Poika aloitti lukion ja heti tytöt aloittivat tanssikumppanien varaamisen.
Siis ekalla luokalla. Onko tämä nykyään tapana? Omana lukioaikana sovittiin parit 2. luokalla. Poika on nyt vähän ihmeissään, kun muutama tyttö on kysellyt.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tytön varattava aika pian poika vanhaintanssi pariksi muuten joutuu tyttöparina tanssimaan.
Mielialalääkkeitä napsivat tankit sietääkin tanssia keskenään.
Meni tämäkin ketju sitten pilalle alta aikayksikön...
Jos tytöt tosiaan varailevat poikia heti lukion alkaessa, kertoo se juurikin siitä, että poikia on niin vähän. Mistä se sitten johtuu, on toisen keskustelun aihe. Itse olen sitä mieltä, ettei poikana kannata osallistua vanhojen tansseihin lainkaan. Tyttönä toki kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa lukioissa on tyttöjä paljon enemmän kuin poikia ja siksi osa pojista tanssii jo ekanakin vuonna. Ja siksi noita "varauksia" tehdään heti kun lukio alkaa.
Mikä oikeus naisilla on varata nuori mies?
Eiköhän se tehdä ihan kysymällä joten siitä voi myös kieltäytyä. Omaa poikaanikin pyydettii aikanaan heti lukion alussa mutta ei silloin halunnut. Tanssi sitten vasta toisena vuonna.
Kuinka paljon asiassa esiintyy painostusta esim. vanhempien toimesta?
"mitä, miksi et muka mene tanssimaan, tietysti menet! "
Ja sitten voivotellaan iso-äitiä myöten kaikille jos Niko Petteri ei tee kuten käsketään.
Arvaapa mikä riemu repesi, kun minä tyttönä en halunnut tanssia. Kuulemma kadun myöhemmin. Sitä odotellessa....
Mutta meillä ainakin kurssille sai mennä ihan ilman pariakin ja ne parit muodostettiin sitten siellä kurssilla. Ei niitä etukäteen tarvinnut tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisviha taas näkyvästi esiin. Kun aihe koskee nuoria naisia ja heidän mahdollisia toimiaan parisuhdemarkinoilla, alkaa nämä netin in celit heti vinkua ja rääpiä päätään.
Antaa nuorten tanssia ja etsiä tanssiparejaan.
On miesvihaa väittää että pojat ovat jotain lihapaloja joita naisilla on oikeus varailla.
Eikö sinua kysytty vai mikä on ongelma?
Niitä tansseja harjoitellaan kuukausia eikä kyseessä todellakaan ole poika/tyttöystävän valinta.
Jos poika on noin hämmentynyt, niin tarkoittaako se sitä, että hän haluaisi tanssia härkäparissa?
Onneksi ei ollut 1980-luvulla tämmöistä pelleilyä. En olis lähtenyt tanssihommiin, harrastin autoja ja heviä vaikka olinkin lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisviha taas näkyvästi esiin. Kun aihe koskee nuoria naisia ja heidän mahdollisia toimiaan parisuhdemarkinoilla, alkaa nämä netin in celit heti vinkua ja rääpiä päätään.
On miesvihaa väittää että pojat ovat jotain lihapaloja joita naisilla on oikeus varailla.
Yhtäkään poikaa ei varmasti ole pakolla varattu ilman hänen omaa lupaansa.
Pelleilyä koko nykylukio. Opiskelun sijaan murehditaan jotain vanhojen tansseja kuin elokuvissa elettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Meni tämäkin ketju sitten pilalle alta aikayksikön...
Jos tytöt tosiaan varailevat poikia heti lukion alkaessa, kertoo se juurikin siitä, että poikia on niin vähän. Mistä se sitten johtuu, on toisen keskustelun aihe. Itse olen sitä mieltä, ettei poikana kannata osallistua vanhojen tansseihin lainkaan. Tyttönä toki kannattaa.
Se on just näin. Koko tapahtuma on tyttöjen prinsessafantasioiden täyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkään poikaa ei varmasti ole pakolla varattu ilman hänen omaa lupaansa.
Mistä tiedät ettei poikia painosteta tuonne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua kysytty vai mikä on ongelma?
Niitä tansseja harjoitellaan kuukausia eikä kyseessä todellakaan ole poika/tyttöystävän valinta.
Miksi kuvittelet että asia olisi henkilökohtainen? Kuten sanoit, niitä harjoitellaan kuukausia, ei vuosia.
Eikä tytöillä ole mitään oikeutta "varata" itselleen poikaa kuin jossain huutokaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt on älykkäämpiä, aina vaan.
Heitä on siis lukiossa enemmän.
Siksi sunkin rupupoikaa on pyydetty pariksi.
Kommenteistasi kuultaa että ei osaa suhtautua tyttöihin luontevasti. Junttilasta kotoisin?
Miten samaan lukioon päässyt tyttö on älykäs, mutta poika rupu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lasten lukiossa kaikki pojat tanssii ja kahdessa vuorossa. Huippulukio ja pojat vähissä.
Sama täällä, kaksi vuoroa ekana vuonna ja kaksi tokana. Eli neljät vanhat per poika.
Tuliko neljät opintopisteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lasten lukiossa kaikki pojat tanssii ja kahdessa vuorossa. Huippulukio ja pojat vähissä.
Sama täällä, kaksi vuoroa ekana vuonna ja kaksi tokana. Eli neljät vanhat per poika.
Tuliko neljät opintopisteet?
Neljät laskut kun piti hankkia uudet puvut kaikkiin tilaisuuksiin?
Mun kumpikaan poika ei osallistunut noihin.
Ap tässä. Kyseessä siis lukio, jossa oli korkea keskiarvo ja tyttöjä on paljon enemmän. En oikein välittäisi ajatuksesta, että tanssisi monta kertaa, koska siitä tulisi aikamoiset kulut. Poika ei ole vielä lupautunut kenellekään pariksi. Sanoin, että katselee rauhassa.
No ei kannattaisi valittaa että kysytään. Monissa paikoissa maailmalla pojat ovat enemmistönä lukiotasoisissa kouluissa eli he kysyvät ja osa jää ilman paria.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Kyseessä siis lukio, jossa oli korkea keskiarvo ja tyttöjä on paljon enemmän. En oikein välittäisi ajatuksesta, että tanssisi monta kertaa, koska siitä tulisi aikamoiset kulut. Poika ei ole vielä lupautunut kenellekään pariksi. Sanoin, että katselee rauhassa.
Miten niin joutuisi tanssimaan monta kertaa? Järjestetäänkö ne tanssit vuoroissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin joutuisi tanssimaan monta kertaa? Järjestetäänkö ne tanssit vuoroissa?
Kuten tässäkin ketjussa on jo kirjoitettu, monissa kouluissa on niin paljon enemmän tyttöjä, että samat pojat tanssivat useampana vuotena. Jo minun lukiossa ollessani, 90-luvun alussa, jouduttiin 1-luokkalaisia "lainaamaan".
Tai lämmintä kättä.