Miten juuri SINÄ osallistut energian säästämiseen?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin tänään valot päälle vaikka kotona ei ole ketään. Ravistellaan vähän instutiota ja katsellaan miten syvään ihmiset ovat valmiita kumartamaan, meneekö pää kohta lattiasta läpi. Halvalla kiinteähintaisella pystyn vielä protestoimaan, antaa muiden vuorostaan maksaa.
Tai voisit osallistua sähkönsäästötalkoisiin että saadaan pitää meidän halvat kiinteähintaiset pidempään?
Näytä mulle halpa kiinteähintainen mitä nyt saa ? Kyllä se Suomalaisenkin kipuraja jossain kohtaa alkaa tulemaan, kun hinta vain nousee ja nousee. Minä vain osaltani joudutan tapahtumaa ja parhaassa tapauksessa jotain tapahtuu ennenkuin jouduin itse samaan limboon. Johan tässä on monta kymmentä vuotta osallistuttu milloin mihinkin talkoisiin, välillä palkkamalttia, välillä tilapäistä ajoneuvoveroa kun valtiolla menee huonosti. Ei vaan aina jaksa.
Ei varmaan nyt saakaan, mutta esim meillä on huhtikuussa otettu kiinteähintainen, jonka kovin mielelläni pitäisin niin pitkään kuin mahdollista. Toistaiseksi voimassa oleva Fortum L, 32 euroa kuussa lokakuulle saakka. Vielä ei tietoa mitä sen jälkeen tapahtuu.
En nyt näe että tilanne paljon paremmaksi muuttuu jos ihmiset vain jatkavat kalliin sähkön ostamista, se on kuin merkki myyjälle että hinta on kohdallaan. Tarpeeksi ylös kun hinta nousee niin jonkun muun kuin yksittäisen ihmisen on pakko tehdä jotain että hinta tulee alas. Tiedä sitten onko se 2000snt/kwh vai kenties 10000snt/kwh, olen aivan varma että raja on olemassa. Viimeistään silloin kun aletaan ajamaan valtiota alas kun sähkö on liian kallista.
Eikös tällä säästökampanjoilla pyritä juuri siihen, että se raja on alempana eikä ylempänä. Kaikki voittavat (paitsi sähköyhtiö).
Kertaantumistakaan esim ruokakaupan hintoihin ei kaivata enää yhtään enempää, mieluummin vähemmän kuin enemmän.
Opin säästämään energiaa jo 70-luvulla ja olen säästänyt siitä asti. Vielä voi nipistää vähän lämmityksestä ja polttaa enemmän puuta. Uuniruoat vähemmälle ainakin sähköuunissa.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että suurimmat volyymit löytyvät kaupan ja teollisuuden alalta. Mitäs siellä aiotaan tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Opin säästämään energiaa jo 70-luvulla ja olen säästänyt siitä asti. Vielä voi nipistää vähän lämmityksestä ja polttaa enemmän puuta. Uuniruoat vähemmälle ainakin sähköuunissa.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että suurimmat volyymit löytyvät kaupan ja teollisuuden alalta. Mitäs siellä aiotaan tehdä?
Siirtyä yövuoroon tehtaissa.
Osallistun äänestämällä ehdokkaita, jotka kannattavat Suomen huoltovarmuutta ja omavaraista energiantuotantoa. Oman osuuteni teen äänestyskopilla, kiitos kysymästä.
Yhtään wattia en tule kotonani säästämään.
Jokaisesta kohdennetusta sähkökatkosta teen valituskirjeen hallintoon sekä selvityspyynnön mahdollisesta sopimusrikkomuksesta.
En mitenkään. Se että jollain pienillä nippelihommilla kurjistaisin omaa arkeani ei vaikuta sähkönkulutukseen tuon taivaallista. On varaa maksaa oma kulutus. Enemmän kansaa auttaa isommat linjaukset mm jää- ja uimahallit talveksi kiinni, katuvalaistuksen järkevöittäminen ja teollisuuden silmäily.
Hallitus hoitakoon itse sotkunsa! Ei yksittäisen "pienen kansalaisen" pidä olla vastuussa tällaisesta tunaroinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin tänään valot päälle vaikka kotona ei ole ketään. Ravistellaan vähän instutiota ja katsellaan miten syvään ihmiset ovat valmiita kumartamaan, meneekö pää kohta lattiasta läpi. Halvalla kiinteähintaisella pystyn vielä protestoimaan, antaa muiden vuorostaan maksaa.
Tai voisit osallistua sähkönsäästötalkoisiin että saadaan pitää meidän halvat kiinteähintaiset pidempään?
Näytä mulle halpa kiinteähintainen mitä nyt saa ? Kyllä se Suomalaisenkin kipuraja jossain kohtaa alkaa tulemaan, kun hinta vain nousee ja nousee. Minä vain osaltani joudutan tapahtumaa ja parhaassa tapauksessa jotain tapahtuu ennenkuin jouduin itse samaan limboon. Johan tässä on monta kymmentä vuotta osallistuttu milloin mihinkin talkoisiin, välillä palkkamalttia, välillä tilapäistä ajoneuvoveroa kun valtiolla menee huonosti. Ei vaan aina jaksa.
Ei varmaan nyt saakaan, mutta esim meillä on huhtikuussa otettu kiinteähintainen, jonka kovin mielelläni pitäisin niin pitkään kuin mahdollista. Toistaiseksi voimassa oleva Fortum L, 32 euroa kuussa lokakuulle saakka. Vielä ei tietoa mitä sen jälkeen tapahtuu.
En nyt näe että tilanne paljon paremmaksi muuttuu jos ihmiset vain jatkavat kalliin sähkön ostamista, se on kuin merkki myyjälle että hinta on kohdallaan. Tarpeeksi ylös kun hinta nousee niin jonkun muun kuin yksittäisen ihmisen on pakko tehdä jotain että hinta tulee alas. Tiedä sitten onko se 2000snt/kwh vai kenties 10000snt/kwh, olen aivan varma että raja on olemassa. Viimeistään silloin kun aletaan ajamaan valtiota alas kun sähkö on liian kallista.
Eikös tällä säästökampanjoilla pyritä juuri siihen, että se raja on alempana eikä ylempänä. Kaikki voittavat (paitsi sähköyhtiö).
Kertaantumistakaan esim ruokakaupan hintoihin ei kaivata enää yhtään enempää, mieluummin vähemmän kuin enemmän.
Säästökamppanjoita nyt on aina ollut, viime kierroksella minulla muuttui lämmitysmuoto, ledit ja muut hilavitkuttimet. Ehkä näen asian vähän eritavalla, esim. jos olin valmis maksamaan 20€/kk 4 kertaa kuukaudessa saunomisesta, niin enkö olisi valmis maksamaan saman jos saunoisin 2 kertaa kuukaudessa. Tietysti tuo hetkellisesti olisi halvempaa kunnes myyjä ja markkinat korjaisi tilanteen puolestani. Aika harvoin tulee pakollisissa hyödykkeissä vastaan että hinta oikeasti laskisi tai edes pysyisi paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästökamppanjoita nyt on aina ollut, viime kierroksella minulla muuttui lämmitysmuoto, ledit ja muut hilavitkuttimet. Ehkä näen asian vähän eritavalla, esim. jos olin valmis maksamaan 20€/kk 4 kertaa kuukaudessa saunomisesta, niin enkö olisi valmis maksamaan saman jos saunoisin 2 kertaa kuukaudessa. Tietysti tuo hetkellisesti olisi halvempaa kunnes myyjä ja markkinat korjaisi tilanteen puolestani. Aika harvoin tulee pakollisissa hyödykkeissä vastaan että hinta oikeasti laskisi tai edes pysyisi paikallaan.
Jep, mä olen ihan syntymänuuka ja harmittaa hitokseen maksaa ylipäätään mistään enemmän kuin aiemmin. Mun vastaus saunakysymykseen olisi ei, ja vähentäisin saunomisen puoleen pitääkseni kustannukset samana.
Optimistina haluaisin uskoa, että jos sähkön kysyntä laskisi, myös hinnat laskisivat nopeammin, mutta pörssi taitaa olla liian pahasti kuplautunut, että niin kävisi. Ei voi kuin kiristellä hampaita. Odotan myös, koska kuluttajien valinnat alkavat näkyä ruokakaupassa, vai onko 25 euroa lohifileen uusi kilohinta. Syökäämme siis muikkuja, vai kakkujako se oli?
Olen aina säästänyt sähköä ja muutenkin välttänyt turhaa energian kulutusta. Ympäristösyistä. Erilaiset ilmastonmuutoksen varjolla keksityt maksut ja verot sekä velvoitteet, no, ne on vain tapa keksiä valtioille lisää tulonlähteitä. Eivät vaikuta energiankulutukseeni millään lailla, koska olen minimoinut sen jo. Suosittelisin muitakin tekemään niin, vaikka olisikin "halpa määräaikainen sähkösopimus"
Säästän energiaa niin, että en puhu mitään. Istun vain ja tuijotan eteeni. Antaa oppilaiden tuijottaa tablettia kaiket tunnit, niinhän ne muutenkin tekee ja lataa samalla koneensa koulussa, vaikka pitäisi ladata kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sitten viimeistään tapahtuu, kun teollisuus alkaa kaatumaan isommassa kaavassa, koska ei kukaan osta heidän tuotteitaan joihin nämä sähkönhinnat on siirretty.
Samma som förut. Nu på sommaren håller man båtens botten rent och trimmar motorn rätt. Den dyra veden sparas för vintern och bastun värms med billig el. Bilarnas och de andra fordonens däckstryck hålls optimala och allt servas enligt servicehäftet.
Då man inte slösar behöver man inte spara. Att börja snåla sätter man knappast igång med.
En osallistu energian säästämiseen mitenkään. Teen ja toimin siten, että tarvittavat työt ja muut asiat tulee kunnialla suoritettua, ja on hyvä, mukava ja lämmin olla.
https://www.arvopaperi.fi/uutiset/huipputulos-sai-nesteen-kurssin-nousu…
iloitsen heidän huipputuloksestaan ja en näe vaivaa muuten
Pesen tyynyliinat ja puurolautaset samalla kaksikymmentä celsiusta asteisella vedellä.