Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika aloitti lukion ja heti tytöt aloittivat tanssikumppanien varaamisen.

Vierailija
30.08.2022 |

Siis ekalla luokalla. Onko tämä nykyään tapana? Omana lukioaikana sovittiin parit 2. luokalla. Poika on nyt vähän ihmeissään, kun muutama tyttö on kysellyt.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iteltä jäi vanhojentanssipari löytämättä koska kaikki pojat oli jo viety kun 2.lk aikana havahduin asiaan. :(

Kannattaa olla hereillä lukion ekalla ja kysyä monelta jotta sopiva löytyy.

Joskus kuulemma tanssitaitoisia kadetteja diilattiin vanhojentansseihin koska tanssihaluisia poikia ei löytynyt lukiopojista tarpeeksi, toimiskohan vieläkin?

Vierailija
22/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy sitä joskus niinkin että joku halukas poika ei paria löydä.

Nyt tuli vahvat "puhuitteko koulussa koskaan niille kilteille pojille?=(" kammotukset päälle...

Kuinka niin? Itse en pienessä lukiossa kelvannut luokkani tytöille tanssipariksi niin kysyin sitten itsekin ekan luokan tyttöä (suostui) kun he kysyivät sen luokan poikia tai tanssivat toistensa kanssa. Myytti on siis se että kaikki pojat revittäisiin käsistä tanssimaan vaan poikienkin pitää työtä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukiossa, jossa vuosikurssilla oli noin 30 poikaa per 100 tyttöä. Lähes kaikki pojat tanssivat sekä 1. vuonna että 2. vuonna. Osa vielä lukion jälkeenkin. Myös armeijasta tuli tytöille pareja. 

Vierailija
24/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iteltä jäi vanhojentanssipari löytämättä koska kaikki pojat oli jo viety kun 2.lk aikana havahduin asiaan. :(

Kannattaa olla hereillä lukion ekalla ja kysyä monelta jotta sopiva löytyy.

Joskus kuulemma tanssitaitoisia kadetteja diilattiin vanhojentansseihin koska tanssihaluisia poikia ei löytynyt lukiopojista tarpeeksi, toimiskohan vieläkin?

Ei kadetteja, vaan ihan alokkaita. Näin ainakin meillä. Moni lähti mielellään, koska tanssipäivistä sai lomaa armeijasta. 

Vierailija
25/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lukiossa, jossa vuosikurssilla oli noin 30 poikaa per 100 tyttöä. Lähes kaikki pojat tanssivat sekä 1. vuonna että 2. vuonna. Osa vielä lukion jälkeenkin. Myös armeijasta tuli tytöille pareja. 

Omana aikanani oli pari yläasteelaista poikaa tanssimassa. Kyllä niitä poikia löytyy kun tarpeeksi etsii.

Vierailija
26/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai se poikia haittaa. Itse olin ainakin tyytyväinen siihen, että sain varman pillun, kun sain vanhojentanssiparin.

Unissasi sait pillua :D 

Vierailija
27/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai se poikia haittaa. Itse olin ainakin tyytyväinen siihen, että sain varman pillun, kun sain vanhojentanssiparin.

Kyllä, näin aika helvetisti seksiunia nuorena miehenä, mitä siitä?

Vierailija
28/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli lukiossa jossa yli 9 ka ja suurin osa tietenkin oli tyttöjä,  kaunis tyttö olikin vanhaintansseissa mutta poika ei itse valinnut ja muuta ei kertonut. 

Vierailija
29/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin pinkee pojastaan että teki oikein kaksi aloitusta.

Vierailija
30/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Sinun vain pitää oppia erottamaan uni ja todellisuus toisistaan. Se ei ole pillun saamista, jos tanssii tytön kanssa. 

Vierailija
31/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä on voimakas prinsessa -syndrooma. Ajatelkaa jos pojat varailis kylän naisia samalla tavalla armeijasta päästyään.

Tehdäkseen mitä? Tässä nyt on kyseessä vapaaehtoinen lukion liikuntakurssi, johon osallistumiseen tarvitsee tanssiparin. Jos ei kiinnosta tanssia niin kyseistä kurssia ei tarvitse ottaa.

Kuinka monta kertaa nuo pojat jotka varataan saa suorituspisteet jos ne tanssii kolmena vuonna?

Onko varma ettei opettajien, kodin, tai kurssitovereiden toimesta esiinny mitään painostusta?

Luuletko että jotkut pisteet on mielessä kun pääsee kerrankin ihan luvan kanssa koskemaan?

Vierailija
32/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä on voimakas prinsessa -syndrooma. Ajatelkaa jos pojat varailis kylän naisia samalla tavalla armeijasta päästyään.

Tehdäkseen mitä? Tässä nyt on kyseessä vapaaehtoinen lukion liikuntakurssi, johon osallistumiseen tarvitsee tanssiparin. Jos ei kiinnosta tanssia niin kyseistä kurssia ei tarvitse ottaa.

Kuinka monta kertaa nuo pojat jotka varataan saa suorituspisteet jos ne tanssii kolmena vuonn

Onko varma ettei opettajien, kodin, tai kurssitovereiden toimesta esiinny mitään painostusta?

Sinulle on täysin vieras ajatus, että jotkut pojatkin jopa harrastavat itse tanssia ja osallistuvat vapaaehtoisesti. Tyttären kavaljeeriksi osui tyyppi, joka oli ollut kansantanssiryhmässä kymmenen vuotta. Samana vuonna mukana oli myös muutama pari, jotka harrastivat kilpatanssia.

Vierailija
33/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa lukioissa on tyttöjä paljon enemmän kuin poikia ja siksi osa pojista tanssii jo ekanakin vuonna. Ja siksi noita "varauksia" tehdään heti kun lukio alkaa.

Mikä oikeus naisilla on varata nuori mies?

Eiköhän se tehdä ihan kysymällä joten siitä voi myös kieltäytyä. Omaa poikaanikin pyydettii aikanaan heti lukion alussa mutta ei silloin halunnut. Tanssi sitten vasta toisena vuonna.

Kuinka paljon asiassa esiintyy painostusta esim. vanhempien toimesta?

"mitä, miksi et muka mene tanssimaan, tietysti menet! "

Ja sitten voivotellaan iso-äitiä myöten kaikille jos Niko Petteri ei tee kuten käsketään.

näin se oli ennen ja siksi oli emoja, gootteja jne. nykyään on yksi vanhempi joka ei tiedä missä mennään.

Vierailija
34/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on. Kun sukupuolijakauma on 70/30 niin taistelu käy kovana heti päivästä 1. Toki oma ekaluokkainen poika tanssi jo viime vuonna vanhat, tänä vuonna sit ns. omat wanhat.

Vierailija
35/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Sinun vain pitää oppia erottamaan uni ja todellisuus toisistaan. Se ei ole pillun saamista, jos tanssii tytön kanssa. 

Hauskaa suunsoittoa, mutta kyllä minun aikanani 15 vuotta sitten ainakin suurin osa pareista pani. Aika selvä, että kun kaksi nuorta tanssii kehot lähekkäin, hormoonit jylläävät.

Vierailija
36/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa lukioissa on tyttöjä paljon enemmän kuin poikia ja siksi osa pojista tanssii jo ekanakin vuonna. Ja siksi noita "varauksia" tehdään heti kun lukio alkaa.

Mikä oikeus naisilla on varata nuori mies?

Eiköhän se tehdä ihan kysymällä joten siitä voi myös kieltäytyä. Omaa poikaanikin pyydettii aikanaan heti lukion alussa mutta ei silloin halunnut. Tanssi sitten vasta toisena vuonna.

Kuinka paljon asiassa esiintyy painostusta esim. vanhempien toimesta?

"mitä, miksi et muka mene tanssimaan, tietysti menet! "

Ja sitten voivotellaan iso-äitiä myöten kaikille jos Niko Petteri ei tee kuten käsketään.

Tällaista olen kuullut. Ennen vanhaan oli tärkeää, että oli heila kainalossa heti rippikoulusta päästyä.

Vierailija
37/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tytön varattava aika pian poika vanhaintanssi pariksi muuten joutuu tyttöparina tanssimaan. 

Vierailija
38/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten lukiossa kaikki pojat tanssii ja kahdessa vuorossa. Huippulukio ja pojat vähissä.

Vierailija
39/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa suunsoittoa, mutta kyllä minun aikanani 15 vuotta sitten ainakin suurin osa pareista pani. Aika selvä, että kun kaksi nuorta tanssii kehot lähekkäin, hormoonit jylläävät.

Vanhojen tansseissa ei ole sellaisia tansseja, joissa on kehot lähekkäin.

Vierailija
40/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jonkun huippulukion tai kielipainotteisen lukion ongelmia, ainakin ysärillä kun kävin lukion niin meidän koulussa oli yhtä monta poikaa ja tyttöä kurssilla. Vähän ehkä kurssin vetäjä paria poikaa suostutteli mukaan, mutta ei mitään isompaa ongelmaa ollut. Yksi tyttöpari taisi olla jos oikein muistin, liekö omasta tahdostaan.

Ja ne tytöt ei tosiaan mitään kaunokaisia olleet vaan ihan perustyttöjä enkä muista mitään pareja syntyneen tanssien ulkopuolella muutamaa jo ennen tanssikurssiakin seurustellutta lukuun ottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi