Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika aloitti lukion ja heti tytöt aloittivat tanssikumppanien varaamisen.

Vierailija
30.08.2022 |

Siis ekalla luokalla. Onko tämä nykyään tapana? Omana lukioaikana sovittiin parit 2. luokalla. Poika on nyt vähän ihmeissään, kun muutama tyttö on kysellyt.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai se poikia haittaa. Itse olin ainakin tyytyväinen siihen, että sain varman pillun, kun sain vanhojentanssiparin.

Unissasi sait pillua :D 

Kyllä, näin aika helvetisti seksiunia nuorena miehenä, mitä siitä?

Ei mitään. Sinun vain pitää oppia erottamaan uni ja todellisuus toisistaan. Se ei ole pillun saamista, jos tanssii tytön kanssa. 

Hauskaa suunsoittoa, mutta kyllä minun aikanani 15 vuotta sitten ainakin suurin osa pareista pani. Aika selvä, että kun kaksi nuorta tanssii kehot lähekkäin, hormoonit jylläävät.

Vanhojen tansseissa ei ole sellaisia tansseja, joissa on kehot lähekkäin.

Rivitanssia?

Vierailija
42/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä on voimakas prinsessa -syndrooma. Ajatelkaa jos pojat varailis kylän naisia samalla tavalla armeijasta päästyään.

Tehdäkseen mitä? Tässä nyt on kyseessä vapaaehtoinen lukion liikuntakurssi, johon osallistumiseen tarvitsee tanssiparin. Jos ei kiinnosta tanssia niin kyseistä kurssia ei tarvitse ottaa.

Kuinka monta kertaa nuo pojat jotka varataan saa suorituspisteet jos ne tanssii kolmena vuonn

Onko varma ettei opettajien, kodin, tai kurssitovereiden toimesta esiinny mitään painostusta?

Sinulle on täysin vieras ajatus, että jotkut pojatkin jopa harrastavat itse tanssia ja osallistuvat vapaaehtoisesti. Tyttären kavaljeeriksi osui tyyppi, joka oli ollut kansantanssiryhmässä kymmenen vuotta. Samana vuonna mukana oli myös muutama pari, jotka harrastivat kilpatanssia.

Olen itse käynyt lapsena tanssikoulut joten ei se ole vieras ajatus. Meitä on yleensä yksi vuosikurssilla.

Entäs ne 30 muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla jonkun huippulukion tai kielipainotteisen lukion ongelmia, ainakin ysärillä kun kävin lukion niin meidän koulussa oli yhtä monta poikaa ja tyttöä kurssilla. Vähän ehkä kurssin vetäjä paria poikaa suostutteli mukaan, mutta ei mitään isompaa ongelmaa ollut. Yksi tyttöpari taisi olla jos oikein muistin, liekö omasta tahdostaan.

Ja ne tytöt ei tosiaan mitään kaunokaisia olleet vaan ihan perustyttöjä enkä muista mitään pareja syntyneen tanssien ulkopuolella muutamaa jo ennen tanssikurssiakin seurustellutta lukuun ottamatta.

Maailma on muuttunut monella tapaa 30 vuodessa

Vierailija
44/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhoissa parit ei kyllä pitäneet oikein mitään muuta yhteyttä kuin mitä tanssiharjoituksiin kului. En muista ainoatakaan varsinaista paria muodostuneen.

Vierailija
45/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee valitusketju sediltä kun ovat tarjonneet itsejään lukioden tytöille tanssipariksi ja tulleet torjutuiksi suorin sanakääntein 😂

Vierailija
46/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa lukioissa on tyttöjä paljon enemmän kuin poikia ja siksi osa pojista tanssii jo ekanakin vuonna. Ja siksi noita "varauksia" tehdään heti kun lukio alkaa.

Mikä oikeus naisilla on varata nuori mies?

Siihen on ihan kaikki maailman oikeus sillä nuorella miehellä sanoa ei.  

Vierailija
47/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lasten lukiossa kaikki pojat tanssii ja kahdessa vuorossa. Huippulukio ja pojat vähissä.

Sama täällä, kaksi vuoroa ekana vuonna ja kaksi tokana. Eli neljät vanhat per poika.

Vierailija
48/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai se poikia haittaa. Itse olin ainakin tyytyväinen siihen, että sain varman pillun, kun sain vanhojentanssiparin.

Unissasi sait pillua :D 

Kyllä, näin aika helvetisti seksiunia nuorena miehenä, mitä siitä?

Ei mitään. Sinun vain pitää oppia erottamaan uni ja todellisuus toisistaan. Se ei ole pillun saamista, jos tanssii tytön kanssa. 

Hauskaa suunsoittoa, mutta kyllä minun aikanani 15 vuotta sitten ainakin suurin osa pareista pani. Aika selvä, että kun kaksi nuorta tanssii kehot lähekkäin, hormoonit jylläävät.

Vanhojen tansseissa ei ole sellaisia tansseja, joissa on kehot lähekkäin.

Rivitanssia?

Et ole ollut vanhojen tansseissa? Masurkkaa, poloneesia, cicapoo, erilaisia reelejä. Lamberg walk jne.

Vierailija
49/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion tokalla -97 ja muistan, että hyvissä ajoin syksyllä koulun pisin ja kaunein tyttö tuli kysymään mua wanhojen-tanssipariksi. Olin vähän ihmeissäni kun itse olin finninaamainen, teiniviiksinen, mopon bensalta ja näppisätkiltä haiseva turilas. Suostuin ihan mielelläni vaikka ymmärsinkin saman tien, että kyseessä ei ollut mikään romantiikasta/rakkaudesta johtuva asia vaan satuin vaan olemaan ainoa tarpeeksi pitkä kaveri. Tai sitten muut yhtä pitkät pojat olivat vielä vielä pöntömpiä kuin meitsi. Ko.tyttö oli varmaan 185cm pitkä tanssikengät jalassa. Hyvät tanssit oli ja ihan kavereita oltiin sitten lukioaika

Vierailija
50/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla jonkun huippulukion tai kielipainotteisen lukion ongelmia, ainakin ysärillä kun kävin lukion niin meidän koulussa oli yhtä monta poikaa ja tyttöä kurssilla. Vähän ehkä kurssin vetäjä paria poikaa suostutteli mukaan, mutta ei mitään isompaa ongelmaa ollut. Yksi tyttöpari taisi olla jos oikein muistin, liekö omasta tahdostaan.

Ja ne tytöt ei tosiaan mitään kaunokaisia olleet vaan ihan perustyttöjä enkä muista mitään pareja syntyneen tanssien ulkopuolella muutamaa jo ennen tanssikurssiakin seurustellutta lukuun ottamatta.

M'ä kirjoitin vuonna 1989. Meidän rinnakkaisluokalla oli 3 poikaa ja 40 tyttöä. Muilla kahdella luokalla oli vähän tasaisempi jako sentään. Mutta siis kyllä jo meillä oli jakauma 65/35.

Vierailija
51/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vanhoissa parit ei kyllä pitäneet oikein mitään muuta yhteyttä kuin mitä tanssiharjoituksiin kului. En muista ainoatakaan varsinaista paria muodostuneen.

Näinhän se menee. Nykyisin vanhojen tanssit on tosiaan yksi liikuntakurssi yhdessä jaksossa ja tosiaan kuten muutkin lukion vapaaehtoiset kurssit.

Vierailija
52/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt on älykkäämpiä, aina vaan.

Heitä on siis lukiossa enemmän.

Siksi sunkin rupupoikaa on pyydetty pariksi.

Kommenteistasi kuultaa että ei osaa suhtautua tyttöihin luontevasti. Junttilasta kotoisin?

Vierailija
53/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetas nyt poikasi käymään kauppaa. Kun kysyntää näyttää olevan niin pojan täytyisi vähän kysellä mitä hän saisi jos suostuisi tanssikumppaniksi juuri tälle tytölle. Kuka tietää ehkä sieltä heruisi jotain vähän enemmänkin.

Vierailija
54/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä on voimakas prinsessa -syndrooma. Ajatelkaa jos pojat varailis kylän naisia samalla tavalla armeijasta päästyään.

Tehdäkseen mitä? Tässä nyt on kyseessä vapaaehtoinen lukion liikuntakurssi, johon osallistumiseen tarvitsee tanssiparin. Jos ei kiinnosta tanssia niin kyseistä kurssia ei tarvitse ottaa.

Kuinka monta kertaa nuo pojat jotka varataan saa suorituspisteet jos ne tanssii kolmena vuonn

Onko varma ettei opettajien, kodin, tai kurssitovereiden toimesta esiinny mitään painostusta?

Sinulle on täysin vieras ajatus, että jotkut pojatkin jopa harrastavat itse tanssia ja osallistuvat vapaaehtoisesti. Tyttären kavaljeeriksi osui tyyppi, joka oli ollut kansantanssiryhmässä kymmenen vuotta. Samana vuonna mukana oli myös muutama pari, jotka harrastivat kilpatanssia.

Olen itse käynyt lapsena tanssikoulut joten ei se ole vieras ajatus. Meitä on yleensä yksi vuosikurssilla.

Entäs ne 30 muuta?

Ne ottaa tämän valinnaisen liikuntakurssin, jotka haluaa. Oma tytär otti ja kaksi poikaani ei ottanut.

Vierailija
55/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lukion tokalla -97 ja muistan, että hyvissä ajoin syksyllä koulun pisin ja kaunein tyttö tuli kysymään mua wanhojen-tanssipariksi. Olin vähän ihmeissäni kun itse olin finninaamainen, teiniviiksinen, mopon bensalta ja näppisätkiltä haiseva turilas. Suostuin ihan mielelläni vaikka ymmärsinkin saman tien, että kyseessä ei ollut mikään romantiikasta/rakkaudesta johtuva asia vaan satuin vaan olemaan ainoa tarpeeksi pitkä kaveri. Tai sitten muut yhtä pitkät pojat olivat vielä vielä pöntömpiä kuin meitsi. Ko.tyttö oli varmaan 185cm pitkä tanssikengät jalassa. Hyvät tanssit oli ja ihan kavereita oltiin sitten lukioaika

Tinkasitko myös pildeä mukaan?

Vierailija
56/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iteltä jäi vanhojentanssipari löytämättä koska kaikki pojat oli jo viety kun 2.lk aikana havahduin asiaan. :(

Kannattaa olla hereillä lukion ekalla ja kysyä monelta jotta sopiva löytyy.

Joskus kuulemma tanssitaitoisia kadetteja diilattiin vanhojentansseihin koska tanssihaluisia poikia ei löytynyt lukiopojista tarpeeksi, toimiskohan vieläkin?

Se olisi hienoa.

Jotkut tanssi tyttöparina. Naamasta näki että ei ollut mieleistä ja yleisö naureskeli. Jotkut seisoi syrjässä mieluummin.

Vierailija
57/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee valitusketju sediltä kun ovat tarjonneet itsejään lukioden tytöille tanssipariksi ja tulleet torjutuiksi suorin sanakääntein 😂

Miksi tulisi? halusit vain viestilläsi levittää miesvihaa, ja toki siitä tykätään tällä palstalla.

Vierailija
58/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa lukioissa on tyttöjä paljon enemmän kuin poikia ja siksi osa pojista tanssii jo ekanakin vuonna. Ja siksi noita "varauksia" tehdään heti kun lukio alkaa.

Mikä oikeus naisilla on varata nuori mies?

Siihen on ihan kaikki maailman oikeus sillä nuorella miehellä sanoa ei.  

Nuorta miestä painostetaan vanhempien ja opettajien toimesta jos se sanoo ei.

Naiset: oppikaa ettei mies ole varattava lihanpala

Vierailija
59/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo poikaa, että valitsee kauneimman tytön nyt kun on varaa valita 😉

Vierailija
60/129 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvo poikaa, että valitsee kauneimman tytön nyt kun on varaa valita 😉