Kaveri sanoi olleensa väsynyt työviikon jälkeen. Mitä olen sitä touhua nähnyt
Niin tyyppi istuu koneella kaiket päivät. Vai väsynyt.
Kommentit (50)
Joo tietkö mä olen työtön ja silti väsyttää viikon päätteeksi .
Ei se väsymys aina työstä johdu pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, ihmettelen miten nämä istumatyöläiset jaksavat itkeä päivästä toiseen kuinka raskasta heillä on. Itse teen ruumiillista vaativaa asiantuntijatyötä ja saan voimaa siitä niin että työpäivän jälkeen olen valmis uusiin haasteisiin heti. Ja viikonloppuisin vaellan Lapissa.
Juuh, aika ylläri, että fyysistä työtä tekevät ovat usein fyysisesti myös paremmassa kunnossa. Ja vaativa asiantuntijatyö? Miksi, ette kerro suoraan ammattianne, vaan yritätte ylentää itseänne käyttämällä tuollaista nimitystä?
Ohiksena, täällä mammat huutaa pää märkänä kuinka tekevät vaativaa asiantuntijatyötä. Mutta ikinä ei kukaan ole kertonut mitä se oikeasti on. Siwan kassa? Samaa kategoriaa kuin kymppitonnien säästöt ja sijoitukset sekä yliopistokoulutukset
Toki täällä on varmasti paljonkinnäitä "vaativaa asiantuntijatyötä" tekeviä "osakemiljonäärejä" asumassa "250 neliön omakotitalossa Helsingin arvoalueella". Mutta toisaalta täällä on ihan varmasti myös muita kuin minä, jotka oikeasti ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneena tekevät töitä esimerkiksi tieteellisenä neuvonanatajana bioteknologiafirmassa, ja jotka oikeasti ovat osanneet säästää sen verran pahan päivän varalle, että osakkeissa ja säästötileillä on viisinumeroisia summia rahaa. Emme me oikeasti mitään satuolentoja ole, vaan ihan elämme täällä keskuudessanne - jopa vauvapalstalla aamukahvitauoillamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, ihmettelen miten nämä istumatyöläiset jaksavat itkeä päivästä toiseen kuinka raskasta heillä on. Itse teen ruumiillista vaativaa asiantuntijatyötä ja saan voimaa siitä niin että työpäivän jälkeen olen valmis uusiin haasteisiin heti. Ja viikonloppuisin vaellan Lapissa.
Juuh, aika ylläri, että fyysistä työtä tekevät ovat usein fyysisesti myös paremmassa kunnossa. Ja vaativa asiantuntijatyö? Miksi, ette kerro suoraan ammattianne, vaan yritätte ylentää itseänne käyttämällä tuollaista nimitystä?
Ohiksena, täällä mammat huutaa pää märkänä kuinka tekevät vaativaa asiantuntijatyötä. Mutta ikinä ei kukaan ole kertonut mitä se oikeasti on. Siwan kassa? Samaa kategoriaa kuin kymppitonnien säästöt ja sijoitukset sekä yliopistokoulutukset
Eli luuletko oikeasti, ettei Suomessa, saati Vauva-palstalla ole yhtään korkeakoulutettua asinatuntijaa, joka olisi saanut järjellisen summan rahaa säästöön, koska sinä ja tuttavasi ette kyseiseen kategoriaan kuulu? Vai mitä tällä kommentillasi haet?
Olen tehnyt fyysisesti raskasta työtä ja nyt viimeiset 10 vuotta tietotyötä. Olen tietotyöläisenä väsyneempi, jatkuva aivojen kuormitus väsyttää ihan eri tavalla kuin fyysinen työ. Ihan milloin tahansa palaisin fyysiseen työhon, jos se vaan olisi mahdollista (ei ole, koska jouduin työtapaturman seurauksena luopumaan fyysisestä työstä ja kouluttautumaan uudelle alalle).
Fyysistä työtä tehneenä ja nyt istumatyötä tietokoneella tekevänä tiedän, että molemmissa väsyy. Ehkä vähän eri tavalla. Fyysinen rasitus ja väsymys siitä on toisinaan jopa tervetulleempaa, kuin aivosumu istuessa keskittymistä vaativassa työssä.
Ap. Kerropa, mitä tämä RUUMIILLINEN, VAATIVA ASIANTUNTIJATYÖsi oikein on?!
Tunnit saavan siitä kovasti energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissuhommia tekevä mies kuuluu tähän samaan. Joka ei ikinä, ikinä kotona ja piipahtaessaankin ei pysty auttamaan perhettä. Reissuhommamies ei myöskään koskaan tienaa tästä tärkeästä työstään mitään osallistuakseen kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen projektipäällikkö. Koulutukseltani olen diplomi-insinööri. Taloudellinen tilanteeni on hyvä.
Mitä muuta haluat tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli luuletko oikeasti, ettei Suomessa, saati Vauva-palstalla ole yhtään korkeakoulutettua asinatuntijaa, joka olisi saanut järjellisen summan rahaa säästöön, koska sinä ja tuttavasi ette kyseiseen kategoriaan kuulu? Vai mitä tällä kommentillasi haet?
Palstalla on vahva konsensus siitä, että jokaisen pitää olla työtön tai korkeintaan lähihoitaja.
Toisaalta täällä on paljon hauskaa pätemistä, kun joku kuvittelee ylemmyydentuntoisena olevansa se palstan ainoa koulutettu ihminen. Eilen oli esimerkiksi hauskaa keskustelua keskiarvojen keskiarvosta.
Helppo ap:n vain maata sohvalla ja nostaa Kelasta rahaa. Ei tiedä työnteosta tai niiden kuormitustekijöistä mitään.
Näyttöpäätetyö on oikeasti TODELLA kuormittavaa ja väsyttävää. Etenkin, jos työ on todella kiireistä eikä pysty tarpeeksi paljon lepuuttamaan silmiään ja hartioitaan ja ns. jämähtää useaksi tunniksi vain tuijottamaan sitä näyttöä ja näpyttämään. Päänsärky on joskus ihan ylivoimaista.
Oletko ap ajatellut, että se väsyminen tulee siitä henkisestä paineestä mitä työ aiheuttaa. Monesti ruumiillisessa työssä väsyy ruumis, mutta ei mieli. Se että on koko ajan henkistä painetta työtä tehdessä on väsyttävää. Kyllä mä monta kertaa päätetyötä tehneenä olen miettinyt, että olisi ihanaa tehdä vain ruumiillista työtä missä ei koko ajan tarvitsisi ajatella ja miettiä jotain haastavia tapauksia.
Sua siis ärsyttää että kaverisi sanoo olevansa väsynyt. Katsot vierestä ja päättelet että ei oo mahdollista. Olet siis "erinomainen" kaveri.
Sen sijaan voisit kysyä miten hän voi, onko terveys muuten kunnossa, onko työ muutoin rasittavaa, esim. huono esimies, aikataulupaineet, huonosti työhön soveltuvat ohjelmat...
Jestas että kehtaatte ulkopuolelta aloittaa tämän toisten voinnin vähättelyn. Jos sinä jaksat kaikkea väsymättä, hyvä homma. Ei se silti oiketua olemaan mulq muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Menepä itse istumaan päiväksi tietokoneelle ja teet sitä viikottain. Ei ole niin helppoa. Ja jos toimistossa on huono ilmanvaihto tai muita sisäilmaongelmia niin se voi olla aika raskasta pitemmän päälle. Kaikista raskainta on väsyneenä istua tietokoneen edessä, kuin että fyysisesti oikeasti tekisit jotain. Plus hartia- ja niskaseudun ongelmat.
Molempia tehnyt, ja väsyneenä on totisesti helpompi istua tietokoneen ääressä, kuin tehdä jotain fyysistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepä itse istumaan päiväksi tietokoneelle ja teet sitä viikottain. Ei ole niin helppoa. Ja jos toimistossa on huono ilmanvaihto tai muita sisäilmaongelmia niin se voi olla aika raskasta pitemmän päälle. Kaikista raskainta on väsyneenä istua tietokoneen edessä, kuin että fyysisesti oikeasti tekisit jotain. Plus hartia- ja niskaseudun ongelmat.
Molempia tehnyt, ja väsyneenä on totisesti helpompi istua tietokoneen ääressä, kuin tehdä jotain fyysistä.
Heh. Mutta nimenomaan se tietokoneella istuminen aiheuttaa sitä väsymystä! Fyysisessä työssä on koko ajan liikkeessä ja pysyy virkeänä. Eri juttu, jos et osaa mennä ajoissa nukkumaan ja olet sen takia väsynyt.
Joo onhan se ihan ennenkuulumatonta että työ olisi kuormittavaa... Miksei kaikki ihmiset tee tietokonetöitä kun niistä ei väsy YHTÄÄN ? Työkaveritkin on varmaan aina tosi mukavia ja pomo ihana. Kotonakaan ei voi silloin huonosti mennä tai elämässä tulla mitään ylimääräistä vaivaa. Terveyskin pysyy hyvänä eikä voi sekään aiheuttaa väsymystä. Istuessa kun ihminen vaan lepää ja vetreytyy .....
Ja vapaa-ajan kaveritkin on niin energistä seuraa ettei sekään voi väsyttää. .
Fyysistä urakka työtä tehneenä
Olin tosi väsy aina töiden jälkeen ja uni tuli nopsaa tressiä oli vaan et paljon saa palkkaa.
Tietokone työ väsyttää myös, mutta jaksan nykyään harrastaa muutakin kuin sohvaa.
Toki työ stressaa enemmän
Ei ole helppoa työtä missään
Eikä se raskaus tule niistä fyysisistä jutuista (huono ergnomia, näytön tuijottelu) vaan siitä, että 8 tunnin työpäivästä saattaa olla aamusta kolme palaveria kolmesta eri aiheesta, kaikki vaativat etukäteisperehtymistä, asian ymmärtämistä ja jalostamista ja jatkuvaa valppautta. Sitten lounaalle, josta juoksujalkaa hoitamaan jotain ad hoc asiaa, josta menet myöhässä seuraavaan palaveriin, josta saat omat "aapeet" eli action pointit eli vastuut, ja siitä suoraan seuraavaan palaveriin ja samalla pitäisi hoitaa niitä ihan omia, juoksevia hommia.
On aivan äärimmäisen kuluttavaa, kun on koko ajan 100% valmiudessa ja kapasiteetti käytössä, koko ajan täytyy olla avoin jonkun tärkeälle asialle ja asiat täytyy keskeyttää ja aloittaa useita kertoja päivässä. Jos saisi aamulla istua koneen ääreen ja tehdä yhden asian kerrallaan alusta loppuun, eikä tarvisi olla sähköpostin, Teamsin, puhelimen tai vieruskaverin tavoitettavissa, niin ei se varmaan ihan kauhean raskasta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen projektipäällikkö. Koulutukseltani olen diplomi-insinööri. Taloudellinen tilanteeni on hyvä.
Mitä muuta haluat tietää?
Otatko áhŧéríiŋ?
Lainattu teksti tässä 100% totta.On helppo luulla ja kuvitella kuin arvostella toisen henkilön työtä nimettömänä tekemättä itse yhtään mitään työtä!