Mikä avuksi kun herään 04 ja valvon 1.5h?
Sitten nukahdan puoleksi tunniksi kun kello herättää töihin. Käyn nukkumaan klo 22. Illasta lenkitän koiran, hoidan iltapalat yms lapsille, luen hetken. Eli normaalia. Silti melkein aina herään ja valvon.
Kommentit (27)
mariebb kirjoitti:
Kannattaa kokeilla laadukasta magnesiumlisää illalla, rautalisää, B-vitamiinilisää ja pimennysverhoja. Joidenkin mielestä huuhaata, mutta eipä se kokeilu paljon maksakaan. Itselleni näiden lisävitamiinien syöminen auttoi, enkä enää herää 3-5 aikaan nukahtaakseni 15 min. ennen herätyskellon soimista. Mun on silloin yleensä pakko käydä vessassa ja siinä väkisin hieman virksityy. Se on niin ärsyttävää!
Itse käytän näitä: SiderAL Folic ja Crampex noin joka toinen päivä ja silloin tällöin lisäksi Beko Strong. Joskus ostan Mivitotal nestemäistä vitamiinia ja se myös tuntuu yksinään toimivan. Tämä ei nyt ole mikään mainos, mutta oon joutunut kahlaamaan rautavalmisteissakin kymmenkunta valmistetta läpi, ennen kuin löysin yhden, josta ei mene maha sekaisin tai ummelle... Jos tämä kokemus jotakuta auttaa, niin se on vain plussaa!
Juteltiin yhden tuttavan kanssa ja molemmilla suurinpiirtein samaa, kolmen- neljän huitteissa herää noin tunniksi, ennenkuin saa unta uudestaan. Hän sanoi menevänsä nukkumaan jo yhdeksän jälkeen, ja minullakin on ollut pitkään nukuumaan meno aika kymmenen jälkeen.
Kyllä 6 h:n yöuni aikuiselle riittää. Miksei voi nousta ylös, kun herää?
Menopaussi, stressi ja/tai masennus. -> lääkäriin
Mulla se oli työstressiä. Ensiapuna auttoi nukahtamislääkkeet ja pysyvänä ratkaisuna työpaikasta lähteminen.
Neljältä on ns. suden hetki, jolloin elimistön toiminnot ovat hiljaisimmillaan. Ei silloin pysty nousemaan sängystä tekemään jotain muuta, eikä ole tarkoituskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ikä vasta 40v. Ja tätä on jo jatkunut.
Iltaisin juon teetä ja otan magnesiumtabletin.
Itsellä kesti sama liki 10 v ennenkuin annoin periksi ja rupesin vaan nousemaan neljältä. Nyt olen tottunut ja jopa osaan nauttia hilasista aamuista jolloin voin touhuta omiani. Menen myös nukkumaan klo 22 ja nousen neljän hujakoilla, näköjään 6 tuntia riittää.
Ikä vasta 40v. Ja tätä on jo jatkunut.
Iltaisin juon teetä ja otan magnesiumtabletin.