Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tökeröt päiväkodin työntekijät

Vierailija
31.08.2022 |

Onko teillä muilla kokemuksia töykeistä pk-työntekijöistä?
Itse olen kohdannut mm. sellaista, että kun tulen noutamaan lastani, niin hoitaja lähtee pois. Ei halua kohdata ja kertoa päivän kuulumisia, vaan suorastaan meni karkuun. Tosi kiva että hoidat lastani hei!
No lisäksi se, että lapseni oli riidellyt toisen lapsen kanssa päivän aikana parina eri päivänä, niin ennen meitä vanhempia erittäin mukavasti kohdelleet hoitajat muuttuivat todella nihkeiksi, siis olivat täys vastakohta sille mitä aiemmin. Hyvin epämiellyttävää. Etenkin ajatus siitä, että miten he sitten lastani kohtelevat hoitopäivän aikana, jos noin avoimesti näyttävät mieltään meille vanhemmillekin. Nyt etsimmekin uutta päiväkotia...
jakakaa kokemuksia kiitos!

Kommentit (237)

Vierailija
1/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttilan Touhulassa ainakin ammattilaisina itseään pitäviä, vaikka ovat täysin sen vastakohtia. 

Vierailija
2/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh mitä pskaa taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh mitä pskaa taas

??

Vierailija
4/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa on päiväkoti johtaja känny hänen puoleen.

Vierailija
5/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en henk.koht välitä yhtään kuunnella sitä samaa lätinää päivästä toiseen: "leikki emman kanssa kotileikissä" (joo, lapseni osaa kertoa päivästään itse) "lounaaksi oli pinaattilettuja" (joo, osaan katsoa netistä päiväkodin sapuskat) " nukkui päikkärit" (joo, niinkuin aina, kertokaa pliis jos se ei olis poikkeuksellisesti nukkunut)

Suosikkihoitajani onkin hän, joka huikkaa: moi, ihan normipäivä, huomiseen!

Vierailija
6/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissa on päiväkoti johtaja känny hänen puoleen.

Haluan kuulla muiden ihmisten kokemuksia. ap

Vierailija
7/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on surullista

Vierailija
8/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en henk.koht välitä yhtään kuunnella sitä samaa lätinää päivästä toiseen: "leikki emman kanssa kotileikissä" (joo, lapseni osaa kertoa päivästään itse) "lounaaksi oli pinaattilettuja" (joo, osaan katsoa netistä päiväkodin sapuskat) " nukkui päikkärit" (joo, niinkuin aina, kertokaa pliis jos se ei olis poikkeuksellisesti nukkunut)

En nyt tiedä miten tää liittyy aloitukseeni, mut ok :D ap

Vierailija
9/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mitä jos sillä hoitajalla oli vaan kiire, ei ehtinyt jäädä juttelemaan. Tai mitä jos se onkin sinun lapsesi joka aiheuttaa riitoja ja sinulle on siitä vaikea puhua koska et kuitenkaan usko.

Vierailija
10/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä miten tää liittyy aloitukseeni, mut ok :D ap

Liittyy tuohon kun kaipasit että hoitajat piltistäsi kertovat miten päivä on mennyt- me kaikki vanhemmat eivät sitä kaivata

Vierailija
11/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää entisen ammattikuntani puolesta. Tökeröön käytökseen törmäsin välillä omassakin työpaikassa, oli niitä hetkiä, kun olisin halunnut vajota maan alle nähdessäni työkaverin käytöksen. ja ihan varmasti olen itsekin virheitä tehnyt, mutta olipa esim. joskus tilanne, jossa työkaverini kovaan ääneen ilmoitti, että " Siellä nyt taas on yksi mamma pahoittanut mielensä, kun ei löydy lapsen vaatetta". No tottakai semmoisesta pitääkin sanoa, eikä se mitään mielenpahoitusta ole.

Ja tämä nyt vain yksi esimerkki

Ei varmaan hämmästytä, että päiväkodit ovat myös usein todella riitaisia työpaikkoja. 

Vierailija
12/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilanteita missä joku tietty hoitaja ei ole tiettyä lasta edes nähnyt koko päivänä vaikka virallisesti olisikin sen lapsen hoitaja. Siinä tilanteessa jos ei toisten muistiinpanoja ole käytössä voi olla että kyseinen hoitaja on lähtenyt hakemaan jonkun joka sen lapsen kanssa on ollut tai sitten ollut vaan kiire johonkin(työaika loppunut)..

Vierailija
13/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää entisen ammattikuntani puolesta. Tökeröön käytökseen törmäsin välillä omassakin työpaikassa, oli niitä hetkiä, kun olisin halunnut vajota maan alle nähdessäni työkaverin käytöksen. ja ihan varmasti olen itsekin virheitä tehnyt, mutta olipa esim. joskus tilanne, jossa työkaverini kovaan ääneen ilmoitti, että " Siellä nyt taas on yksi mamma pahoittanut mielensä, kun ei löydy lapsen vaatetta". No tottakai semmoisesta pitääkin sanoa, eikä se mitään mielenpahoitusta ole.

Ja tämä nyt vain yksi esimerkki

Ei varmaan hämmästytä, että päiväkodit ovat myös usein todella riitaisia työpaikkoja. 

ja lapsen vanhempi siis oli paikalla tuon kuulemassa. Mutta eipä tuollaista myöskään seläntakana tulisi laukoa. 

Vierailija
14/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mitä jos sillä hoitajalla oli vaan kiire, ei ehtinyt jäädä juttelemaan. Tai mitä jos se onkin sinun lapsesi joka aiheuttaa riitoja ja sinulle on siitä vaikea puhua koska et kuitenkaan usko.

Mitä jos, mitä jos........

Se on kuule sen hoitajan TYÖ kohdata vanhempi ja jäädä juttelemaan eli kertoa päivän kulku :D Ja jos lapseni aiheuttaisi riitoja, niin eikös päiväkodin ja kodin yhteistyöllä asiaa parhaiten edistettäisi?  AP

Vierailija
15/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyy tuohon kun kaipasit että hoitajat piltistäsi kertovat miten päivä on mennyt- me kaikki vanhemmat eivät sitä kaivata

Hoitajan työ on kertoa, vaikka vanhempi ei kaipaisikaan infoa.. ap

Vierailija
16/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks sillä lumihiutaleella siellä nyt joku hätä sit? Normipäivä, ei mitään raportoitavaa. Mitä nyt vähä tappelee.

Vierailija
17/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että mielestäni hieman erikoiselta kuulostaa, jos päiväkodin työntekijä "juoksee" ulkona melkeinpä karkuun luovuttamatta lasta vanhemmalle asiaankuuluvalla tavalla, tai hoitajat lasten satunnaisen riitelyn vuoksi alkaneet käyttäytyä tylysti. En voi sille mitään, mutta mietin heti, että miten itse otit esimerkiksi vastaan tiedon lapsien nahistelusta?

Vierailija
18/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos, mitä jos........

Se on kuule sen hoitajan TYÖ kohdata vanhempi ja jäädä juttelemaan eli kertoa päivän kulku :D Ja jos lapseni aiheuttaisi riitoja, niin eikös päiväkodin ja kodin yhteistyöllä asiaa parhaiten edistettäisi?  AP

Kyllä, ja varsinkin silloin, kun on ollut jotain "haastetta" niin se pitäisi aina saattaa vanhemman tietoon. 

Mutta turhaan ei myöskään puhuta varhaiskasvatuksen henkilökunta vajeesta, joten tuokin on totta, että aina se paikalla oleva työntekijä ei tiedä mitään lapsen päivästä, jos tiedonkulussa on ollut ongelmaa. Mutta tehkää aina näistä valitusta, koska ei tämä varhaiskasvatuksen tilanne korjaannu näillä meidän palstakeskusteluilla. Samoin päiväkodeista pitäisi aina vajaalla olosta ilmoittaa aviin. Vaikka se turhauttavaa on

Vierailija
19/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä. Vihaisena todettiin että lapsenne häiritsee päiväuniaikaa. No selvä. En kyllä tiedä mitä mun pitäisi asialle tehdä, kun olen töissä ja he paikalla. Lapsi oli 2.

Samoin monesta muusta asiasta tuli vihaista palautetta. Esim siitä että meidän vaipat on koko ajan loppu. Ihmettelin sitten että miten on mahdollista, kun tuon joka viikko ison liberopaketin. No yksi hoitaja käytti sitä kollektiivisena vaippapakettina koko ryhmälle,kun se oli siinä hyllyssä ekana 🤦🏼 minun vikaani sekin ilmeisesti. Ja siitä että lapsi pelleilee ruokapöydässä. Ja siitä ettei pese käsiä. Edelleen. Lapsi on 2 ja minä töissä tapahtuma-aikaan.

Vierailija
20/237 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliks sillä lumihiutaleella siellä nyt joku hätä sit? Normipäivä, ei mitään raportoitavaa. Mitä nyt vähä tappelee.

Aika ikävää kutsua pientä lasta lumihiutaleeksi. Ja tappelu, tai aloituksen tapauksessa riitely, ei todellakaan ole mikään normipäivä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi