Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten raskaana pystyy liikkumaan?

Vierailija
30.08.2022 |

Rv 25 ja olen ihan rampa. Ennen raskautta ja rv 15 saakka pystyin käymään kuntosalilla, juoksulenkillä, joogassa jne. Nyt tunnin kävelylenkkikin saa aikaan sen, että lonkka, lantio ja pakara huutaa hoosiannaa ja vetää kunnon krampit... Vähän väliä pitää pysähtyä ja himmailla. Neuvolassa vaan käskettiin mennä jaksamisen mukaan. Mitä jos ei vaan jaksa yhtään? Jäänkö vaan sohvalle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu toisessa raskaudessa. Tosin uimista en kokeillut, olisi ehkä pitänyt. Siinähän ei tule niveliin rasitusta.

Vierailija
2/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa, jää sohvalle. Kuntoilla ehtii myös raskauden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa raskaudessa en pystynyt kjntoilemaan. Synnytyksen jälkeen aloitin pian juoksulenkit, ihan hyvin kulki pitkästä tauosta huolimatta.

Vierailija
4/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä hyvin raskaana

Vierailija
5/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan sitten jään sohvalle ja ainakin aluksi lyhennän lenkkiä... Harmittaa vaan nyt, kun tulee syksy ja rakastan syksyllä lenkkeilyä... Ap

Vierailija
6/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama juttu toisessa raskaudessa. Tosin uimista en kokeillut, olisi ehkä pitänyt. Siinähän ei tule niveliin rasitusta.

Uinti ei oikein ole lempilajini, mutta ehkä sitäkin taitoa voisi vähän harjoitella tässä syksyn edetessä..? Täytyy katsoa onko jotain ohjattua juttua. Ap

Vierailija
7/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mää oon lähinnä jääny sohvalle. Ensin melkein puoleen väliin oksetti aina niin paljon, että ihan vessaan kävelykin oli aikamoinen suoritus. Ja sitte oli niin paljon liitoskipuja ja kaikkea kremppaa, että se vessaan kävely oli vieläkin isompi suoritus. En vaan tajua missä olosuhteissa raskaus on naisen elämän parasta aikaa.

Vierailija
8/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lyhempiä jaloitteluja useammin? Ei kai sekään hyväksi ole jos vallan sohvaan integroituu.

Vierailija
9/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uinti ei oikein ole lempilajini, mutta ehkä sitäkin taitoa voisi vähän harjoitella tässä syksyn edetessä..? Täytyy katsoa onko jotain ohjattua juttua. Ap

Ei siellä välttämättä tarvitse mitään matkaa uida. Voi esim. tehdä vedessä kevyitä jumppaliikkeitä tai vesijuosta.

Vierailija
10/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile joogaa, salitreeeniä tai pilatesta.

Kaikki liikkeet ei tietenkään onnistu, mutta tosiaan liiku omien tuntemusten  ja jaksamisen mukaisesti.

Vierailija
11/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuraskaudessa ei ole hyväksi, tulehdus riski on olemassa, ei todellakaan ole puhdasta vettä uimahallissa.

Vierailija
12/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut oman jaksamisen mukaan.

Kiertele vaikka ostoskeskuksia hyviä alennuksia etsien, saa levätä penkillä kun tarvitsee, eikä tarvitse hommata ulkoilu vaatetta niin paljon raskauden ajaksi ja saa ostettua kaikki mitä vauva tarvitsee ennen kuin hän syntyy.

Todellakaan ei pidä mennä mihinkään salille, raskaiden painojen nostaminen on nyt viimeisin asia mitä sais tehdä...

Vierailija
13/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörä kotiin on ihan kiva matalan kynnyksen juttu. Sitä voi polkea vaikka tätä katsoessa ja kilometrit kertyy huomaamatta.

Vierailija
14/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuraskaudessa ei ole hyväksi, tulehdus riski on olemassa, ei todellakaan ole puhdasta vettä uimahallissa.

täh? Tulehdus riski olemassa? Tarkoitat tulehdusriski.

Vierailija
15/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä hyvin raskaana

Se on henkilökohtaista. Hyväkuntoinen ennen raskautta pystyy usein liikkumaan hyvin raskaanakin, ihan synnytykseen saakka. Toki raskaudetkin ovat erilaisia, joskus voi tulla komplikaatioita tai muuten vaan pahoja vaivoja. Tietysti jos on vetelä sohvaperuna jo ennen raskautta, ei raskaus ainakaan helpota tilannetta.

Vierailija
16/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun jäätävästä väsymyksestä kun selvisi niin ihan normaalisti pystyin liikkumaan ihan synnytykseen asti. Joka raskaudessa.

Vierailija
17/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden jälkeen on vain entistä vaikeampi lähteä liikkeelle, jos jäät jo noilla viikoilla sohvalle.

Vierailija
18/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskivut ovat ikäviä, mutta ne vähenevät hieman liikkuessa.

Vierailija
19/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisen mukaan. On tärkeää kuunnella kroppaansa.

Vierailija
20/26 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelin suhteellisen paljon raskaana ollessa. Mutta vauhti oli hidas ja matka enintään 5 km. Rauhassa korttelin ympäri vähintään joka päivä. Siinä missä ennen kävelin tunnin lenkin, niin raskaana siinä meni 1,5 tuntia. Ja välillä istuttiin penkillä taukoa pitämässä. Joskus taas käveltiin lähimmälle penkille ja todettiin, että tämä riittää tänään. Se neuvolan jaksamisen mukaan tarkoittaa juuri sitä, että lähde kävelylle mutta mene jaksamisen mukaan. Jos tämän päivän vointi sallii korttelin ympäri kävelyn, niin tee se. Seuraavalla kerralla voi olla, että voit mennä pidemmälle. Mutta pääasia, että lähdet. Lyhytkin matka on aina parempi kuin ei mitään. Minulla liikkuminen oli hankalinta toisen kolmanneksen aikana. Siitä se sitten helpotti. Tiedä sitten mikä siinä oli, että kaikki energia oli poissa ja liikkuminen tukalaa.

Uinti raskaana ei ollut minun juttuni, kun maha kellutti ja oli vaikeaa löytää hyvää uintiasentoa.