17-vuotiaan tytön paino? Pitäisikö huolestua?
On 165 cm pitkä ja painoa oli tänään 46.6 kg. Onko liian laiha?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Aika sopiva nuorelle naiselle. Lähellä ihannetta. Ehkä kilo pari lisää. Kunhan ei yli 50
Höpö höpö.
Ihan sopiva. Ihanan laiha olet tykkään näteistä hoikista tytöistä. Ei haittaa vaikka muutaman kilon otat on varaa ottaa.
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuoril…
Tuon laskurin mukaan 46.6 kg on alipainoa, mutta 47 kiloa jo normaalipaino.
Ennen ihan normaalia, mutta nykyään aivan liian laiha. Riippuu tytön aiemmasta painosta ja ruumiinrakenteesta, onko syytä huolestua.
Mä painoin 168,5 cm:n pituisena (pituuskasvu kesken) 49 kg, eikä kukaan ollut huolissaan.
Varmaan parhaiten voi sanoa ihan vaan katsomalla, mutta ei tuosta varmaan stressiä kannata ottaa
No onhan toi aika vähän, mut ennen huolestumista huomioisin kyllä muutakin kuin pelkän painon:
- syökö normaalisti?
- liikkuuko normaalisti?
- millainen yleinen mieliala ja jaksaminen tehdä asioita?
- onko elämä ylipäätään tasapainossa, eli koulu sujuu, mutta on aikaa myös harrastuksille, kavereille, levolle?
- onko paino laskenut viime aikoina huomattavasti, vai onko aina ollut hoikka?
Varmaan jotain muutakin voi olla, mutta nää nyt tuli ekana mieleen.
Painoin lukioikäisenä 47 kg/158 kg ja ihan normaalipainossa olin, vaikka luurangoksi haukuttiinkin. Nyt olenkin läski ja painoa on sellaiset 25 kg enemmän. Pyrkimys päästä takaisin n. 50 kiloon.
Ihan normaali tuon ikäiselle. Parempi olla siellä alarajalla kuin ylä.
Oon samanikäisenä ollut noin 165cm ja 45kg. Aina oon ollut ruumiinrakenteeltani hoikka ja pieni. Jos tyttö on siis aina ollut hoikka, niin en huolestuisi, mutta jos paino tippunut niin voisin huolestua.
Aika sopiva nuorelle naiselle. Lähellä ihannetta. Ehkä kilo pari lisää. Kunhan ei yli 50