Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia ovat ihmiset jotka kehoittavat köyhiä ja työttömiä säästämään hakemalla -30% ja -60% "aletuotteita"? Kuvittelevatko he että niitä on vapaasti saatavilla kaikille halukkaille?

Vierailija
01.09.2022 |

Minä olen tänä vuonna yrittänyt metsästää itselleni noita alennuslapuilla olevia tuotteita sekä ennen, että jälkeen iltayhdeksän.
Voin kertoa että niitä ei ole todellakaan helppo löytää, varsinkaan ysin jälkeen.
Koko ajan löytyy vain vähemmän ja vähemmän, kun ajat ovat koventuneet ja kovenevat.

Alelaputetuista tuotteista on erittäin kova kilpailu nykyään.

Eivätkö nämä "neuvojat" vain ymmärrä, vai ovatko vain jotenkin muuten yksinkertaisia?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijät on varannu alelaputetut itselleen. Maksavat vuoron päätteeksi. Näin tein itse kun olin kaupassa töissä. Ennen iltavuoron alkua kiersin kaupan läpi ja keräsin punalaputetut koriin. Vein korin varaston kylmiöön ja maksoin kun kauppa oli mennyt kiinni. En ole enää kaupassa töissä mutta luulen työkavereiden edelleen harrastavan tätä samaa

taisit itse punalaputtaa a-luookan tuotteita, jotka eivät olleet vanhoja

Vierailija
22/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisessa Citymarketissa on joka aamu saatavilla runsas valikoima -50%-laputettuja tuotteita. Eilenkin hain sieltä lohisuikaleita, kassleria, valmissalaattirasian ja maksamakkaraa itselleni.

S-kaupasta ne alennustuotteet haetaan. Ilta-ale on jo käsite, ja siihen saa vielä bonuksen päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilettäin olin kaupassa ilta-aikaan ja oli laputettuja jäljellä, kun meni oikeaan aikaa, mutta tässäkin pitää tuntea se kauppansa! Tuotteillakin on oma kiertonsa, milloin tulevat hyllyyn ja milloin päätyvät alennukseen, joten vinkkaisin seuraamaan niiden käyttämienne tuotteiden päivämääriä. Myöskin päivillä on väliä: toisina päivinä ei ole saatavilla mitään, kun taas toisina löytyy monipuolisesti kaikkea.

Eikä pidä lannistua, vaan sinnikkäästi hakea, kartoittaa ja tutkia, niin se palkitaan. :)

Vierailija
24/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nyt noita metsästä, mutta kun kävin kaupassa myöhään huomasin, että siellä ollaan jo kahdeksan jälkeen keräämässä niitä koriin. Alelapuilla oli tuotteita, joiden alkuperäinenkin hinta on korkea ja joiden ravintoarvokaan ei ole erityisen korkea. Valmissalaatteja, no niiden kilohinta on moninkertainen jo alunperin vs. jos ostaa vihannekset ja tekee salaatin itse. Sitten jotain erikoisia valmisruokia, ei niitä kannata ostaa, voi tehdä itse edullisemmin. 

Vierailija
25/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijät on varannu alelaputetut itselleen. Maksavat vuoron päätteeksi. Näin tein itse kun olin kaupassa töissä. Ennen iltavuoron alkua kiersin kaupan läpi ja keräsin punalaputetut koriin. Vein korin varaston kylmiöön ja maksoin kun kauppa oli mennyt kiinni. En ole enää kaupassa töissä mutta luulen työkavereiden edelleen harrastavan tätä samaa

taisit itse punalaputtaa a-luookan tuotteita, jotka eivät olleet vanhoja

En koskaan laputtanut mitään ohjeiden vastaisesti

Vierailija
26/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vain 2 kauppaa ja hyvällä tuurilla saa kerran kuussa jauhelihapaketin.

Vierailija
27/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran takanani kassajonossa oli mies, joka oli haalinut kaikki punalappulihat. Varmasti oli pienituloinen, kun haisi pahalta ja oli pukeutunut huonosti, MUTTA hän oli aivan järkyttävän lihava. Että siinä menee tarpeeseen.. Kun halvalla saa niin mässätään kuin siat.

Tässähän se paras vinkki tulee. Vähentää pikkuhiljaa syömisiään, niin laihtuu sitä mukaa.

Vierailija
28/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kerran retki helsingin "arvoalueiden" lähikauppoihin klo 20.30, niin saat sporttikassin täyteen pakkaseen ruokaa. Ei rikkaat niitä viitti ostaa.

Vierailija
29/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että on paljon kiinni siitä, missä kaupassa käy/ missä kaupungissa. Pikku paikkakunnilla kaikki eivät kehtaa niitä ostaa, mutta omassa lähikaupassani Vantaalla ei ole puoli ysin jäljeen enää mitään jäljellä.

Erittäin kauppakohtaista eli riippuu aivan kauppiaasta/myymälävastaavasta, millä periaatteella laittavat tavaraa alennukseen. Myös tarralappujen alennukset vaihtelevat huomattavasti: osassa -30% on normi, osassa jopa -50%, jotta saisivat tuotteet kaupaksi. S-ketjun ilta-ale on niin tiedostettu, että sieltä on monin paikoin hankalaa saada mitään.

Vierailija
30/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietenkään sossunelättejä ei kuulu neuvoa etsimään punalaputettuuja tuotteita, koska siiderissä ei ole alennuslappuja

Tarkaneuron tukiasiakas tietää jo että siiderit ovat aivan järkyttävän ylihintaisia litkuja. Vähät rahansa on käytettävä järkevämmin jos meinaa alkoholisoitua. 😁

Vierailija
31/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan ihan säännöllisesti noita alelaputettuja ruokia ja usein on saatavilla. Toki ei peruselintarvikkeista niin usein vaan jotain esimerkiksi valmisruokia tms.

En varta vasten metsästä niitä tai perusta ostoksia niihin. Mutta ekologista ja säästöä.

Riippuu paljon kaupastakin että kuinka paljon noita on myynnissä.

Vierailija
32/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksuja. Sit jos ei löydy niin ei löydy mut miksei kannattais edes yrittää? Ei mitään kalliita viiriäisenmunia tarjouslaputettuna kuitenkaan, kilohinta pitää silti katsoa.

Niin, kyllä meidän kaupassamme näkee paljonkin punalaputettua, mutta jos pieni einesrasia maksoi ennen yhdeksän euroa ja nyt kuusi, niin se on edelleen ihan veen kallis! Ei todella ole varaa ostaa yhtä rasiaa itselle, toista lapselle, ja kahta miehelle (kun ne rasiat ovat niin pieniä). Sillä rahalla voisi jo tilata perhepizzan, ihme "säästöä"...

Samaa halpisruokaa syödään kuin ennenkin. Kuivia herneitä keittoa varten en ole punalaputettuna nähnyt, enkä kaaliakaan.

Vierailija
33/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kaupoissa on ihan järjettömän paljon -30, -50% tuotteita.

Lihaa, valmisruokia, jogurtteja, leipiä. Toisissa ei juurikaan.

Vierailija
34/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tietenkään sossunelättejä ei kuulu neuvoa etsimään punalaputettuuja tuotteita, koska siiderissä ei ole alennuslappuja

Tarkaneuron tukiasiakas tietää jo että siiderit ovat aivan järkyttävän ylihintaisia litkuja. Vähät rahansa on käytettävä järkevämmin jos meinaa alkoholisoitua. 😁

Tukiasiakas tekee kotiviiniä tai ostaa halpaa vironviinaa.

Vierailija
35/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse en ole erityisesti metsästänyt näitä punalappuja, niin hintatietoisesti ostellut silti. Ei niitä punalappu tuotteita tosiaan niin paljoa ole ja jos sattuukin olemaan niin monesti myös niissä kalleimmissa tuotteissa, niinkuin joku mainitsi ja -30% ei kalliissa tuotteesta tee kannattavaakaan hankintaa. Ruoasta tinkiminen ei nykyään ole kauhean kannattavaa ja itselläkin menee semmoinen 160e-200e per kuukausi yhden henkilön taloudessa.

Vierailija
36/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekevät kauppansa myös - 30% hintaisina . Ja kun laputus tapahtuu aikaisin aamusta niitä ei illalle paljoa jää. Käytte väärään aikaan niitä metsästämässä.

Vierailija
37/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus Lidlissä töissä, eikä siellä ainakaan onnistunut varailla punalaputettuja ruokia itselleen. Koska päälliköt alensi aina ruuat, ja ne alensi niitä ihan mihin kellon aikaan sattui omiin hommiinsa sopimaan. Oli siis ihan kiinni siitä, kuka oli työvuorossa ja mitä muita töitä hänellä oli. Ei niitä olisi voinut keräillä kuin omalla tauolla, ja silloin ne oli jo saattaneet mennä kaupaksi. Paljon paremmin asiakkaat niitä pääsivät kyttimään. 

Ja oli muuten myymälästäkin kiinni. Toisessa myymälässä alennettiin esim. aina viimeiset käyttötavarat vikkelään, ja toisessa ei koskaan.

Eli pitäisi tietää tasan tarkkaan, mihin kellonaikaan vanhat tuotteet alennetaan. Ja myöskin tyytyä siihen valikoimaan, mitä nyt alennettaviin saattaa milloinkin joutua. En esim. ostaisi jotain huonoa einestä edes 60%:n alennuksella, enkä pilaantunutta ruokaa.

Vierailija
38/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti jos vaikka haluaa töihin valmisruoan evääksi niin hyllyssä isot valikoimat eri valmisruokia -30% tai -50%

Vierailija
39/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että on paljon kiinni siitä, missä kaupassa käy/ missä kaupungissa. Pikku paikkakunnilla kaikki eivät kehtaa niitä ostaa, mutta omassa lähikaupassani Vantaalla ei ole puoli ysin jäljeen enää mitään jäljellä.

Erittäin kauppakohtaista eli riippuu aivan kauppiaasta/myymälävastaavasta, millä periaatteella laittavat tavaraa alennukseen. Myös tarralappujen alennukset vaihtelevat huomattavasti: osassa -30% on normi, osassa jopa -50%, jotta saisivat tuotteet kaupaksi. S-ketjun ilta-ale on niin tiedostettu, että sieltä on monin paikoin hankalaa saada mitään.

Olen ostanut S-ketjun aletuotteita jo sillä 30%:n alellakin päiväsaikaan, jos on jotain hyvää sattunut vastaan. Silloinhan niitä ei jää ilta-ale-hamstraajille.

Vierailija
40/76 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on just näitä jotka luulee että työttömille kela maksaa vuokrat, lääkkeet,vedet,sähköt,autot,vakuutukset,bussiliput, vakuutukset, lääkärireissut, kuntosalikortit ja jne. Bonuksena toki kaiken tuon päälle 500 egeä puhtaana käteen... Tällä palstalla pyörii niin tyhmät kuin naiivit ja trollit, joiden tarkoituksena on vain saada porukka reagoimaan. Toiset on vain niin ulalla todellisuudesta, koska eivät ole itse ikinä kokeneet tätä puolta elämästä..

Niinhän kela maksaa nuo kaikki paitsi autoa, kuntosalikortin voi saada sossusta täydentävänä toimeentulotukena ja samoin bussilipun, kaikki muut kela kyllä maksaa jos on toimeentulotuella samoin saa  siihen päälle vielä yli 500e diskorahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi