Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia ovat ihmiset jotka kehoittavat köyhiä ja työttömiä säästämään hakemalla -30% ja -60% "aletuotteita"? Kuvittelevatko he että niitä on vapaasti saatavilla kaikille halukkaille?

Vierailija
01.09.2022 |

Minä olen tänä vuonna yrittänyt metsästää itselleni noita alennuslapuilla olevia tuotteita sekä ennen, että jälkeen iltayhdeksän.
Voin kertoa että niitä ei ole todellakaan helppo löytää, varsinkaan ysin jälkeen.
Koko ajan löytyy vain vähemmän ja vähemmän, kun ajat ovat koventuneet ja kovenevat.

Alelaputetuista tuotteista on erittäin kova kilpailu nykyään.

Eivätkö nämä "neuvojat" vain ymmärrä, vai ovatko vain jotenkin muuten yksinkertaisia?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löydän aina alehintaisia tuotteita, kun en varsinaisesti lähde etsimään mitään ja jos haluaisi jotain tiettyä, niin ei varmasti löydä.

Kas, tuurilla ne laivatkin seilaa...😅

Vierailija
42/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no näistä on tehty melkein trendi nykyään, jota mainostetaan loistavana rahansäästökeinona. Eikä siinä sinänsä ole mitään väärää. Itse en näitä metsästä, syön muutenkin melko vähän lihaa ja ajattelen oikeasti että jollekin muulle on siitä -30-50% enemmän iloa/tarvetta kun minulla. Toki voi sieltä sitten pyhältää joku muuten pihi sen nappaamaan jonkun tarvitsevan nenän edestä, vaikkei niin tarvetta olisikaan. Itseäni hiukan huvittaa, kun kaverillani on kalliit kulissit pystyssä taloja ja autoja myöten ja sitten ruuaksi metsästetään sitä halvinta tavaraa, hiukan vinksallaan tämäkin. Itse jätän mieluummin normibudjetin ruokaan ja muu elämä sitten sen mukaan. Kialla tai Fordillakin pääsee sinne kauppaan, ei tarvitse olla premium merkki :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin ennen samaa, että miksi meidän lähikaupasta niin harvoin löytää punalappusia. No syyhän selvis!

3-4 hengen porukka, todennäköisesti samaa perhettä, oli jo ennen 7 illalla ehtineet kerätä 2 täyttä korillista ja yhden kärryllisen punalappusia. Siellä he kuluttivat aikaa toisilleen pölisten, yksi istui kärryineen sellaisen korokkeen päällä. Odottivat ilta-alea. Itsekästä sanoisin minä.

Vierailija
44/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on aamuisin. Kaupasta vähän riippuu että mikä aamu, omassa lähikaupassa on tiistaiaamuisin. Aamuisin ne työntekijät siellä kaupassa pyörii laputtelemassa ja purkamassa lasteja, illalla ollaan kassoissa kiinni.

Vierailija
45/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-60 % on sillä poissuljettu, että haluan olla klo 21 kotona rauhoittumassa, enkä juosta kaupoissa.

Vierailija
46/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse en ole erityisesti metsästänyt näitä punalappuja, niin hintatietoisesti ostellut silti. Ei niitä punalappu tuotteita tosiaan niin paljoa ole ja jos sattuukin olemaan niin monesti myös niissä kalleimmissa tuotteissa, niinkuin joku mainitsi ja -30% ei kalliissa tuotteesta tee kannattavaakaan hankintaa. Ruoasta tinkiminen ei nykyään ole kauhean kannattavaa ja itselläkin menee semmoinen 160e-200e per kuukausi yhden henkilön taloudessa.

Aika lailla tinkiä saa, jos nykyhinnoilla pääsee 160 euroon/kk. Itseltäni onnistui hyvin vielä vuosi sitten, mutta enää ei. Jos hinnat vielä jatkaa nousuaan, niin 200 euroakin alkaa tehdä tiukkaa.

Vierailija
47/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin ennen samaa, että miksi meidän lähikaupasta niin harvoin löytää punalappusia. No syyhän selvis!

3-4 hengen porukka, todennäköisesti samaa perhettä, oli jo ennen 7 illalla ehtineet kerätä 2 täyttä korillista ja yhden kärryllisen punalappusia. Siellä he kuluttivat aikaa toisilleen pölisten, yksi istui kärryineen sellaisen korokkeen päällä. Odottivat ilta-alea. Itsekästä sanoisin minä.

No tuo on kyllä huipputörkeää jo. Miten joillain onkin otsaa. Tuohon pitäisi jo kauppiaan mielestäni puuttua.

Vierailija
48/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kerran retki helsingin "arvoalueiden" lähikauppoihin klo 20.30, niin saat sporttikassin täyteen pakkaseen ruokaa. Ei rikkaat niitä viitti ostaa.

Moni varakas on säästäväinen ellei pihi.

Vierailija
49/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita punalappuja ei pitäisi sotkea säästämiseen ja köyhäilyyn ollenkaan. Niiden tarkoitus on vähentää hävikkiä ja kannustaa ihmisiä ostamaan vähän rohkeammin päiväysvanhoja tuotteita, eikä olla jotain köyhäinapua.

Vierailija
50/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kerran retki helsingin "arvoalueiden" lähikauppoihin klo 20.30, niin saat sporttikassin täyteen pakkaseen ruokaa. Ei rikkaat niitä viitti ostaa.

Paljonkohan säästää, jos Pihtiputaalta lähtee ostoksille?

Vierailija
51/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin prismassa on paljon varsinkin jos tulee jo kasin aikoihin varaamaan kärryihin. Varttia vaille 9 on viimeistään parhaat viety. Mutta ei ne tuossa välissä pilaantua ehdi. Ei tuita jaksa kyllä kuin pari kertaa vuodessa harrastaa. Sen verran menee aikaa odotella puolesta tunnista tuntiin kaupassa.

Vierailija
52/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungin s-marketissa ilta-ale alkaa klo 18, mutta ei niitä tuotteita oo oikeestaan ku maanantaisin, muina iltoina melko huonosti. Ja sen tietää muutkin, koska siellä on maanantaisin kamala ruuhka, ihmiset menee sinne klo 17 jälkeen kiertää ja kun kello on kuusi, kassoilla riittää väkeä.

Vierailija
53/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin prismassa on paljon varsinkin jos tulee jo kasin aikoihin varaamaan kärryihin. Varttia vaille 9 on viimeistään parhaat viety. Mutta ei ne tuossa välissä pilaantua ehdi. Ei tuita jaksa kyllä kuin pari kertaa vuodessa harrastaa. Sen verran menee aikaa odotella puolesta tunnista tuntiin kaupassa.

Ja siis tuo odottelu sen takia, että prismassa on klo 21 jälkeen tupla-ale noista laputetuista.

Vierailija
54/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita punalappuja ei pitäisi sotkea säästämiseen ja köyhäilyyn ollenkaan. Niiden tarkoitus on vähentää hävikkiä ja kannustaa ihmisiä ostamaan vähän rohkeammin päiväysvanhoja tuotteita, eikä olla jotain köyhäinapua.

Näin juuri.

Ekologista ja säästöä mutta ei tosiaan tapa mihin voisi perustaa ruokaostokset.

Vierailija
55/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen ollut s-liikkeen kaupassa siihen aikaan että saa tuon ilta alen. En löytänyt mitään. Eikä siinä muutenkaan säästä, jos varta vasten lähtisi illalla kauppaan, matkaa kun on sen verran että autolla mentävä. Joten eiköhän se ole halvempaa käydä päivällä kun koulusta pääsee ja se kauppa on ihan siinä koulun vieressä. Siinä on Prisma ja Citymarket, enemmän on alennuksia cittarissa. Siellä on useasti jo -50%. Tai jotain kauppiaan omia tarjouksia. Jotkut tuotteet sitten haen Prismasta, kun siellä noin yleisesti halvempaa.

Vierailija
56/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä erilaiset hyväntekeväisyysjärjestöt käyvät hakemassa hävikkiruokaa kaupoista ja jakavat sen tarvitseville. Eli ne pitää mennä itse hakemaan tietystä paikasta ilmaiseksi. Mm.facebookissa on sellainen vapaaehtoisten porukka. Tällä tavalla estetään älytön hamstraus. Harvoin näkee siis punalapputuotteita.

Vierailija
57/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä erilaiset hyväntekeväisyysjärjestöt käyvät hakemassa hävikkiruokaa kaupoista ja jakavat sen tarvitseville. Eli ne pitää mennä itse hakemaan tietystä paikasta ilmaiseksi. Mm.facebookissa on sellainen vapaaehtoisten porukka. Tällä tavalla estetään älytön hamstraus. Harvoin näkee siis punalapputuotteita.

Uskovaiset tahot hakevat punalaputetut tuotteet ilmaiseksi kaupoista ja jakavat niitä huonossa asemassa oleville ihmisille, uskoaan tietty tuputtaen. Ja esiintyvät vielä hyväntekijöinä. Sairas kuvio. 

Vierailija
58/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko esim.SPR uskovainen yhdistys tai pelkästään vapaaehtoisista koostuva porukka uskovaisia. Pelastusarmeija jakaa myös ruokaa, mutta se on niin kaukana etten käy. Ev.lut seurakunta jakoi ruokaa korona-aikana ja taitaa jakaa nytkin, ilman saarnoja. Kyllä olen joskus sen saarnan kuunnellut varsinkin jouluna kun olen saanut hyvät ruuat sen jälkeen.😂

Vierailija
59/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käynyt noissa ruokajakeluissa. Siellä näkee ihan yleisesti mm. sitä, että tietyt ihmiset varailevat ennen ruokajakelun alkamista parhaat tuotteet itselleen. Jakelijat laittavat kuuliaisesti sivuun mitä nämä tyypit haluaa varata. Ei siellä jakelun alettua ole kuin jotain pilaantuneita hedelmiä tarjolla.

Vierailija
60/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa olen ollut s-liikkeen kaupassa siihen aikaan että saa tuon ilta alen. En löytänyt mitään. Eikä siinä muutenkaan säästä, jos varta vasten lähtisi illalla kauppaan, matkaa kun on sen verran että autolla mentävä. Joten eiköhän se ole halvempaa käydä päivällä kun koulusta pääsee ja se kauppa on ihan siinä koulun vieressä. Siinä on Prisma ja Citymarket, enemmän on alennuksia cittarissa. Siellä on useasti jo -50%. Tai jotain kauppiaan omia tarjouksia. Jotkut tuotteet sitten haen Prismasta, kun siellä noin yleisesti halvempaa.

Minä myös haen cittarista tarjoustuotteet, ja perus ostokset sitten vierestä prismasta. Joitain pirkka tuotteita tulee haettua cittarista myös vaikka ne ei ole mitään super halpoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi