Miten olette opettaneet lapsen nielaisemaan lääketabletin?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Meillä pojalla ollut suuria hankaluuksia niellä tabletteja.
Kerran isompi tbl juuttui kurkkuun ja siitä jäänyt kammo.
Hienontaa tabletit vanhan ajan morttelilla ja syö jogurtin kanssa ne. On siis jo aikuinen, mutta vieläkään ei onnistu muutoin.
Terapia voisi auttaa
Jään kuulolle. Itse 40v, enkä ole ainuttakaan pilleriä saanut koskaan alas. Jotkut on niin pahan makuisia, ettei viitsisi aina pureskellakaan.
Lapset eivät pystyneet, kunnes saivat koulusta matoja. Oppivat lääkkeen nielemisen salamaniskusta.
Taisi olla motivaatio kohdillaan.
Maksamakkaran pala...pistän siihen keskelle.
Mun lapsi oppi ihan itse n. 6-vuotiaana, harjoitteli d-vitamiineilla ensin. Ei toki vielä isoja saa nieltyä, mutta esim allergialääkkeet menee helposti. Mutta se riippuu paljon ihmisestä miten helppoa tai vaikeaa se on, varmaan on ihan rakenteellisiakin eroja. Tää meidän nielaisi jo vauvana aika isoja palasia eikä koskaan kakostellut mitään.
Lääkkeen voi murskata lautasella lusikalla ja laittaa sitten ruiskuun ne murut, ja vetää sitten ruiskuun vettä ja ruiskata ne lapsen suuhun. Toimii myös eläimillä. En kyllä ymmärrä, kun mielestäni lapsille on kehitetty myös hyvänmakuisia lääkkeitä, jotka maistuvat hyvältä. Mutta eivät toki kaikki lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeen voi murskata lautasella lusikalla ja laittaa sitten ruiskuun ne murut, ja vetää sitten ruiskuun vettä ja ruiskata ne lapsen suuhun. Toimii myös eläimillä. En kyllä ymmärrä, kun mielestäni lapsille on kehitetty myös hyvänmakuisia lääkkeitä, jotka maistuvat hyvältä. Mutta eivät toki kaikki lääkkeet.
Ei voi likimainkaan kaikkia lääkkeitä murskata. On sellaisia jotka vaan pitäisi saada nieltyä kokonaisena. Lapsille on kehitetty hyvänmakuisia lääkkeitä, mutta ei kaikista lääkkeistä, ja joittenkin lääkeaineiden ominaismaku on vaan kauhean paha, eikä sitä pysty helposti peittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke on kyseessä? Suosittelen kokeilemaan jotain paksumpaa nestettä, esim mehukeittoa. Tabletti suuhun, pieni huikka keittoa perään ja sitten taivutetaan leuka rintaa kohti. Tämä helpottaa tabletin nielemistä huomattavasti. Jos pää taivutetaan taa, nieleminen on huomattavan vaikeaa. Kannattaa kokeilla, koska tämä toimii yllättävän monella.
T. Farmaseutti, jolla vaikeuksia niellä suuria tabletteja
Concerta. Kiitos vinkistä. Testasin itse ja tuntuu tosiaan, että kurkku pysyy paremmin auki, kun päätä taivuttaa eteen päin.
Ap
Sama lääke ja olen aina pureskellut. Hyvin toimii näinkin.
Hah, vois auttaa varsinkin, kun lapsi on jo itseäni isompi teini. Sitä paitsi kissoille lääkkeen antaminen onnistuu näköjään helpommin kuin lapselle oikean nielaisutekniikan opettaminen.
Ap