Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko joku oikeasti kylläiseksi KEITOSTA?

Vierailija
31.08.2022 |

Tein juuri tomaattikeittoa ja isoimpaan omistamaani kattilaan. Yhdellä vetäisyllä menee koko kattila ja sen jälkeen onkin valmis pizzalle, jotta saa mahan oikeasti täyteen. Siis saako joku oikeasti syötyä itsensä kylläiseksi keitolla vai mikä sadan litran saavi sitä pitää tehdä?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sehän on käytännössä vain vettä jossei ole mitään proteiiniä siellä lillumassa.

Vierailija
2/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yksinkertaisuus. Siis meinaatko ihan tosissaan, että esim. lihakeitosta ei tule kylläiseksi? Kyllä itse ainakin saan itseni kylläiseksi syömällä ihan kasvissosekeittoa eikä tarvitse syödä kattilallista, ei lähellekään. Ja mä olen sentään ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pitää olla runsaasti proteiinia tai rasvaa, että täyttää, joka vihannekeitto nyt ei tee yhtään mitään.

Vierailija
4/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Riippuu toki keitosta että kuinka hyvin se täyttää, mutta yleensä pärjään helposti tunteja puolen litran keittoannoksella.

Vierailija
5/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule kylläiseksi ja siksi keitto onkin aina vain lounasruoka.

N, 52kg

Vierailija
6/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile valmiita keittoja esim pussi herkkusienikeitto jne. Niin syöt koko pussin ja varmaan oot täynnä. Minäkin olen ylipainoinen.

Vierailija
7/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, keitosta saa itsensä kylläiseksi. Se, kuinka kauan keitto pitää nälkää on sitten eri asia, joku tomaattikeitto ilman proteiinilisää pitää nälkää vähemmän kuin vaikka jauhelihakeitto.

Vierailija
8/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus. Siis meinaatko ihan tosissaan, että esim. lihakeitosta ei tule kylläiseksi? Kyllä itse ainakin saan itseni kylläiseksi syömällä ihan kasvissosekeittoa eikä tarvitse syödä kattilallista, ei lähellekään. Ja mä olen sentään ylipainoinen.

Niin olen minäkin ylipainoinen. Ajattelin sen johtuvan siitä, ettei keitosta tule täyteen. Näköjään ylipainoinenkin sitten voi tulla. Mulla kyllä menee noita sosekeittoja vaikka kahdeksan lautasellista. Sitten voin käydä kusella puolen tunnin päästä ja taas on nälkä.

AP

Vierailija
9/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaan tehty lohikeitto. Nam. Ja varmasti pitää nälkää... Söisi mielellään enemmänkin kuin mahtuis. 

Vierailija
10/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile valmiita keittoja esim pussi herkkusienikeitto jne. Niin syöt koko pussin ja varmaan oot täynnä. Minäkin olen ylipainoinen.

Valmiit pussikeitot ovat minulle kaikki liian suolaisia.

Vierailija
11/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehaän riippuu täysin siitä, mitä keitto sisältää. Sama koskee kaikkia ruokia.

Vierailija
12/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50g voita, pysyy nälkä poissa.

Vierailija
13/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herne- ja linssikeitosta kyllä. Kasvissosekeitosta en.

Vierailija
14/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hernekeittoa, koppakuoriaisilla tai ilman.

Vierailija
15/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä parina päivänä viikossa ainoastaan jotakin kevyttä keittoa ja hedelmiä tai marjoja, painonhallinta on yllättävän helppoa.

Vierailija
16/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olen minäkin ylipainoinen. Ajattelin sen johtuvan siitä, ettei keitosta tule täyteen. Näköjään ylipainoinenkin sitten voi tulla. Mulla kyllä menee noita sosekeittoja vaikka kahdeksan lautasellista. Sitten voin käydä kusella puolen tunnin päästä ja taas on nälkä.

AP

No ei ole normaalia syödä sosekeittoakaan noin monta lautasellista kerralla! Hyvänen aika! Itse syön max.puolitoista lautasellista, keiton päällä ehkä raejuustoa ja lisäksi pari leipäpalaa. Hyi hitto jos pitäisi syödä 8 lautasellista! 

Vierailija
17/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen sitä, kun keiton sanotaan olevan kevyempi vaihtoehto. Kyllä sitä pitää sellainen määrä syödä, ettei ne kalorit mitenkään alas jää.

Kyllä minua toki täyttää keitto, jossa on puoli kiloa lihaa, käytetty rasvaa ja kermaa tarpeeksi, sitten vielä purkki raejuustoa kylkeen. Mutta ei se "keitto" itsessään täytä vaan ne kiinteät lihapalat.

Vierailija
18/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herne- ja linssikeitosta kyllä. Kasvissosekeitosta en.

Joo! Olen yleensä tehnyt peruskasvissosekeittoa eli kasviksia (peruna, porkkana, kukkakaali) ja sekaan koskenlaskijaa, päällä ehkä raejuustoa niin nälkä oli kohta. Tein sitten kerran linssibataattinsosekeittoa, missä vielä maapähkinävoita, kookoskermaa ja tomaattia niin vetäisin sitä samanlaisen satsin kuin sitä peruskeittoa niin meinasi maha poksahtaa kun jysähti mahaan. Eipä tullut nälkä vähään aikaan.

Vierailija
19/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on perhe pysynyt hengissä päivälliseen asti esim. purkillisella valmishernekeittoa, lisäksi ehkä leipää. Tosin minulle siitä ei ole riittänyt, mutta en syökään kuin kerran päivässä. Mutta siis isä ja 2 lasta (teiniä) ovat syöneet siitä. Päivällisellä en tosin noin vähäistä soppaa tarjoaisikaan, mutta lounaaksi käy kevyempi.

Vierailija
20/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kyllä kylläiseksi keitosta, jos se on itse tekemääni borssia vaikka. Siinä onkin kunnolla rasvaa ja jonkin verran proteiinia myös. Samoin jos teen bouilllabaissen tai kanakeiton tai seljankan.

Sinun tekemästäsi tomaattikeitosta tuskin tulisin kylläiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi