Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako soittaa helsingin kaupungin asuntoihin

Vierailija
21.08.2008 |

kun hakee asuntoa sieltä? hakemuksen olen siis laittanut netin kautta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei tilanteesi ole muuttunut

Vierailija
2/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon saa helpoiten jos on muuttamassa pois lapsuudenkodistaan tai on lapseton pari. Ja jos toivealueissa on mukana itä- ja pohjois-helsinki. Itse sain nopeasti asunnon ja heti soittamisen jälkeen kun muutin lapsuudenkodista. Sen jälkeen ei ole ollut apua soitoista, lipuista ja lapuista, raskaustodistuksista tai yhtään mistään, kun olemme 1,5 vuotta yrittäneet saada vaihtoa mm. tilanpuutteen ja juoppo- ja narkkarinaapurien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättyy, eikä ole uutta asuntoa vielä.

Vierailija
4/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus vaan täällä oli siitä, että aina kannattaa soittaa, koska niitä netttihakemuksia ei kukaan lue

Vierailija
5/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöyhtiöillä on omat lomakkeet heiltä haettaviin asuntoihin.

Vierailija
6/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan Kansanasunnoilla on omat hakemukset. Ja Käpylä taas on niin suosittu alue, että Kansanasunnoille hakemuksen jättämisestä tuskin on apua. Yrittäähän toki voi!

Muiden kiinteistöyhtiöiden alueelta voi hakea suoraan jos asuu jo kyseisellä alueella kaupungin asunnossa, ei muuten. Esim. jos asut Malmilla kaupungin kolmiossa ja haluat Malmilta neliön, voit hakea sitä suoraan Malmin kiinteistöiltä.

Mistä ap haet ja minkälaista asuntoa? Voin vähän arvioida tilannettasi, tunnen Asuntoasianosaston toiminnan aika hyvin.

Vierailija
7/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme asunnon (viime tipassa), kun sitkeästi otin yhteyttä asuntotoimistoon ja pätevästi selitin tarpeemme. En tappele, enkä kinaa, vaan vain avoimesti ja rehellisesti selitin perheemme tilanteen. Etenkin jos tilanne on monisyinen ja perustelut pitkiä kannattaa ne kertoa suoraan vaikka toimiston tiskillä, sillä papereista ei kuitenkaan saa samaa käsitystä kuin ihmisen kertomasta. Valitettavaa on, että asuntoja on niukasti, eikä kaupunki juurikaan satsaa politiikallaan uusien asuntojen rakennuttamiseen.

Vierailija
8/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja kolme lasta. ap

Vierailija
9/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä kokoista asuntoa... ja milloin teillä loppuu edellinen soppari?

Vierailija
10/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole enää tieto ajan tasalla.

Vierailija
11/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kiire sulla on?

Vierailija
12/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.10. Tämä ei ole 100% varmaa vielä, mutta varmistuu suht piakkoin. Ajattelin vaan, että voisi koittaa pelata sillä, että tämä vapautuu ja te tarvitsette asunnon juuri tuolloin. Kun olen sitä mieltä että tuo kaupungin asunto"jono" ei ole turhan oikeudenmukainen, niin olisin ihan valmis hieman juonimaan tässä asiassa. Terv. tuo aiempi kyselijä

Vierailija
14/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitenköhän tuota pystyisi "juonimaan"? ap

Vierailija
15/15 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ihan vaan rehdisti painostamalla, tyyliin tämä vapautuu ja asunnontarpeemme alkaa tuolloin, tai sitten jos haluaa vähän harmaammalle alueelle lähteä, niin jotain "alivuokrauksia" tms. voi koittaa. En ole näitä sen tarkemmin ehtinyt miettiä, kunhan tuli mieleen, että tämä voisi olla yksi mahdollisuus. Se asunnonjako on siellä sellaista epäreilua arpapeliä, että musta on vaan ihan oikein jos asukkaat itsekin vähän kieroilevat. Siirtyyhän asumisoikeus hyvissä kaupungin kämpissä vaan eteenpäin ilman että ne ikinä tulevat vapaasti hakuun. Ja asuntoja saa tuntemalla oikeat ihmiset, esim. tuolla käpylän puolella on tällaista paljonkin. Olen kuullut henkilöltä joka itse sai asuntonsa tuttuuden perusteella...

Jos olet kiinnostunut niin pistä tänne anonyymi s.postiosoite tai nostele tätä ketjua, niin katsotaan josko keksittäisiin jotain. Ainakin tuota pientä painostelua voi musta ihan huoletta koittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi