Miksi pienille tytöille leikataan otsahiukset?
Itse en ole tätä omille tytöille tehnyt. Hiukset on saaneet kasvaa, ja välillä on tasattu latvoja siisteiksi.
Tietääköhän jotkut äidit, että ne otsahiukset ei ole mitenkään pakolliset, eikä edes välttämättä yhtään siistimmät kuin ns. normaalit hiusmallit?
Kommentit (24)
No oletan, että kyseiset tytöt ovat itse halunneet otsahiukset.
Miksi pienien poikien hiukset leikataan aina? Mitä jos poika haluaisi kasvattaa pitkät hiukset?
Ei kai se niin kauheaa ole jos leikataan otsahiukset. Mullahan leikattiin pienenä sellainen poikatukka kun olin 4-5 vuotias. En tykännyt yhtään.
Siis, että on otsahiukset ja sitten on normaalit hiukset? Jaaha.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se niin kauheaa ole jos leikataan otsahiukset. Mullahan leikattiin pienenä sellainen poikatukka kun olin 4-5 vuotias. En tykännyt yhtään.
Mullekin leikattiin poikatukka 4 vuotiaana, ja päiväkodin tutustumis reissulla mua luultiin eka pojaksi. 🙈
no en tosta tiedä...en ehkä leikkaisi omilta lapsiltani saatikka kenenkään kaverini tai tyttökaverini siskon lapsilta jos sellainen olisi
Tiedätköhän sinä, että pitkät suorat hiukset ilman otsatukkaa ei ole mitenkään pakolliset?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pienien poikien hiukset leikataan aina? Mitä jos poika haluaisi kasvattaa pitkät hiukset?
Miten niin "aina"? Ja 5 yläpeukkua. Tosi monella pienellä pojalla on pitkät hiukset.
Minulla itselläni ja molemmilla tytöilläni on paksut, vahvat ja liukkaat hiukset. Ne myös kasvavat niin, että tulevat suoraan naamalle. Pienempänä meillä kaikilla oli pakko olla otsatukka, hiukset koko ajan kiinni tai iso pinni otsalla. Sellaiset pienet perusnipsupinnit ovat yhtä tyhjän kanssa. Eivät pidä, koska niihin ei mahdu tarpeeksi hiuksia.
Olen nyt 50v. En edelleenkään voi pitää koko päivää ponnaria, koska hiukseni ovat niin painavat, että siitä tulee päänsärky. Otsista ei enää ole, mutta vahvaa hiuslakkaa joudun aina käyttämään tai hiukset ovat heti silmillä. Niitä kaikkia ei mahdu laittamaan esim. korvan taakse. Pikkulapsille otsis on kätevämpi kuin joka päiväinen hiuslakka.
Ap luulee että kaikilla pitää
olla luonteeton pitkä roikkotukka
Ne kasvaa ne hiukset sillä tavalla pienenä. Et se on alkuun helpoin malli
Vierailija kirjoitti:
Minulla itselläni ja molemmilla tytöilläni on paksut, vahvat ja liukkaat hiukset. Ne myös kasvavat niin, että tulevat suoraan naamalle. Pienempänä meillä kaikilla oli pakko olla otsatukka, hiukset koko ajan kiinni tai iso pinni otsalla. Sellaiset pienet perusnipsupinnit ovat yhtä tyhjän kanssa. Eivät pidä, koska niihin ei mahdu tarpeeksi hiuksia.
Olen nyt 50v. En edelleenkään voi pitää koko päivää ponnaria, koska hiukseni ovat niin painavat, että siitä tulee päänsärky. Otsista ei enää ole, mutta vahvaa hiuslakkaa joudun aina käyttämään tai hiukset ovat heti silmillä. Niitä kaikkia ei mahdu laittamaan esim. korvan taakse. Pikkulapsille otsis on kätevämpi kuin joka päiväinen hiuslakka.
Arvoisa alapeukuttaja. Kertoisitko miten asia olisi pitänyt ratkaista.
Otsatukka on kätevä kun ei ole tukka silmillä ja suussa koko ajan. Minun lapsi on herkkänahkainen eikä tykkää harjaamisesta, letittämisestä tai pinneistä, joten helpointa pitää tukka suht lyhyenä ja leikata otsis. Lapsi halusi jossain kohtaa kasvattaa pidemmän, mutta aikansa kun tuskaili takkujen kanssa niin halusi itsekin leikata polkkamallin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä poika sai kyllä kasvattaa pitkät hiukset halutessaan. Kunnes ne alkoi tulla sen verran pitkiksi että alkoi vaatia säännöllistä harjausta ja mennä takkuun. Nyt on taas lyhyt poikatukka, lapsen ihan omasta halusta.
Koska ovat täten poissa silmiltä, ruoasta ja suusta. Pidän äärimmäisen inhottavana kun pikkulapsilla annetaan tukan roikkua naaman edessä, yäk.
Sitten harovat itsekin sitä eessuuntaas pois tieltä kokoajan. Miksei voi pitää kiinni, jos pakko olla niin pitkät??
Ei tuo vielä mitään.
Somaaliassahan pikkutytöiltä leikataan jotain ihan muuta.
Ihan tosi.
Se on kätevä kun hiukset eivät tule naamalle, vaikka olisivat auki. Minusta otsatukka on myös söpö