Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku vasta valmistunut taiteilija kehtaanpyytää muotokuvamaalauksesta 300 euroa kun talut maksaa kirpparilla

Vierailija
31.08.2022 |

5-15 euroa. Luuleeko ne todella, että joku maksaisi heille lähes 2000 mummon markkaa taulusta jossa ei ole mukana edes kehyksiä. Nuorilla karannut täysin todellisuuden taju rahanarvosta. Jäi sit tilaamatta kaksi taulua jotka olisin teettänyt lapsistani puoli tutulla taiteilijalla.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösilön teksti on täynnä kielioppivirheitä. Kertonee älynlahjoista kaiken.

Vierailija
82/95 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaamalla itse taulut kotiinne säästätte helposti jopa tuhansia euroja.

Samalla voi itse kirjoittaa kirjat niin ei tarvitse maksaa mitään Bookbeatia ja tehdä itse musiikin niin ei tarvitse Spotifya ja elokuvatkin voi itse kuvata kirpparilta hankitulla halvalla vhs-nauhurilla  joten voi myydä television  tarpeettomana pois, ja samalla irtisanoa  kaikki maksukanavat.

Ajatella miten helposti voi alkaa säästämään kun vähän vaan viitsii miettiä. Hyvä aloitus oli ostaa lastensa kuvat kirpparilta.

Kuvittelen että tuo "maalaamalla itse taulut kotiinne... " on ironiaa. Muistelen nähneeni tällaisen mainoslauseen aikanaan jossain lehdessä. Myytiin siis tuollaisia taulunmaalauspaketteja ja mainoslause oli tuo. Muistan kun huvitti jo silloin kovasti tämä tapa mainostaa.

Se oli 1970-luvulla. Minustakin oli niin huvittava, että jäi mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändit veloittavat hääkeikasta satoja euroja, vaikka kirppikseltä saa cd:n yhdellä eurolla.

Vierailija
84/95 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö ap, että kuinka paljon värit, kehykset, taulupohjat maksaa, että ihan melkein ilmaiseksi sinulle? Ja kuinka paljon tekee töitä sen maalauksen eteen eli monia tunteja ja ihan pitäisi myydä sinulle hintaan 15 €? Taidat olla aika törkeä ja pihi ja sinulle pitäisi kaikki laittaa ihan ilmaiseksi. Ne opiskelijat ovat tehneet paljon töitä ja heistä joistain syntyy joku päivä suuria taitelijoita. Jos maksat siitä sen vaikka 2000 €, niin ehkä 10 vuoden jälkeen taulun hinta noussut 20 000 € tai enemmän. Eli koskaan ei voi tietää...

Vierailija
85/95 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy tässä aloituksessa hyvin taiteen ja sen tekijöiden arvostus, tai sen puute. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi tai korkeintaan pulla-kahvin hinnalla. Ei edes mietitä, että jollain on koulutus ja vuosia työtä takana taitojen saavuttamiseksi ja työtunnit maksaa. Ja vielä vähemmän ajatellaan mitään materiaalikuluja, kyllähän se maali ja taulupohja ja välineet mitä muotokuvaan menee tulee sille taiteilijalle jostain runsaudensarvesta joka tuuttaa tavaraa ilmaiseksi joka työhön.

Vierailija
86/95 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
87/95 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdy aiheeseen matrikkelitaiteilija ja kuvataiteilijamatrikkeli.

Joillain teoksilla pysyy ja kasvaa arvo, jotkut ovat käsityötä tai toritaidetta.

Vierailija
88/95 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkabubu kirjoitti:

Hyvä säkä jos löytyy kirpparilta just teidän muksujen muotokuvia kympillä.

Pistää vaan miettimään kuinka kyseenalaiset kanavat niitä levittelee ja onko ollenkaan salonkikelpoisia, ettei nyt kuitenkin poliisi oo kiinnostunut tästä.🤔

Et ihan oikeasti VOI olla näin tyhmä.

Vierailija
89/95 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan 1500 e muotokuvasta ja enemmänkin. Enkä ole edes ammattitaiteilija vaan sivutuloina tekaisen. Kukaan ei ole vielä valittanut. Hinnassa materiaalit, aito kangas, maalit, työvaiheet ja käytetty aika kuvattamisineen. Jos kehystettynä se on jo 2000 e.

Vierailija
90/95 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300e ammattitaiteilijalta on polkuhinta.

Harrastelijan työ maksaa kankaan ja värit, max 50e

Vierailija
91/95 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt tätä "vastavalmistunut taiteilija" juttua.

Voiko taiteilijaksi siis opetella?

Mä olen jotenkin aina ajatellut asian siten että toisilla se kyky on luonnostaan, toisilla ei, eikä sitä voi koulussa taiteilijaksi muuttua.

Vierailija
92/95 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta niitä taluja sitten.

Osta valmiina kirpparilta. Toivottavasti ovat näköisiä?

Vierailija
93/95 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihmetellyt tätä "vastavalmistunut taiteilija" juttua.

Voiko taiteilijaksi siis opetella?

Mä olen jotenkin aina ajatellut asian siten että toisilla se kyky on luonnostaan, toisilla ei, eikä sitä voi koulussa taiteilijaksi muuttua.

Luovuus voi olla toisilla isompaa eli synnynnäistä, mutta taidot on opeteltava. 

Vierailija
94/95 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööh

Vierailija
95/95 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaakin????!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän