan maan alla sijaitsevan autohallin paikasta reilun kilometrin päässä kotoaan. Helsinkiläisten mielestä on käytännöllisempää kaivaa auto jäätyneiden aurausvallien seasta ulos ehkä kerran tai kolmesti talvessa. Tai eihän sitä itse tarvitse tehdä, kun sen voi teettää henkilöllä, joka jättää lapun auton päälle "Puhdistan autosi lumesta 25 €:lla, soita xxxx"

Maksaa 25€/kk ja on ihan talon alla lämmin talli. T: Helsingin keskustasta

Vierailija
8/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne sähköautot ladataan?

Kun

ei lämmityskään onnistu.

Vierailija
9/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sitä pitäis lämmittää?

Tai no, mä lämmitän eberillä ihan vaan siks ettei tartte takkia laittaa päälle.

Ja sillä oo minkään valtakunnan merkitystä, kun ennenvanhaan mainostettiin että "yksi kylmäkäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon kuin ajomatka Helsingistä Rovaniemelle".

Ei kiinnosta moottorinkuluma pätkän vertaa, parin vuoden välein tulee uusi auto.

Vierailija
10/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova rasitus moottorille kun käynnistää pakkasella ilman lämmitystä. Kai hesalaisilla sitten on varaa moottoriremonttiin.

Vierailija
11/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Webastolla tietysti, ihme kysymys. 

Vierailija
12/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, onko autosi niin romu ettei lähde käyntiin ilman sitä -10 asteessa?

Vierailija
13/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lämmitä mitenkään. Maaseudulla on vähän erilaista elämää muutenkin. On se kyllä vähän hassua, että juuri maajussit ovat niin hienohelmoja, etteivät voi ajaa lämmittämätöntä autoa...

Vierailija
14/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova rasitus moottorille kun käynnistää pakkasella ilman lämmitystä. Kai hesalaisilla sitten on varaa moottoriremonttiin.

Ei ole vielä tarvinnut moottoriremonttia,mutta vastahan olen 33 v autolla ajanut lämmittämättä.

N52, Hki

PS. Tarvitaanko maalla myös piponlämmittimiä ja kengänlämmittimiä?

Vierailija
15/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Miks sitä pitäis lämmittää?

Tai no, mä lämmitän eberillä ihan vaan siks ettei tartte takkia laittaa päälle.

Ja sillä oo minkään valtakunnan merkitystä, kun ennenvanhaan mainostettiin että "yksi kylmäkäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon kuin ajomatka Helsingistä Rovaniemelle".

Ei kiinnosta moottorinkuluma pätkän vertaa, parin vuoden välein tulee uusi auto.

Juuri tuon vuoksi en osta hesassa ollutta autoa.

Vierailija
16/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa 25€/kk ja on ihan talon alla lämmin talli. T: Helsingin keskustasta

Hyvin poikkeuksellisista. Paljolla ostit autohalliosakkeen ja onko tuo 25€/kk sen hoitovastike?   ONhan Helsingissä joitain varakkaita taloyhtiöitäkin.

Vierailija
17/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset ovat hienohelmoja. Auto pitää lämmittää ja saada aina pysököityä ihan oven viereen, muuten tulee parku. 

Vierailija
18/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, onko autosi niin romu ettei lähde käyntiin ilman sitä -10 asteessa?

Lämpöiseen autoon on kivempi mennä.

Vierailija
19/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämällä sitä tyhjäkäynnillä ennen liikkeelle lähtöä.

Vierailija
20/58 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

webasto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi