Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suosittelet rintarepun/kantoliinan sijaan?

09.08.2006 |

Hei

Pojanpalleroiseni on niin iso - ja sylikissa, että alkaa äiti luhistua pian ;) Olen kokeillut rintareppua, joka painaa ihan mielettömästi jo hetken käytön jälkeen. Mulla on myös kantoliina, mutta sen " viritteleminen" on niin hankalaa eikä onnistu joka mutkassa, etenkin kun on kuvioissa mukana myös vilkas parivuotias.

Onko kellään kokemusta esim. Mei Hip -kantorepusta tai muusta vastaavasta? Apuja kaipaisin, koska alkaa tämä 163 cm runko pian taipua pahemman kerran.

Iloista iltaa kaikille, toivottavasti Tero saa kehäskultaa!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut kehuttavan Ergo-kantorinkkaa. Sitä kai voi käyttää jo aika pienellä vatsapuolella ja vaihtaa myöhemmin selkäpuolelle. Itselläni ei valitettavasti ole siiä kokemusta.

Vierailija
2/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehdoton! Ergo on kantorinkka/reppu jolla saat lapsen selkään, vatsalle ja lonkalle. Egro on siitä hyvä että repun painopiste ja samalla siis lapsenkin on sun lonkkien päällä eli ei rasita selkää eikä hartioita. Hinta on hunajainen, noin 90-100 euroa, mutta meillä ainkain on kannattanut, olemme todella tyytyväisiä. Perheemme isä käyttää ergoa mielellään ja nykyään kantaa poikaa siinä useammin kuin minä.

Valdine

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toiminut meillä hyvin. On nopea ja helppo laittaa. Paino tosin tulee toiselle hartialle, mutta hyvin olen jaksanut siinä kantaa yli yksivuotiasta, melko isoakin lasta. Hinta noin neljäkymppiä.

Vierailija
4/11 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso sivu http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/carryme.html

Tämän löydettyäni ei muita liinoja ole tarvittu!

Vierailija
5/11 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aika sama kuin ergo, mutta lonkalla ei pysty kantamaan (kuten ei vanhanmallisissa ergoissakaan?), mutta meille on riittänyt tuo edessä kantaminen loistavasti. Ehkä sitten vanhempana selän puolella..Mutta ei tule selkä kipeäksi eikä hintakaan päätä huimaa, n. 60¿.

Vierailija
6/11 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä ollut n.kuukauden ja on aivan ehdoton.Minä mietin aluksi kantoliinaa, mutta tähän päädyin, enkä ole katunut. Mielestäni helppo laittaa ja tuntuu " päällä" mukavalta.

Vierailija
7/11 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Patapumin erinomaisuudesta! Ehdottomasti paras ostokseni vauvalleni (nyt 7,5kk). Käytän sekä edessä että selässä eikä paino tunnu yhtään selässä (vauva 9kg). Menee varmasti vielä pitkään.

Vierailija
8/11 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän menee sivuun mutta sallitteko...:)

Voiko Carry Me:ssä kantaa myös lonkalla?

:)mammakka

Vierailija
9/11 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja kumarrus, kaikenlaisia fiksuja kantohommia sitä onkin olemassa näköjään! Nyt vain näistä valita se paras ;-) hmm... Onko muuten kukaan kokeillut sitä Mei Hip:iä? Näyttää vaan niin kätsyltä.

Toi kaksiosainen liina näytti tosi helpolta ja kevyeltä. Tuo Ergo näyttää kuvassa ainakin aikamoiselta kapistukselta, onko se itsessään painava? Entä se Patapum?

Joku kysyi poitsun iästä. On viittä vaille viisi kuukautta nyt.

Vierailija
10/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa tykätty Ergosta ihan mielettömästi, ei paina hartioihin ollenkaan. Lapset tykkäävät ihan hurjasti, etenkin neiti alkaa hihkua, kun otan Ergon esiin. Ergossa voi lasta kantaa jopa 27 kiloon asti, varmasti ihan kätevä isommallakin pikkuisella. Ei reppu itsessään juurikaan paina, sama kuin kevyt reppu nyt yleensäkin. Ergossa on myös vyötärökiinnityksessä " turvalenksu" eli jos solki pettää, ei lapsi kuitenkaan putoa repusta.

Nettikirppareita surffaillessani pisti muuten silmään, että käytetyistä Ergoista pyydetään 70 euroa eli pitäisi säilyttää arvonsa ihan hyvin.

Ja jos mietit eri vaihtoehtojen välillä, eikös kantoliinakanavan kautta saa vuokrattua erilaisia liinoja ja kantoreppuja, joita voisi sitten kokeilla ihan käytössä?

Vierailija
11/11 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itsessään kevyt ja varsinkin kun lapsi on mulla selässä, niin ei paina missään. Tänään esim imuroin lapsi selässä, eikä tuntunut missään ja lapsikin oli rauhallinen (muutoin kun tuo imurointi on yhtä huutoa). Iltapäivällä oltiin asuntomessuilla käymässä ja taas oli ergo loistava, lapsi kulki selässä lähes koko kierroksen! Lapsi siis 10,5kk ja 11kg.

Valdine