Poika aloitti lukion ja heti tytöt aloittivat tanssikumppanien varaamisen.
Siis ekalla luokalla. Onko tämä nykyään tapana? Omana lukioaikana sovittiin parit 2. luokalla. Poika on nyt vähän ihmeissään, kun muutama tyttö on kysellyt.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Kyseessä siis lukio, jossa oli korkea keskiarvo ja tyttöjä on paljon enemmän. En oikein välittäisi ajatuksesta, että tanssisi monta kertaa, koska siitä tulisi aikamoiset kulut. Poika ei ole vielä lupautunut kenellekään pariksi. Sanoin, että katselee rauhassa.
Mitä kuluja siitä pojille on? Rippipuku riittää.
Frakki.
Maksaako se frakki enemmän, jos tanssii samana päivänä kahdesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo omassa lukiossa, 1990-luvun lopussa, oli tilanne, jossa vanhojen tansseissa oli useita tyttöpareja.
Itse samoin kuin muutama muu poika jätti tanssimatta. Ja kyllä ainakin silloin meitä tanssimattomia jossakin määrin syytettiin, kun emme lähteneet tanssimaan vaikka pyydettiin.
Minua eivät tytöt kysyneet parikseen, niin sitten menin kysymään muutamalta tytöltä.
Minäkin jo ymmärrän, kun mieluummin jättivät tanssimatta tai menivät tyttöparina.
Tanssipäivän koittaessa minulle sitten valitettiin suut ja silmät täyteen kuinka kehtaan jättää tanssimatta kun on pulaa pojista.
Normipäivä.
:(( Teinit voi olla tosi ikäviä. Ethän enää muistele tuota? Heitäkin varmaan kaduttaa.
Opettajan olisi pitänyt tehdä parit eikä jättää asiaa oppilaiden varaan.
Jos opettaja yrittäisi määrätä parit, niin veikkaan että siinä tulisi joko kapina tai osallistujakato. Tuon ikäisillä on MELKO vahvoja mielipiteitä näistä asioista.
No miten itse aikuisena asian ratkaisisit? Eikö ole aika ikävää, jos ihmistä dissataan? Miltä sinusta tuntuisi, jos olisit se paria vailla oleva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo omassa lukiossa, 1990-luvun lopussa, oli tilanne, jossa vanhojen tansseissa oli useita tyttöpareja.
Itse samoin kuin muutama muu poika jätti tanssimatta. Ja kyllä ainakin silloin meitä tanssimattomia jossakin määrin syytettiin, kun emme lähteneet tanssimaan vaikka pyydettiin.
Minua eivät tytöt kysyneet parikseen, niin sitten menin kysymään muutamalta tytöltä.
Minäkin jo ymmärrän, kun mieluummin jättivät tanssimatta tai menivät tyttöparina.
Tanssipäivän koittaessa minulle sitten valitettiin suut ja silmät täyteen kuinka kehtaan jättää tanssimatta kun on pulaa pojista.
Normipäivä.
:(( Teinit voi olla tosi ikäviä. Ethän enää muistele tuota? Heitäkin varmaan kaduttaa.
Opettajan olisi pitänyt tehdä parit eikä jättää asiaa oppilaiden varaan.
Jos opettaja yrittäisi määrätä parit, niin veikkaan että siinä tulisi joko kapina tai osallistujakato. Tuon ikäisillä on MELKO vahvoja mielipiteitä näistä asioista.
No miten itse aikuisena asian ratkaisisit? Eikö ole aika ikävää, jos ihmistä dissataan? Miltä sinusta tuntuisi, jos olisit se paria vailla oleva?
Yritän tässä nyt selittää, että ilman paria jääneestä ei varmasti tuntuisi yhtään paremmalta jos pariksi määrätty ilmoittaisi, ettei osallistu koko tansseihin sitten. Tanssithan eivät ole pakolliset, joten opettaja ei voi määrätä kenen kanssa ne pitää "suorittaa".
Todella äärettömän kurjaa tietenkin että on kieltäydytty vaikkei ole tanssiparia. En ikinä olisi itse kehdannut tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Kyseessä siis lukio, jossa oli korkea keskiarvo ja tyttöjä on paljon enemmän. En oikein välittäisi ajatuksesta, että tanssisi monta kertaa, koska siitä tulisi aikamoiset kulut. Poika ei ole vielä lupautunut kenellekään pariksi. Sanoin, että katselee rauhassa.
Mitä kuluja siitä pojille on? Rippipuku riittää.
No ei hän enää rippipukuun mahdu. Pituutta tullut reilusti lisää ja tietysti painoakin normaalin rajoissa.
ap
Tasamäärä tanssijoita ja jokainen tanssi eri parin kanssa. Ei mitään syrjimisiä tai suosimisia.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs, että mikä vienti näillä nuorilla miehillä on sitten kun lähtevät yliopistoon opiskelemaan ja jos nais-mies -suhdeluku pysyy edes osapuilleenkaan samana, kuin lukiossa.
Tekniikan puolella se taas kääntyy toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lasten lukiossa kaikki pojat tanssii ja kahdessa vuorossa. Huippulukio ja pojat vähissä.
Sama täällä, kaksi vuoroa ekana vuonna ja kaksi tokana. Eli neljät vanhat per poika.
Tuliko neljät opintopisteet?
Neljät laskut kun piti hankkia uudet puvut kaikkiin tilaisuuksiin?
Yhdet opintopisteet. Kaksi vuokrapukua ja vamhojen jatkot illalliskorttia. Kivat bileet kummallakin kerralla, kiva oli lapselle noi maksaa.
Frakki.