Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö hintojen nousu ole vaikuttanut elämäänne?

Vierailija
31.08.2022 |

Tuntuu, että tuttavapiirissäni kaikki elävät kuten ennenkin. Paitsi minä. Tutut matkustelee, hankkivat asuntoja, huonekaluja, vaatteita, kenkiä, käyvät ulkona syömässä jne kuin ennenkin. Itselläni tällä hintojen nousulla on ollut tuntuvat seuraukset arkeen. Mistään hankinnoista, lomamatkoista jne ei ole nyt puhettakaan. Olen työelämässä, mutten kovin hyvin palkatussa työssä.
Miten teillä muilla on tilanne?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä, joten ei ole.

Vierailija
22/50 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juri tuli Helen tiedote sähkölaskun nousuta.Jätän kerhon välin Kalliossa .Säästän metro raha.Sillä metromatkan lipulla,meno paluu,säästän rahan ja ostan ruokaa. Yksin elävän arkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole säästöjä, niin kannattaa kyllä varautua siihen, että kaikesta pitää maksaa vähitellen enemmän ja enemmän.

Vierailija
24/50 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut vielä yhtään mitään. Eikä keksitty sähkökriisikään. Hallitus taisi keksiä sähkökriisin, että saa taas pumpata rahaa menemään. En keksi mitään järjellistä syytä moiselle tuhlaamiselle ja holtittomuudelle. Ensi vaaleissa en taatusti äänestä näitä hallituspuolueita!

Vierailija
25/50 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken ostin pesuaineita minimanista kun kaikki loppuu aina kerralla, ennen ois saanut tuon kassillisen kahdellakympillä - nyt meni 55e! Tarkistin edellisestä kuitista lähes samat tuotteet olleet vielä puoli vuotta sitten yli puolet halvempia.

Kävin myös k-marketissa ja ostin kassillisen peruselintarvikkeita, kauppaan meni 49e! Siis kanankoipiin, leipään, jugurttiin, nuudeleihin, tomaatteihin jne...

Olen opiskelija enkä saa opintolainaa, koko opintoraha on nyt tältä kuulta mennyt ja vielä ois 30päivää pärjättävä :0

Tyhjästä on paha nyhjästä.

Ensin lopetan siivoamisen, sitten syömisen ja lopulta varmaan hengittämisen.

Eletään ihan kamalia aikoja.

N23

Vierailija
26/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut n. 25% nettotuloista aina säästöön. Toistaiseksi on riittänyt, että vähän vähemmän säästää, varsinaisiin säästöihin ei ole tarvinnut koskea. Lopulta varmaan pitää käyttää säästöjä, ettei tarvitse alkaa nuukailemaan tai tinkimään ostoksista/muusta elintasosta...

Vierailija
28/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha näitä on vellomaan jäädä.

Vierailija
29/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään. Kun on sijoittanut 50 % nettotuloista yli kymmenen vuotta ei ole mitään hätää, vaikka nyt tulisikin pariki vuodeski se tilanne eteen, että kaikki nettotulot kuluisivat erilaisiin laskuihin.

Vierailija
30/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä ole mitenkään vaikuttanut. Tänään vatsa sattumalta kalatiskillä kiinnitin huomiota lohen kilohintaan, mutta ostin samalla tavalla kuin ennenkin.

Vierailija
31/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En ennenkään ostanut mitään ylimääräistä ja olen säästänyt sievoisen summan. Aina pitää olla säästöjä pahan päivän varalle. Tietysti osakkeissa on jonkin verran, mutta niihin ei ole tarvetta koskea vielä vuosikymmeniin.

N27

Vierailija
32/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiat jatkuu nykyisellään, olen ahdingossa parin kuukauden päästä. Rukoilen apua Herralta, että löydän ratkaisun ajoissa. Osa-aikatyö kyllä on, mutta sillä rahalla ei pitkälle pötkitä tässä tilanteessa. En vielä tiedä, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Jumala on aina auttanut ulos ahdingoista ennenkin. Aina olen rukoillut ja kreivin aikaan löytänyt sellaista, millä taas selviän. 🙏 Aina on kaikki laskut tulleet maksetuiksi. Jopa sellaiset järjettömän isot yllätyslaskut, joiden olen uskonut vievän minut perikatoon tai jopa häätöön asti. Jostain vain on rahat aina järjestyneet kaikkeen.

Vierailija
33/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vaikuttanut. Nyt joudun tyytymään neljän tähden hotelleihin ja matkustamaan joskus myös turistiluokassa, kun kaikki kallistunut niin paljon.

Vierailija
34/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ekstra tiristetty jo pois pari vuotta sitten kun jatkoin opintojani. Ruoasta yrittänyt vielä pikkuisem säästää, en osta lihoja kuin pjnalapuklla yms.

Vierailija
35/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön mennyt 500-800e, nyt menee vähemmän.

Vierailija
36/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisten elämään ei ole vaikuttanut mutta pienituloisten ja osan keskitulositen elämään on jo vaikuttanut. 

Vierailija
37/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson hintoja ja ostan halvempia tuotteita esim. X-traa ja punalapputuotteita.

Vierailija
38/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina elänyt säästeliäästi, onnekseni sähkösopimus on edullisesti voimassa vielä vuoden. Minulla ei ole muita huollettavia kuin itseni, olen ajokortiton ja autoton, kaikki tarvitsemani on kävelymatkan päässä, talossa on pesutupa, eikä tällä hetkellä ole muita laskuja kuin puhelin (sis.netin), sähkö (3kk välein), Netflix ja vuokra (sis.veden).  Vaateostoksia ja muita shoppailuja olen inhonnut aina, harrastuksenakin on yksi kansalaisopiston kurssi, muutoin ilmaista tekemistä kotona ja tuo Netflix.

Eli vielä olen kuivilla vesillä. Jotain hyvää kerrankin siitä, että on lapseton vuokralla asuva ajokortiton sinkku täti.

Vierailija
39/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakin olen joutunut vaihtamaan XO:sta VSOP:hen. Voin jatkossa joutua vaihtamaan kalliin viskini vähän edullisempaan. Sikarimerkkiä en vaihda.

Vierailija
40/50 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta vaikutusta, kuin että nyt ei ole varaa ihan kaikkiin lääkkeisiin ja syödä raaskin vain joka toinen päivä.

Että hyvin menee vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme