Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Aleksandra huomasi nelikymppisenä ettei olekaan hetero

Vierailija
01.09.2022 |

"ALEKSANDRA on niin kutsuttu myöhäisherännyt. Sanalla viitataan pitkissäkin heterosuhteissa eläneisiin ihmisiin, jotka havaitsevat vasta nuoruusiän jälkeen, esimerkiksi kolme-nelikymppisenä, etteivät olekaan heteroita.

Monet heistä ovat menneet tätä ennen naimisiin, hankkineet lapsia, omakotitalon ja koiran tehneet kuten monet suomalaiset tekevät"

Onko täällä muita joille käynyt näin?

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008992139.html

Kommentit (221)

Vierailija
121/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän tämä eheyttäminen homosta heteroksi on yhtä luonnollista. Toimii siis molempiin suuntiin.

Jos penis voi olla naisen sukupuolielin ja vagina miehen, niin homoseksuaalisuutta ei ole olemassa.

Eikä heteroseksuaalisuutta, muruseni.

Jotenkin kummasti ihmiset kuitenkin pystyvät rakastamaan toisiaan tässä maailmassa, jossa on myös transsukupuolisia. Myös transihmiset rakastavat ja saavat rakkautta.

Mutta hei, sinun ei tarvitse! Suostumus koskee kaikkia.

Lopettakaa sitten homoseksuaalien ahdistelu ja käsitteiden vääristely. Jostain syystä heterot ovat saaneet olla rauhassa tyttödikiltä ja bonusreiältä.

Otahan lääkkeesi. Tässä ketjussa puhutaan oman seksuaalisen suuntautumisen löytämisestä myöhään elämässä ja minä olen tavallinen, keski-ikäinen täti aivan tavanomaisilla reiillä.

Ilmiannan transvihaviestisi, syrjintä ei ole freessiä.

Kenenkään ei edelleenkään tarvitse ryhtyä suhteisiin kenenkään toisen kanssa, rakkauselämä perustuu vapaaehtoisuudelle.

Miksi sitten olette laventamassa homoseksuaalisuuden sisältämään vastakkaisen sukupuolen edustajat?

Mikä on sinun määritelmäsi homoseksuaalisuudelle?

Vierailija
122/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuminuija ei korvaa oikeaa lihamallia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muoti-ilmiö

Ennemmin niin ettei enää ole pakko tukahduttaa tunteitaan. Uskalletaan olla mitä on.

Siis onko seksuaalinen identiteetti pelkkä tunne?

Mihin ihmisen seksuaalinen identiteetti yleensäkin on tallennettu? Ja missä muodossa? Jos se tänään on muotoa x, niin miksi se ei aikaa myöten voisi muuttua muotoon y.

Heterosta homoseksuaalisuuteen muuttuminen on kivaa palstantäytettä. Toista suuntaa ei kuulemma ole olemassakaan, muuta kuin painostuskeinona.

Vierailija
124/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ne akat alkaa lesboiksi vanhoina kun on persehedelmät purkissa ja kun ei enää helpolla munaa saa.

Itse en kyllä lesbona huolisi moista jämäpalaa jolla on oikein lapset käyntikorttina vuosikymmenten heteroelämästä. Mutta mistäs niistä tietää mikä kuiva kurttuvittu niitä mahtaa kiihottaa.

Sinähän puhut kauniisti.

Minä olen ikionnellinen kumppanistani, joka minua ennen on ollut pitkässä heterosuhteessa. Ei hirveästi kiinnosta, mitä muut meistä ajattelevat.

N💘N

En ole lesbo mutta toivon oikeasti ettei naisesi särje sydäntäsi juoksemalla miehen syliin kun tulee taas kalun tarve.

Joo kaikkien biseksuaalien on joka sekunnilla saatava sekä píllua että kalua.

Eiku mitä?

Eri

Aika usein lesbo lentää pihalle kuin leppäkeihäs, kun bissen alkaakin tehdä mieli meisseliä ja jälkeläisiä.

Niin, toista ihmistä ei voi omistaa. Kumppanillani on lapset jo tehtynä, he ovat täysi-ikäisyyden kynnyksellä ja osa minunkin elämääni.

Minkään suhteen loppua ei voi ennustaa. Ei edes seksuaalipoliisi, joita tässä ketjussa näkyy riittävän. Otan tämän riskin omassa elämässäni. Jos ei uskalla rakastaa, mitä virkaa on elämällä?

N💘N

Vierailija
125/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itselle on käynyt oikeastaan juuri päinvastoin. Nuorempana kuvittelin hetkellisesti olevani bi, koska se oli muotia, mutta näin vanhemmiten todennut, että olen kyllä aivan pesunkestävä hetero.

Tämä on tavallista. Some vaikuttaa nykyään haitallisesti nuoriin niin että monet jumittuvat tuohon muoti-ilmiöön.

Vierailija
126/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikohan näistä teininä sukupuoltaan vaihtaneista huomaa kaksvitosena jo että tuliki tehtyä virhe.

Muotia vaihdella sukupuolta vieläki.

Tatuointeja poistellaan vanhempana, sama tämänkin "kokeilun" kanssa

Vierailija
127/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän tämä eheyttäminen homosta heteroksi on yhtä luonnollista. Toimii siis molempiin suuntiin.

Jos penis voi olla naisen sukupuolielin ja vagina miehen, niin homoseksuaalisuutta ei ole olemassa.

Jotenkin kummasti ihmiset kuitenkin pystyvät rakastamaan toisiaan tässä maailmassa, jossa on myös transsukupuolisia. Myös transihmiset rakastavat ja saavat rakkautta.

Lopettakaa sitten homoseksuaalien ahdistelu ja käsitteiden vääristely. Jostain syystä heterot ovat saaneet olla rauhassa tyttödikiltä ja bonusreiältä.

Otahan lääkkeesi. Tässä ketjussa puhutaan oman seksuaalisen suuntautumisen löytämisestä myöhään elämässä ja minä olen tavallinen, keski-ikäinen täti aivan tavanomaisilla reiillä.

Kenenkään ei edelleenkään tarvitse ryhtyä suhteisiin kenenkään toisen kanssa, rakkauselämä perustuu vapaaehtoisuudelle.

Miksi sitten olette laventamassa homoseksuaalisuuden sisältämään vastakkaisen sukupuolen edustajat?

En minä ole määrittelemässä kenenkään seksuaalisuutta.

Etkä sinäkään voi, omasi ulkopuolella. Et voi mitenkään tietää, kuka käyttää itsestään termejä homo, bi tai hetero milläkin perusteella, et näe heidän tai heidän kumppaniensa housuihin, heidän seksuaalihistoriaansa tai terveystietojaan.

Mikään määrä palstalla huutamista ei muuta asiaa. Et voi hallita muita ihmisiä.

Vierailija
128/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle esitteli itsensä aikanaan eräs nainen lesbona ja sitten kertoi että on poly ja panee myös miesten kanssa. Sittemmin en oo ottanut ihmisten määritelmiä seksuaalisuuksistaan kovin tosissaan. 

Vierailija
129/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle esitteli itsensä aikanaan eräs nainen lesbona ja sitten kertoi että on poly ja panee myös miesten kanssa. Sittemmin en oo ottanut ihmisten määritelmiä seksuaalisuuksistaan kovin tosissaan. 

Joo. Peniksellisen ja vaginallisen välinen seksi ei ole lesboseksiä nähnytkään.

Vierailija
130/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja moni heteroperheenisä pyllistää toiselle kaltaiselleen sillä levinneen viereisellä patjalla.

Ei vain voi tietää. Turha siis antaa otsasuonten pullistella asiasta.

Vierailija
131/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole määrittelemässä kenenkään seksuaalisuutta.

Etkä sinäkään voi, omasi ulkopuolella. Et voi mitenkään tietää, kuka käyttää itsestään termejä homo, bi tai hetero milläkin perusteella, et näe heidän tai heidän kumppaniensa housuihin, heidän seksuaalihistoriaansa tai terveystietojaan.

Mikään määrä palstalla huutamista ei muuta asiaa. Et voi hallita muita ihmisiä.

Yhteiskunta ei toimi niin, että jokainen keksii vakiintuneille käsitteille oman sisällön. Syrjityn vähemmistön larppaaminen fetissimielessä on erityisen vastenmielistä. Ei ole yksityisasia, jos vihervasemmisto, transit ja transaktivistit syöttävät narratiivia, jossa seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu identiteettiin, eikä biologiseen sukupuoleen.

Jos sinä identifioituisit transrodulliseksi, niin olisiko blackface stunning and brave?

Minä en vieläkään tajua, miksi se, että totean, ettet voi kontrolloida muiden tapaa sanoittaa omia seksuaali-identiteettejään, tarkoittaisi, että haluan pakottaa sinut tai jonkun muun hyväksymään rakkauselämäänsä ihmisiä tai elimiä, joita ette halua.

Asia nyt vain on näin. Transihmisiä on olemassa, ja heillä on kumppaneita, ja näillä kummillakin on sanoja omalle seksuaaliselle suuntautumiselleen. Minä tai sinä emme niihin voi vaikuttaa, sen enempää kuin kaappihomoperheenisän tai miehiä panevan polylesbon itse itsestään käyttämiin sanoihin.

Kehollinen ja seksuaalinen itsemääräämisoikeus koskee ihan meitä kaikkia. Ei sinun tarvitse olla yhdenkään transihmisen kanssa ellet halua. Jospa et kuitenkaan levittäisi heistä väärää tietoa tai vihaviestejä.

Sama

Vierailija
132/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta nauttinut munasta mutta sitten päättääkin nuolla mattoa 🥴

Vierailija
133/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellasta. Itse tajusin 30-vuotiaana että toinen mies kiinnostaa enemmän kuin naiset.

Vierailija
134/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten omakotitalo, lapset ja koira liittyy seksuaaliseen suuntautumiseen? Ajatteleeko ap, että lesbot ei asu omakotitalossa, ota koiraa tai hanki lapsia?

Mä myös ihmettelin tämän myöhäisherännäisen kommentteja. Tosi yksipuolinen ja naivi ajattelumaailma. Mutta noinhan se taitaa olla, jos ei ole elämänkokemusta.

Itse olen lesbo, mutta en ole koskaan pukeutunut reisitaskuhousuihin. Minulle oma suuntautuneisuus on vain yksi osa minua. En määritä itseäni sen kautta, enkä määritä pukeutumistani sen kautta. Olen hyvin tavallisen näköinen ja tyylinen nainen siinä Lidlin kassajonossa.

Eikä se omakotitalo, lapset, koira ym. ole mikään heteroiden juttu. Haloo! Tiedän montakin naisparia joilta löytyy nuo kaikki.

Vierailija
135/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä muodin mukana menevät heterot ärsyttävät oikeasti seksuaalivähemmistöön kuuluvia. Helppohan se nykyaikana on vaan julistaa ettei ole hetero. Eri asia se oli meillä oikeilla ei-heteroilla silloin 80- ja 90-luvuilla...

Tajuatko yhtään kuinka typerältä kuulostat?

Onko oikea lesbo vain sellainen joka huomaa lesboutensa viimeistään peruskouluiässä? Kelpuutatko jos tunnistaa seksuaalisuutensa 20-vuotiaana? Mutta 30-40-vuotiaana heräävät onkin varmasti feikkejä?

Kyseessä on bi, jos on kerran miehen kanssa ollut suhteessa.

Vierailija
136/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo artikkeli. Hän typistää seksuaalisuutensa ulkonaisiin seikkoihin, kuten asumismuotoon, lastenhankkimiseen ja vaatetukseen.

t. reisitaskuhousuja käyttävä, omakotitalossa asuva pesunkestävä heteronainen

Noinhan ei tuossa artikkelissa missään vaiheessa sanottu, vaan vauvapalstan päivystäjät jostain syystä tulkitsevat näin. Todennäköisemmältä kuitenkin vaikuttaa, että kyse on siitä, että henkilö aiemmin on yrittänyt sopia ympäristöstä tulevaan muottiin riippumatta siitä, mikä itsestä tuntunut hyvältä. Tämä koskenut sekä pukeutumista, parisuhdemuotoa jne. Nyt päästänyt siitä irti ja pukeutuu miten tuntuu hyvältä, ja on sellaisessa parisuhteessa, mikä tuntuu hyvältä. Missään vaiheessa ei kukaan hesarin artikkelissa sanonut, että lesbouteen kuuluu reisitaskuhousut. Vaikka tällaisen olkiukon kehittely tietysti itse kunkin saa tuntemaan itsensä kovin fiksuksi.

Hän kyllä sanoo, että aiemmin naisellinen pukeutuminen oli tuntunut hyvältä, mutta nyt mieli muuttui. Ei väittänyt, että ennen oli paine pukeutumiseen.

Vierailija
137/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä muodin mukana menevät heterot ärsyttävät oikeasti seksuaalivähemmistöön kuuluvia. Helppohan se nykyaikana on vaan julistaa ettei ole hetero. Eri asia se oli meillä oikeilla ei-heteroilla silloin 80- ja 90-luvuilla...

Onko oikea lesbo vain sellainen joka huomaa lesboutensa viimeistään peruskouluiässä? Kelpuutatko jos tunnistaa seksuaalisuutensa 20-vuotiaana? Mutta 30-40-vuotiaana heräävät onkin varmasti feikkejä?

Jankuti jankuti.

Vierailija
138/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasveissa on lajeja, joilla yksilöt ovat

-joko naaraspuolisia tai koiraspuolisia

-sekä koiras- että naaraspuolisia

Jälkimmäisissä on lajeja j a yksilöitä, joilla on

-erikseen hede- ja emikukkia

-sekä emit että heteet sisältäviä kukkia

-pelkkiä emikukkia ja sekä emit että heteet sisältäviä kukkia

-pelkkiä hedekukkia ja sekä emit että heteet sisältäviä kukkia

Sukupuolten erilaiset ilmenemismuodot ovat siis kasveilla erittäin kirjavat.

Miksei sukupuolisuuden ilmeneminen olisi kirjavaa myös eläimillä? Miksei sukupuolisuuden ilmeneminen olisi kirjavaa myös ihmisellä?

Miksei sukupuolisuuden kirjavuuden ilmeneminen ihmisillä koskisi myös sukupuoli-identiteettiä?

Siispä, rauhaa.

Vierailija
139/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasveissa on lajeja, joilla yksilöt ovat

-joko naaraspuolisia tai koiraspuolisia

-sekä koiras- että naaraspuolisia

Jälkimmäisissä on lajeja j a yksilöitä, joilla on

-erikseen hede- ja emikukkia

-sekä emit että heteet sisältäviä kukkia

-pelkkiä emikukkia ja sekä emit että heteet sisältäviä kukkia

-pelkkiä hedekukkia ja sekä emit että heteet sisältäviä kukkia

Sukupuolten erilaiset ilmenemismuodot ovat siis kasveilla erittäin kirjavat.

Miksei sukupuolisuuden ilmeneminen olisi kirjavaa myös eläimillä? Miksei sukupuolisuuden ilmeneminen olisi kirjavaa myös ihmisellä?

Miksei sukupuolisuuden kirjavuuden ilmeneminen ihmisillä koskisi myös sukupuoli-identiteettiä?

Siispä, rauhaa.

Silloin pitää puhua sukupuoli-identiteetistä ja sen moninaisuudesta. Ihmiset ovat nisäkkäitä, eivät etanoita, merihevosia, vuokkokaloja tai avokadoja.

Ihmislajilla on kaksi sukupuolta, 3 seksuaalista suuntautumista ja 7 miljardia persoonallisuutta.

Vierailija
140/221 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti.

Lesbolle suhde mieheen olisi kauhistus. Ei "ihan kiva". Ihan kuten heterolle ajatus samasta sukupuolesta on kuvottava. Miksei kyseessä voisi olla vaikka keski-iän kriisi? Kuka sanoo, että vain nuorena voi tehdä "vääriä" valintoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi