Hikoaako muut imettäjät yöllä?
Hei!
Hassu kysymys ehkäpä, mutta onko muita yöhikoajia? Päivisin en hikoa, pikemminkin paleltaa, mutta yöllä on sänky märkänä. Hikoaminen on todella runsasta yöllä. Nukun kyllä lämpimän peiton alla, mutta muuten makkari on viileä. En ole aiemmin öisin hionnut, alkoi ssynnytyksen jälkeen. Edellisien imetysten kohdalla en muista että olisin näin hikoillut. Inhottaa kun sänky on yöllä tosiaan märkä :(
Aiheuttaakohan imetys hikoamisen?
Hinpu
Kommentit (8)
Aluksi ihan sama juttu mulla eli heräsin yöllä syötölle ihan läpimärkänä. Nyt kun vauva on reippaan kuukauden, on enempikin vilu kun lämmin.
Se alkoi jo sairaalassa ja luulin sen johtuvan muoveista lakanan alla. Mutta niinpä se vain kotosalla jatkuu! Jokaiselle syötölle yöaikaan herään likomärkänä, vaikka nukun vain rintsikat ja pikkarit päällä ja peittokaan ei aina ole päällä kun herään. Kaiken lisäksi meillä on makkarissa öisin lämmintä vain 17 astetta...
Taidan pistää hikoilub imetyksen piikkiin, kun siitä kerta kärsii muutkin. Vauva on nyt kaksiviikkoinen, jospa hikoilu helpottaisi ajan myötä.
Hinpu
...mulla oli ensimmäiset pari viikkoa niin, että imettäessä ei voinut olla mitään sukkia tai mieluusti edes pitkiä lahkeita jaloissa. Tuntui kuin olis kerta kaikkiaan tukehtunut siihen kuumuuteen, joka tuli ja se lähti juuri jalkateristä, omituista kyllä.
Yöllä otin peiton pois jalkojen päältä ja vähän heiluttelinkin niitä tuulettaakseni (epäilemättä tosi järkevän näköistä - onneksi mies on sikeäuninen) ja sepä auttoi hieman.
Vähitellen jalkakuumuus väheni, ja nyt en yleensä enää pahemmin hikoakaan imettäessä.
Täälläkin hikoillaan yöllä. Kun herään yöllä imettämäään huomaan, että paita on läpimärkä. Joudun tyypillisesti vaihtamaan paidan 1-2 kertaa yössä. Kauanko teillä on tätä hikoilua jatkunut?
Hikoilu alkoi jo raskausaikana ja alkanut nyt vasta (8,5kk) hellittämään. Nukun ilman yöppäriä ja usein vällyjen ulkopuolella. Nyt myös viileämmillä ilmoilla on ollut helpompaa, että tiedä nyt sitten onko oikeasti vähentynyt...
Imetän nyt 8 kk ikäistä vauvaa eikä onneksi enää hikoiluta. Nyt näin jälkeenpäin en kyllä tarkkaan muista milloin yöhikoilu loppui, mutta väheni kyllä kovasti ensimmäisten kuukausien aikana. Aluksi myös minä heräsin yöllä aina TODELLA märkänä ja siitä kun nousi imettämään, niin äkkiä olikin sitten tosi kylmä. Ei ole ikävä niitä aikoja... Nukuinkin usein alkuyön pyyhkeen päällä ja sitten imetyksen jälkeen otin pyyhkeen pois ja käänsin peiton toisinpäin. Sitten oli taas vähän aikaa kuivat oltavat ;-) Neuvolasta sanottiin, että se loppuu viimeistään sitten kun lopettaa imetyksen... Mutta minä tosiaankin imetän edelleen eikä hikoilua ole kyllä ollut enää aikoihin.
Herään aina ekalle yösyönnille litimärkänä! Ei minullakaan ole vastaavaa ilmennyt aiemmin, joten uskoisin liittyvän imetykseen jotenkin.
Karssuli