Miten Helsinkiläiset lämmittää autoa kun yleinen paikka autolle on tienvarsi paikka?
Olen tätä monesti ihmetellyt, että miten lämmitätte auton moottoria jos autopaikka on kadunvarressa taskuparkissa?
Kommentit (58)
Akku on pakko olla hyvässä kunnossa ja hyvät öljyt, muuten ei taida tulla mitään talviautoilusta.
Onneksi itse en asu Helsingissä, enkä ostaisi autoa jonka tiedän olleen Helsingissä ajossa, kylmäkäynnistykset edelleen kuluttaa konetta enemmän kuin esilämmitettynä. Ja sitten vielä se lyhyt kaupunkiajo kylmällä koneella joka ei ikinä lämpiä kunnolla normaalilämpimäksi...
Kylmäkäynnistävät ja myös ruostuttavat mieluummin kuin maksavat 300 €/kk melkein tyhjänä olevan maan alla sijaitsevan autohallin paikasta reilun kilometrin päässä kotoaan. Helsinkiläisten mielestä on käytännöllisempää kaivaa auto jäätyneiden aurausvallien seasta ulos ehkä kerran tai kolmesti talvessa. Tai eihän sitä itse tarvitse tehdä, kun sen voi teettää henkilöllä, joka jättää lapun auton päälle "Puhdistan autosi lumesta 25 €:lla, soita xxxx"
Tiedän, koska olen ex-helsinkiläinen
Webasto olisi pakko olla jos asuisin Helsingissä.
Kohtuullisen uusiin autoihin ei edes saa lämmitintä asennettua.Öljy on sitä varten.
Ei moottori mitään lämmitystä tarvitse. Vee 8 tulille ja menoksi. Akku pitää tietenkin olla hyvä ja voihan niitä laittaa useammankin.
Vierailija kirjoitti:
Kylmäkäynnistävät ja myös ruostuttavat mieluummin kuin maksavat 300 €/kk melkein tyhjänä olevan maan alla sijaitsevan autohallin paikasta reilun kilometrin päässä kotoaan. Helsinkiläisten mielestä on käytännöllisempää kaivaa auto jäätyneiden aurausvallien seasta ulos ehkä kerran tai kolmesti talvessa. Tai eihän sitä itse tarvitse tehdä, kun sen voi teettää henkilöllä, joka jättää lapun auton päälle "Puhdistan autosi lumesta 25 €:lla, soita xxxx"
Maksaa 25€/kk ja on ihan talon alla lämmin talli. T: Helsingin keskustasta
Miten ne sähköautot ladataan?
Kun
ei lämmityskään onnistu.
Miks sitä pitäis lämmittää?
Tai no, mä lämmitän eberillä ihan vaan siks ettei tartte takkia laittaa päälle.
Ja sillä oo minkään valtakunnan merkitystä, kun ennenvanhaan mainostettiin että "yksi kylmäkäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon kuin ajomatka Helsingistä Rovaniemelle".
Ei kiinnosta moottorinkuluma pätkän vertaa, parin vuoden välein tulee uusi auto.
Kova rasitus moottorille kun käynnistää pakkasella ilman lämmitystä. Kai hesalaisilla sitten on varaa moottoriremonttiin.
Webastolla tietysti, ihme kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Miksi, onko autosi niin romu ettei lähde käyntiin ilman sitä -10 asteessa?
En lämmitä mitenkään. Maaseudulla on vähän erilaista elämää muutenkin. On se kyllä vähän hassua, että juuri maajussit ovat niin hienohelmoja, etteivät voi ajaa lämmittämätöntä autoa...
Vierailija kirjoitti:
Kova rasitus moottorille kun käynnistää pakkasella ilman lämmitystä. Kai hesalaisilla sitten on varaa moottoriremonttiin.
Ei ole vielä tarvinnut moottoriremonttia,mutta vastahan olen 33 v autolla ajanut lämmittämättä.
N52, Hki
PS. Tarvitaanko maalla myös piponlämmittimiä ja kengänlämmittimiä?
Ukko39 kirjoitti:
Miks sitä pitäis lämmittää?
Tai no, mä lämmitän eberillä ihan vaan siks ettei tartte takkia laittaa päälle.Ja sillä oo minkään valtakunnan merkitystä, kun ennenvanhaan mainostettiin että "yksi kylmäkäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon kuin ajomatka Helsingistä Rovaniemelle".
Ei kiinnosta moottorinkuluma pätkän vertaa, parin vuoden välein tulee uusi auto.
Juuri tuon vuoksi en osta hesassa ollutta autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa 25€/kk ja on ihan talon alla lämmin talli. T: Helsingin keskustasta
Hyvin poikkeuksellisista. Paljolla ostit autohalliosakkeen ja onko tuo 25€/kk sen hoitovastike? ONhan Helsingissä joitain varakkaita taloyhtiöitäkin.
Maalaiset ovat hienohelmoja. Auto pitää lämmittää ja saada aina pysököityä ihan oven viereen, muuten tulee parku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi, onko autosi niin romu ettei lähde käyntiin ilman sitä -10 asteessa?
Lämpöiseen autoon on kivempi mennä.
Käyttämällä sitä tyhjäkäynnillä ennen liikkeelle lähtöä.
Webastolla tai ei millään. Nykyään öljyt ovat sen verran hyviä, ettei lämmitys ole niin pakollinen asia.