Oletko kokeillut ilta magnesiumia?
Kommentit (37)
Olen tälläinen reilusti ylipainoinen mies ja viiden kympin hujakoilla. Kokeilin piruutta ko. iltamagnesiumia 4 tabua iltaisin ja pakko myöntää että oikeasti auttaa. En heräile yöllä ja uni syvempää . Haitta puoli on noin 20€ hinta per purnukka mutta 120 tbl niin saa kuukauden unet sillä. Maksan sen ihan mielellään koska auttanut paljon ja hyvin nukuttuna ihmisenä sitä on vaan kaikki paremmin , kaikilla elämän aloilla. Tässä oma kokemukseni, kokemus voi olla ja onkin varmasti erilainen muilla.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kuvittelin magnesiumin (siis ei mikään iltamagnesium) auttavan ns. suonenvetoihin, mutta vähäinen oli teho. Tosin ummetuksesta ei silloin tarvinnut kärsiä.
Tuossa iltamagnesiumissa näyttää olevan sellaisia ainesosia kuin L-teaniini ja L-tryptofaani sekä kärsimyskukkauute. Olen tuota L-tryptofaania myös kokeillut magnesiumin ohella. Ei ollut havaittavaa vaikutusta.
Jos on stressaava vaihe ja unet kadoksissa otan sellaista antihistamiinia, joka unettaa.
Magnesiumoksidi-ja sitraatti imeytyvät huonosti. Vain noin 10% imeytyy ja loput toimii laksatiivina. Glysinaatti ja malaatti imeytyvät huomattavasti paremmin.
Magnesiummalaattia ei kannata ottaa iltaisin, koska se on piristävä muoto. Glysinaatti on hyvä, rauhoittava.
Olen kokenut nukkuvani paremmin juuri puhdistamon ilta magnesiumin kanssa. En tiedä, onko lumevaikutusta vai ihan pillerin vaikutuksesta, ei sillä väliä kunhan saan nukuttua. Kallis tuote, tarjousten perään kannattaa juosta.
Minä olen nukkunut sen iltamagnesiumin (otan 3 kpl) kanssa paremmin. On kallis tuote, mutta on riittänyt kuukauteksi.
Vierailija kirjoitti:
Verkkoapteeki kertoo, että vanhemmat allergialääkkeet (setiritsiini ja akrivastiini) saattavat väsyttää pientä osaa käyttäjistä.
Setiritsiini ei kuulu väsyttäviin, mutta esim. tuotemerkki Atarax auttaa useillekin. Ei sitä allergiaan ole kirjoitettu vuosikymmeniin, mutta sillä on sedatiivisia ja anksiolyyttisia vaikutuksia.
Ostan apteekista magnesiumsitraattia, jota yöksi otan. Auttaa lihaksia rentoutumaan. Tuosta mainitsemastasi en ole kuullu.
Vierailija kirjoitti:
On auttanut, otan 2kapselia iltaisin.
Te, jotka magnesiumia käytätte, huomaattehan, että esim. magnesium sitraatti ja magnesium glysinaatti on ihan eri asioita, kannattaa kurkata purkin pikkuprintit ennen kuin ostaa. Sitraatti on oiva laksatiivi, ei juuri muuta.
Sitraatti auttaa imeytymään paremmin
Sitraatti auttaa ehkäisemään mahdollisten virtsakivien muodostumisen.
Minulla auttaa magnesiumsitraatti lihaksiin ja nukun paremmin, kun otan yötä vasten. Magnesium itsessään rentouttaa ja väsyttää. Imeytyminen on elimistöstä riippuvainen. Kaikki ei hyödy esim. samoista lääkkeistä vaikka oireet ja sairaus sama. Tämä tulee näissä väittelyissä ottaa huomioon.
Tuolta firmalta nyt ei mitään kannata ostaa. Hirveää työntekijöiden/vuokratyöläisten pompottelua.
Minulle kävi myös samaa, ajattelin että saan hyvät yöunet mutta heräsin yöllä kamalan sydämentykytykseen..
Vierailija kirjoitti:
Koulussa laitettiin käsiin joskus jumppatunnilla, tosin päivällä.
Just aloitin käyttää, saa nähdä miten auttaa. Toivoisin että unet tasaantuis ja suonenveto loppuis. Kiitos näistä kommenteista!
Vierailija kirjoitti:
Joskus kuvittelin magnesiumin (siis ei mikään iltamagnesium) auttavan ns. suonenvetoihin, mutta vähäinen oli teho. Tosin ummetuksesta ei silloin tarvinnut kärsiä.
Tuossa iltamagnesiumissa näyttää olevan sellaisia ainesosia kuin L-teaniini ja L-tryptofaani sekä kärsimyskukkauute. Olen tuota L-tryptofaania myös kokeillut magnesiumin ohella. Ei ollut havaittavaa vaikutusta.
Jos on stressaava vaihe ja unet kadoksissa otan sellaista antihistamiinia, joka unettaa.
Suonenvetoihin auttaa veden juominen. Minulla tuli näitä lapsena, kun oli paljon muitakin nestehukkaoireita. En tiedä miksi en tuolloin osannut juoda vettä.
Raskauden aikana alkoivat uudestaan ja vesilasi tai puolikas illalla pitivät poissa. Yhtenä iltana en jaksanut nousta enää juomaan ja nukahdin, heräsin niin järkyttävään suonenvetoon että se oli kipeä vielä viikkoja itse tapahtuman jälkeen. Sen jälkeen nousin kiltisti juomaan eikä kramppeja enää tullut.
On auttanut, otan 2kapselia iltaisin.
Te, jotka magnesiumia käytätte, huomaattehan, että esim. magnesium sitraatti ja magnesium glysinaatti on ihan eri asioita, kannattaa kurkata purkin pikkuprintit ennen kuin ostaa. Sitraatti on oiva laksatiivi, ei juuri muuta.