12kk euribor 1,8%, koska teillä on asuntolainan korontarkistus päivä?
Meillä on nyt lokakuun lopussa. Toivottavasti ei nouse enää ennen sitä.
Kommentit (87)
Oli kesäkuussa. Nämä korot on vielä naurettavan matalia. Kun otimme lainan v. 2008 niin korko oli marginaaleineen yli 5%. Aika paljon saa nousta että edes siihen ylletään. Lainaa on jäljellä n. 60t €.
Joulukuun lopussa tarkistetaan, saa nähädä mitä on silloin. Lainaa 75 000e, eli ihan hirveitä summia ei ole onneksi luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Oli kesäkuussa. Nämä korot on vielä naurettavan matalia. Kun otimme lainan v. 2008 niin korko oli marginaaleineen yli 5%. Aika paljon saa nousta että edes siihen ylletään. Lainaa on jäljellä n. 60t €.
Aika harvoin silti nousu näin kovaa että puolessa vuodessa miinukselta melkein kahteen prosenttiin..
Kuukauden päästä ja korkokatto 1,5%
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset oikeasti itkee kahden prosentin korkoa. Vähnä absurdia, kun aikoinaan maksoi itse 19% korkoa, onneksi sitä oli vain se yksi vuosi, eka korko oli 17% ja sit ton 19% jälkeen 18%.
Nyt korko on prosentin luokassa, oli juuri sopivasti koron tarkistus ennen korkojen nousua. Ensi vuosi on sitten eri asia, mutta sitä murehdin sitten silloin. Oli meillä suunnitelmissa ottaa 180 t€ laina tässä loppuvuonna maa-alan ostoa varten, mutta jää nyt sitten tekemättä tuokin kauppa.
Ugh ja valtiolta sai koron takaisin 100% kyllä varmaan harmitti.. . Nyt ei valtio paljon korkoja huomio verotuksessa
Nyt jo yli 2% ja kovaa vauhtia kohti 4% mennään vuoden loppua kohti.
Kuun lopussa tarkistus, koron osuus lyhennyksessä nousee 22€ ->95€ kuukaudessa. Sijoitusasunto kyseessä.
Ei tarvi stressata koroista, kun on korkokatto, joka tällä hetkellä jo ilmainen ja korko voi enimmillään nousta 2.1% sisältäen marginaalin. Otettiin laina viime vuoden lopulla ja extraa ehdittiin maksaa parin kuukauden ajan.
alkuperäinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset oikeasti itkee kahden prosentin korkoa. Vähnä absurdia, kun aikoinaan maksoi itse 19% korkoa, onneksi sitä oli vain se yksi vuosi, eka korko oli 17% ja sit ton 19% jälkeen 18%.
Nyt korko on prosentin luokassa, oli juuri sopivasti koron tarkistus ennen korkojen nousua. Ensi vuosi on sitten eri asia, mutta sitä murehdin sitten silloin. Oli meillä suunnitelmissa ottaa 180 t€ laina tässä loppuvuonna maa-alan ostoa varten, mutta jää nyt sitten tekemättä tuokin kauppa.
Ugh ja valtiolta sai koron takaisin 100% kyllä varmaan harmitti.. . Nyt ei valtio paljon korkoja huomio verotuksessa
No ei varmasti saanut. Vaikka koron saa vähentää bruttotuloista niin valtio ei maksa sitä.
Huhtikuussa. Onneksi enää 30000€ lainaa.
Ja höpöhöpö, silloin oli lama ja työttömyys huippulukemissa!!! Todellakin vaadittiin töihin koulutus ja sen lisäksi työkokemusta, jota meillä vastavalmistuneilla ei välttämättä ollut! Siinä meni monelta ensiasunnot myyntiin järkyttävien 13 % korkojen takia
Vuosi sitten ostettiin omakotitalo (kaukolämmöllä). Velkaa on 390 000. Lyhennys korkoineen tällä hetkellä 1650, elokuussa oli tarkistus. Koron osuus nousi 200 euroa kerralla.
Turhaa narisette
Minulla oli aikoinaan asuntolainan korko 13,1%, ja siitäkin selvittiin.
Eikä silloinkaan sähkö ilmaista ollut.
Korot nousee. Kokoomuksen sytä tämäkin. Sanna kertoi.
t.Sannalahkolainen
Lokakuussa koron tarkistus. 6kk euribor 0,75 marginaalilla. Jos kokonaiskorko on 3% niin meidän lainamäärällä tekee 17e kuukaudessa..
Kyllä ahdistaa korkojen nousu.
Viikonloppuna pakko mennä etsimään iloa, valoa lähibaarista
t.Kyykkyvemputtaja
Minulla asuntolainaa noin 40 000 euroa,kokonaiskorko nyt 1,8% ja seuraava korontarkistus on muistaakseni 5/2023.
Velaton maksusuunnitelman mukaan olen vuonna 2031. Korkokattoa ei ole ja nyt minulla niin vähän velkaa enää jälellä että koron nousu ei haittaa.
M31
Vierailija kirjoitti:
Nonii sanna ja kumppanit. Sähkötuen lisäksi myös korkotukea. Saa suorittaa.
Eipäs unohdeta et tän kaiken päälle tulovero nousee 😅 omassa palkkaryhmässäni nousee 10% googlaamalla löytää lisää tietoa. Tulovero 2023
Niin, varakkaammilla se kulkee verosuunnittelun nimellä.