Jyväskylä asuinalueet
Mitkä ovat hyviä ja rauhallisia asuinalueita?
Millaisia on Keltinmäki ja kulottajantie?
Olemme lapsiperhe, joka on tykännyt asua senioreiden keskuudessa. Kukaan ei pölli pyöriä tai rattaita, kun vanhuksille riittää rollaattorit joilla porskutellaan eteenpäin!
Meille saa esitellä asuinalueita joihin kuuluu lapsiperheitä tai seniori-alueita.
Kaipaamme rauhallisia öitä ja naapureita, eli kaukana päihteistä, narkomaaneista, vökivaltatilateista.
Kiitos paljon!
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo 1,5 vokaalia on se murre. Just sellanen yhden ja kahden välistä. Joskus voi tulla kolmekin.
Mut jyväskyläläisen saa hikoilemaan, kun pitää oikeinkirjoittaa
Silikoooni
Poliitikko
MeloooniMitähän vielä?
Nuo lausutaan ihan yleiskielisestikin usein pitkänä, vaikka kirjoitetaan lyhyenä.
Niinhän se on... mutta extrahaasteellisia vokaalinvenyyttäjälle
Venyyytys, venyytellä..
Normaaliälyiselle ei mitään ongelmaa.
Tänne on ilmeisesti löytänyt tiensä joku todella tosikkohenkinen riitapukari.
Ei ole älystä kiinni, ne on oikeinkirjoitussääntöjä, jotka pitää vaan oppia.
P.s. Minä myös vähän vitsailin, laskin leikkiä, pelleilin.. Onko tuttua? Edes lapsuudesta?
Huumorin pitäisi olla hauskaa, jotta se naurattaisi. Se, että sinä, et osaa vitsailla hauskasti, ei tarkoita, että joku toinen on tosikko.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä tarvitsee oman pulinaketjun, koska tämä lähtee nyt aivan sivuraiteille. Pahoittelut Ap, sohaisit ampiaispesään. :D
Pulinaketju luotu. https://www.vauva.fi/keskustelu/4791723/jyvaskylan-oma-pulinaketju
Jyvääääääskyläläiset ovat semmoinen lievempi versio savolaisesta kateudesta. Itse eivät saa mitään aikaan.
Lauri Markkanen iso poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttäisin koko Keski-Suomea jos mahdollista. Suomen sukurutsaisimmat pitäjät löytyvät niiltä seuduilta, ja vuosisatoja jatkunut perheen kesken nussiminen näkyy ihmisten naamoista.
Sata kertaa tai tuhat kertaa mieluummin Keski-Suomi kuin esim. Etelä-Pohjanmaa. Keski-Suomeen on tullut väkeä muualtakin, mm. evakkoja rajan takaa.
Erityisesti 2000-luvulla tultu hyvinkin runsain mitoin monenkin rajan takaa.
Löytyy niitä monen rajan takaa tulleita esim. Joensuussakin.
En usko. Kyllä ne kaikki ovat tulleet Jyväskylään. Koko muu Suomi on 100% suomalaisten hallussa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.youtube.com/results?search_query=jyv%C3%A4skyl%C3%A4+kaleva…
Tämä kertoo kaiken, ellet opiskele ja ole tekemisissä fiksumpien kanssa.
Kalevauva on huono!
Vierailija kirjoitti:
Jyvääääääskyläläiset ovat semmoinen lievempi versio savolaisesta kateudesta. Itse eivät saa mitään aikaan.
Ai Stanley Cup voittaja Olli Määttä ei ole sinusta saanut mitään aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On saanut, kuten myös eukonkannon maailmanmestari!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että Olli on silläkin saralla kunnostautunut. *hymiö*
Jykylä on pienoiskuva Suomesta... Mitähän ne meistä oikein siellä isolla kirkolla ajattelee... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että Olli on silläkin saralla kunnostautunut. *hymiö*
Molemmissa neljä maata ja sehän harmittelee. Eikä siihen muutosta tule. :)
Siis mitä, onko jyväskylä-ketjuun löytänyt tiensä rock-historian kovin kendofani, pianonpimputtaja?
Tämähän sopii hyvin Jykylä-ketjuun: Noppatukka Jussi Saarinen on säälittävästi hälytetty Tanskan "mm-kisoihin", joissa ei aidosti ole YHTÄÄN katsojaa. Jykylä-menoa!
Kyllä, 9 v asuin ja se venyttely tarttui omaankin puheeseen, kun olin opiiiskelija Jyväääskylästä eli aina sanan 2. tavun vokaali pitkäksi 😭
Keltinmäki ehkä pahin narkkarien ja sosiaalisesti sopeutumattomien alue, samoin Pupuhuhta ja Huhtasuokin. Kuokkalaan en myöskään muuttaisi.
Taulumäki, Kortemäki, Mannila rauhallisia alueita.
Jyväskyläläiset ovat tuppisuita aluksi, mutta muutaman vuoden kuluttua sulaudut joukkoon.
Jyväskylässä puhutaan savolaismurteisiin kuuluvaa Päijät-Hämeen murretta. Jyväskylän naapurikunnassa Laukaassa taas puhutaan Keski-Suomen murretta, joka kuuluu myös savolaismurteisiin.
Taulumäki/Kangas/Viitaniemi/Mäki-Matti
Vierailija kirjoitti:
Välttäisin koko Keski-Suomea jos mahdollista. Suomen sukurutsaisimmat pitäjät löytyvät niiltä seuduilta, ja vuosisatoja jatkunut perheen kesken nussiminen näkyy ihmisten naamoista.
Thank God ei näy mun, olen muualta. Samoin perheenjäsenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ristonmaa, keljonkangas, kaijanlampi, sääksvuori, kinkomaa (kuuluu kylläkin muurameen), kauramäki, savulahti. Siinäpä omat suosikit ja lisäksi ko. Alueilla hyvät koulut lähellä.
Jos maaseutumaista asumista etsit, niin Korpilahti.
Eikös Säynätsalo ja Muuratsalo ole kanssa aika maaseutumaista.
Kaukana ovat Jyväskylästä.
Levottomimmat asuinalueet Jyväskylässä on Pupuhuhta, Kangasvuori, Kangaslampi ja yleensäkin koko Huhtasuon alue, myös Keltinmäki ja Kuokkala menee samaan kastiin.
Kypärämäki, Kortemäki ja Köhniön alue on täynnä velkaisia juppeja jotka luulee olevansa parempaa väkeä, katsovat pahasti nenänvartta pitkin niitä jotka asuvat siellä alueella vuokralla. Sama homma Mannilan ja Samulinniemen kanssa.
Muuttaisin Palokkaan itse jos olisi mahdollisuus. Siellä on myös palvelut hyvät ja toimivat, sekä bussiyhteydet. Ritopohjan alueelta löytyy koulut, S-market, kirjasto, pizzeria, terveysasema, hammaslääkäri, sekä vähän matkan päässä Palokan marketit.
https://www.youtube.com/results?search_query=jyv%C3%A4skyl%C3%A4+kaleva…
Tämä kertoo kaiken, ellet opiskele ja ole tekemisissä fiksumpien kanssa.