Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työkkärillä joku hätä nykyään?

Vierailija
30.08.2022 |

Tänä vuonna tuli voimaan systeemi, että 4 työpaikkaa pitää hakea per kuukausi. Muutenkin tuntuu että työkkärillä on joku hätä käynnissä.
Olen syyskuussa aloittamassa täyspäiväisen opiskelun ja minulla on osa-aikaisia töitäkin. Ja silti tuli puhelu työkkäriltä että nyt pitäis tulla paikan päälle keskustelemaan työkokeilusta tai kunnan palkkatukipaikoista. Kuulemma nyt pitää saada se pallo rullaamaan ja cv:seen täytettä että ihan mun omaksi parhaakseni pitää tuo tehdä. Ei tietenkään omalta alalta, vaan joltain ihan random alalta. Ihan kauhea hätä tuntui työkkärillä olevan saada minut näihin 9e/päivä -paikkoihin. Sanoin käsittelijälle suoraan, että haistan että tässä on joku agenda taustalla eikä se agenda tosiaan ole minun työllisyyteni edistäminen vaan joku ihan muu, koska mulla on asiat jo kunnossa: oman alan töitä ja oman alan jatkokoulutukseen menossa.
Hänen mielestään jatkokoulutus olisi "ajanhukkaa" ja "ehdottomasti nyt lastentarhaan 9 eurolla per päivä niin saadaan pallo rullaamaan".

Samaan aikaan eräs kaverini on istunut työttömänä ties kuinka monta vuotta eikä koskaan soitella. Hän sanoi ettei ole ikinä edes käynyt paikan päällä työkkärissä. Puhelimessa vaan ilmoittaa "jatkan omatoimista työnhakua" ja sillä selvä. Ota tästä nyt sit selvää. Ehkä olen kussut jonkun muroihin.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin käsittelijä on nykyään vähän kuin puhelinmyyjä. Käsittelijä päättää etukäteen sinun työllistymissuunnitelmasi joka on muotoa "hakija hakee työkokeilua näistä ennakkoon määrätyistä paikoista" ja tuputtaa tätä suunnitelmaa sinulle kunnes laitat nimen alle.

Jättävät usein vielä kertomatta jos sinulla olisi mahdollisuus parempaankin. Tuntuu että lakimies pitäisi olla näissä keskusteluissa mukana.

Vierailija
2/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy saada työllisyysluvut näyttämään edes kosmeettisesti paremmalta, kun vaalit on lähestymässä. Kaikenlaista jauhantaa ja sirkustemppuja luvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä työllistyt varmemmin kuin sun kaveri. Eli helpolla hyvää mieltä, autoin tätä tyyppiä ja nyt se on töissä. Tai ainakin opiskelemassa.

Vierailija
4/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnila on hätä, kun kustannukset työttömyydestä kaatuvat niskaan. Mitä tahansa, että työtön saadaan "tukitoimeen".

Vierailija
5/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys suurimmassa osasta em. "palveluista" on työttömien hyväksikäytöstä ilman palkkaa ja rangaistuksen uhalla.  Pakkotyöksihän sitä ei saa sanoa, koska kyseessä on "palvelu".

Se mitä tulee noihin 4 työpaikan hakemiseen te-toimiston komennossa ja rangaistuksen uhalla, perustuslaissa sanotaan varsin selvästi että jokaisella on oikeus valita oma työnsä, ammattinsa tai elinkeinonsa. Tässä yhteydessä valinta ei voi olla pakkoon perustuva siten että te-toimisto alkaisi säännöillään millään tavoin kontrolloimaan em. valintaa tai rajoittamaan tai estämään sitä.  Vapaus kuuluu asiaan, eli vapaus valita tarkoittaa myös oikeutta olla valitsematta (esim. itselleen huonoja vaihtoehtoja), ja näin toteutuu yksi merkittävä osa kansanvallasta.

Karenssille saa aina syyn aikaan, mutta perustuslakia ei voida ohittaa sille alisteisella lailla jota mm. JTYPL on.

Kaverisi on mielestäni aivan oikeassa, ja tekee oikein.

Työkkärin kanssa kannattaa opetella olemaan tarvittaessa hankala, ei ole heidän toimivaltaansa kuuluvia asioita monetkaan noista, tokihan yrittävät allekirjoituksen saada johonkin paperiin nopeasti, jolla sitten perustellaan että oma valinta.

Vierailija
6/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi nyt täysin sekopäistä pakottaa täyspäiväistä opiskelijaa 9e/päivä -paikkoihin. Miksei sitä pitkäaikaistyötöntä??? Osa-aikatyökin on tänä päivänä jo saavutus, mistä työkkärinkin pitäisi olla vaan tyytyväinen. On paljon aloja, mistä ei nykyään parempaa sopimusta edes saa.

Vierailija
7/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jokseenkin täydellisen typeryyden osoitus se, että valtion johdossa varmasti tiedetään hyvin se, että rahaa ei työmarkkinoilla ole riittävästi työpaikkoja varten, ja että tilanne paranisi kun hakataan rahaa entistä isompiin rakenteisiin, jolla yritetään pakottaa ihmiset tekemään työtä pakolla.

Olisi varmasti ollut toimivampi vaihtoehto se että palautetaan työpaikkoihin tarvittava raha markkinoille, ne rahat löytyy helposti esim. nimellä "jakovara", ja tuo jakovara löytyy suurelta osaltaan mm. ay-liikkeen palkkapusseista ja elinkeinoelämän ylisuurista osingoista alisuorittamista vastaan.

Voisi sanoa että tämä on jopa täysin maan sisäisesti itse rakennettu ongelma, kun vääränlainen johtaminen on päässyt valtaan ja toimittu käytännössä sillä logiikalla että kansaa työnnetään katuojaan täysin systemaattisesti ja häikäilemättä, ajatellen, että näin saadaan kahmittua heidän työnsä rahoittamiseen tarvittava "jakovara" valtaryhmien taskuun.

Ei ole vaikea päätellä, että tuo logiikka johtaa täydelliseen kaaokseen. On todella hämmästyttävää, että pääsee elämänsä aikana näkemään miten Suomi ja suomalaiset valtaryhmät ihan omin toimin menevät tuhoamaan kansalta mahdollisuudet toimiviin markkinoihin.

Vierailija
8/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite teen osa-aikatöytä (vakituinen paikka) eikä mulle olla sanottu kuin että hae kokoaikatyötä. 3kk väleim soiittavat jona aikana pitää yhtä paikkaa hakea. Kerran kysyivät että kiinnostaako opiskelu tai yrittäjyys. Vastasin että ei. Sanoivat vaan että selvä. Sanoin myös kun kysyivät että en hae enää töitä kahdelta alalta mihin mulla on koulutus. Siihenkin sanoivat että selvä. Henk.koht. avustajana olen nyt ollut 5 vuotta

Vierailija
9/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan toi nyt täysin sekopäistä pakottaa täyspäiväistä opiskelijaa 9e/päivä -paikkoihin. Miksei sitä pitkäaikaistyötöntä??? Osa-aikatyökin on tänä päivänä jo saavutus, mistä työkkärinkin pitäisi olla vaan tyytyväinen. On paljon aloja, mistä ei nykyään parempaa sopimusta edes saa.

Ei se pitkäaikainen työttömyys saa olla syy orjuuttamiselle. Töistä maksetaan palkkaa ja piste.

Vierailija
10/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jokseenkin täydellisen typeryyden osoitus se, että valtion johdossa varmasti tiedetään hyvin se, että rahaa ei työmarkkinoilla ole riittävästi työpaikkoja varten, ja että tilanne paranisi kun hakataan rahaa entistä isompiin rakenteisiin, jolla yritetään pakottaa ihmiset tekemään työtä pakolla.

Olisi varmasti ollut toimivampi vaihtoehto se että palautetaan työpaikkoihin tarvittava raha markkinoille, ne rahat löytyy helposti esim. nimellä "jakovara", ja tuo jakovara löytyy suurelta osaltaan mm. ay-liikkeen palkkapusseista ja elinkeinoelämän ylisuurista osingoista alisuorittamista vastaan.

Voisi sanoa että tämä on jopa täysin maan sisäisesti itse rakennettu ongelma, kun vääränlainen johtaminen on päässyt valtaan ja toimittu käytännössä sillä logiikalla että kansaa työnnetään katuojaan täysin systemaattisesti ja häikäilemättä, ajatellen, että näin saadaan kahmittua heidän työnsä rahoittamiseen tarvittava "jakovara" valtaryhmien taskuun.

Ei ole vaikea päätellä, että tuo logiikka johtaa täydelliseen kaaokseen. On todella hämmästyttävää, että pääsee elämänsä aikana näkemään miten Suomi ja suomalaiset valtaryhmät ihan omin toimin menevät tuhoamaan kansalta mahdollisuudet toimiviin markkinoihin.

Ja tää näytös on vasta alussa. Massatyöttömyys on vaan pienipalanen tässä näytöksessä.

Vierailija
11/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tietoinen, Suomessa on työvoimapula, 9 euroa työstä on nykyään sopiva hinta. Minut yritettiin aikoinaan tiputtaa suoraan kuntouttavaan työtoimintaan, ilman yhtään ainoaa työhönosoitusta. Onneksi sain omaehtoisesti hyvän työn ja palkan, Te-toimiston mielestä olin vain 9 euron "POTILAS". Ihan törkeää toimintaa!

Vierailija
12/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tää näytös on vasta alussa. Massatyöttömyys on vaan pienipalanen tässä näytöksessä.

Ikävä kyllä, näin epäilen itsekin.

En lähde päätelmiäni tässä avaamaan enempiä, mutta tilanne voisi johtaa jopa Euroopan Unionin purkautumiseen, ja jos kaikissa valtioissa on käynnissä samat riidat, vaikea edes arvioida millainen katastrofi tuosta voisi tulla.  Se olisi pidemmän ajan tapahtumaketjujen lopputulos.

Pidän positiivisena kuitenkin sitä, että poliitikot on tietyistä asioista vaienneet, ja pidän sitä merkkinä siitä, että oikeuslaitos on jossakin ovien takana alkanut selvittelemään asioita.

Työttömyys ei ole suuren suuri ongelma, kun osaa elää säästeliäästi eikä ylivelkaannu, suuremmat ongelmat on seurausta vain siitä että työttömien vastaista valhetta levitellään niin valtavasti, siinä on kyse poliittisesta väkivallasta jolla saadaan varmasti aikaan täysin sattumanvaraisia uhreja työttömien joukosta.

Vierailija
13/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan maailman tyhmin kysymys mutta miksei Suomeen vaan luoda lisää työpaikkoja tai sanota suoraan ääneen julkisesti että töitä ei kirjaimellisesti ole kaikille? Yrityksen perustamistakin vois helpottaa että ihmisiä kiinnostais olla oma työpaikkansa. Firmoja tämä maa tarvitsee.

Tuntuu että työpaikkojen vähyyden takia on paljon ihmisiä työttömänä ja sit rangaistaan työttömiä tästä aivan kuin he voisivat asialle mitään.

Työkkärin yks pahimpia lauseita on "työmarkkinatuki on vastikkeellista", aivan kuin tällä syyllistyksellä työtön voitaisiin pakottaa ihan mihin tahansa. En itse edes tiennyt että perustuslaissa on sanottu, että ihmisellä on oikeus valita oma alansa. Ei mulla ainakaan ole ollut. Olen IT-alalle kouluttautunut ja kouluavustajan, päiväkodinhoitajan ja haravoijan paikkaa mulle on työkkäristä tarjottu palkkatuettuna ja työkokeilun muodossa. 

Vierailija
14/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän kävisi jos työkokeilut lopetettaisi? Palkattaisiko orjien tilalle työntekijöitä?

Vierailija
15/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin käsittelijä on nykyään vähän kuin puhelinmyyjä. Käsittelijä päättää etukäteen sinun työllistymissuunnitelmasi joka on muotoa "hakija hakee työkokeilua näistä ennakkoon määrätyistä paikoista" ja tuputtaa tätä suunnitelmaa sinulle kunnes laitat nimen alle.

Jättävät usein vielä kertomatta jos sinulla olisi mahdollisuus parempaankin. Tuntuu että lakimies pitäisi olla näissä keskusteluissa mukana.

Mun viekailija sanoi, että saan itse muokata sitä, kun hän eka tekee sen ja lähettää hyväksyttäväksi.

Vierailija
16/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa palkata.

Vierailija
17/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole vielä opiskelija eikä välttämättä ole kertonut edes osa-aikatyöstä työkkäriin, vain maksajalle. Silloin hallitusohjelman mukaan häntä pitää aktivoida työhön.

Vierailija
18/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun viekailija sanoi, että saan itse muokata sitä, kun hän eka tekee sen ja lähettää hyväksyttäväksi.

Mutta et saa poistaa tehtäviä!

Vierailija
19/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne etsi töitä kuin muutamalle joilla on parhaimmat mahdollisuudet työllistyä ja loput 80% on vain paperien pyörityksessä, eli toivottomat tapaukset ne jotka tod näk eivät työllisty, pääse koulutukseen....

Vierailija
20/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ap laki, joka määrää ja TE- toimiston työntekijöiden on sitä noudatettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi